XPG Xenia Xe: מחשב נייד שמפתיע לטובה

הוא מהיר בביצועיו ויש לו סוללה טובה המספקת זמן עבודה מוצלח, אבל לא רק זה - Xenia הרשים בכל הבדיקות שהוא עבר בעצם ● מצד שני, יש גם קצת בעיות פה ושם כשהגדולה בהן היא המחיר

XPG Xperia Xe. צילום: יח"צ

שוק המחשבים נשלט באופן גלובלי על ידי אותן חברות מזה שנים. עם זאת, בשוליים, פועלות עוד כמה יצרניות קטנות יותר, שלא מתיימרות לאיים על הגדולות, אבל מדי פעם משיקות מחשב חדש שלעיתים מפתיע לטובה.

לאחרונה הצטרפה, כמעט אאוט אוף דה בלו, עוד יצרנית אחת לרשימה הקטנה הזו של היצרניות, שבסך הכל רוצות לחזור הביתה בשלום עם קצת הכנסות נקיות ממכירת ניידים. קוראים לה XPG, והיא למעשה מותג של ADATA, והקשר שלה לשוק המחשוב עד לאחרונה ממש היה אביזרי משחקים, זיכרונות ואחסון, גם בהשראת חברת האם, שעיקר עיסוקה הוא תחום הזיכרון והאחסון, פנימי כחיצוני.

למחשב הראשון שלה אי פעם החליטה החברה לקרוא Xenia Xe, וה-Xe הזה בקצה לא מקרי לחלוטין: מהנדסי החברה נעזרו באופן פעיל מאוד במהנדסים של אינטל כדי להבטיח התאמה לפלטפורמות ה-EVO החדשה של האחרונה. היא החליפה את ה-Ultrabook של פעם, ושל מולי אדן, כדי לסמן מחשבים דקים יחסית, וקלים יחסית, ושהם מריצים מעבדי דור 11 של אינטל, ושהם עומדים בעוד כמה מבחנים, כמו זמן עבודה והתעוררות מהירה ממצב שינה.

לא ברור עד כמה זה השפיע על המחיר, ובסוף תבינו למה, אבל Xenia Xe שוקל פחות מ-1.65 ק"ג, ועוביו 14.9 מ"מ לכל האורך, ממדים יפים מאוד עבור מחשב עם מסך מגע בגודל 15.6 אינץ' – והמגע עובד היטב, ויש בהירות גבוהה יחסית של 600 ניט, אבל גם מסך הגנה שגורם להשתקפויות באור ישיר. מדובר במחשב סטנדרטי מבחינת מבנה, כשהמסך נפתח עד 180 מעלות ושם עוצר.

בהיבטים מסוימים של המחשב מורגש קצת חוסר הניסיון בכל זאת. יש מצלמת רשת כמובן, ויש לה אפילו חיישן אינפרא אדום צמוד, אבל אין כיסוי פרטיות פיזי, שנהוג למצוא כמעט בכל מחשב כיום ברמות המחיר הבינוניות ומעלה, וגם הזיהוי בשעות הערב לא ממש מוצלח.

עוד היבט הוא המקלדת. היא מאוד מרווחת. יותר מדי מרווחת אפילו. המקשים היו יכולים להיות מעט יותר גדולים ועדיין להיות די מרווחים, או לפחות להגדיל את משטח השליטה – למרות שהסעיף האחרון לא ממש משנה לי, מכיוון שאני ממהר לחבר עכבר חיצוני בכל מקרה.

ואין בעיה לחבר עכבר במחשב הזה. נכון שמספר היציאות הפנויות תמיד הופך לבעיה בזמן מאוחר או מוקדם יותר, אבל בבסיס מציע Xenia Xe מספיק כדי לתפקד: חיבור USB-A 3.2 אחד בכל צד, חיבור USB-C, שמשמש גם להטענה ותומך Thunderbolt 4.0 ו-DisplayPort 1.4a, וגם חיבור miniHDMI למסך חיצוני. יש גם כמובן חיבור אודיו משולב.

קצת יקר אבל בא לעבוד

באופן לא ממש מפתיע מצויד המחשב, בדגם שנבדק, במעבד Core i7-1165G7, והוא שולב עם 16 גיגה-בייט זיכרון RAM ואחסון SSD בנפח של 1 טרה-בייט, שהוא GAMMIX S50 LITE מתוצרת בית – הוא אחת מנקודות האור של המחשב הזה בזכות מהירותו ותמיכתו בממשק PCIe 4×4 ו-NVMe. מעבר לכך תומך המחשב ב-WiFi 6 וב-Bluetooth 5.1, ובקרביו מסתתרת סוללה גדולה מאוד יחסית שמציעה נפח עבודה של 73.41Wh.

הסוללה, כך התברר, מרשימה לא רק בנתון היבש של הנפח שלה אלא גם בעבודה בפועל. את המבחן שלה היא סיימה ב-PC Mark 10, בבדיקת ביצועים משרדיים, אחרי 12:59 שעות מרשימות, בבדיקה במצב משחקים, עם בהירות מלאה וכוח מחשוב מלא, היא החזיקה מעמד 2:27 שעות, שזה גם זמן נהדר עבור המצב הזה.

וזה לא רק זמן העבודה. Xenia Xe הרשים בכל הבדיקות שהוא עבר. המעבד שלו הוא אחד הפופולריים ביותר בשוק, מבחינות מסוימות, ובכל המבחנים הוא השיג ציונים שנושקים לרף העליון לביצועים של המעבד הזה בבדיקות שלי.

העיצוב של המחשב נקי מאוד, הלוגו של החברה למעלה מוסיף הרבה חן, וזמן הסוללה והביצועים שלו נהדרים. יש כאמור קצת בעיות פה ושם, אבל הבעיה הכי גדולה היא המחיר. אמנם הוא הוזל משמעותית מאז ההשקה, והמחיר ניתן לעיכול קצת יותר טוב, אבל עדיין מדובר ב-6,850 שקלים – אם כי הוא מתאים לכל שימוש כמעט, ממשרדי ועד ביתי, כולל אפילו תמיכה במשחקים ברמה בינונית, וקצת יותר בזכות השבב הגרפי המובנה של אינטל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים