אינטל תפתח יחידות חדשות: אחת שתעסוק בתוכנה והשנייה בחומרה

יצרנית השבבים הודיעה אתמול (ג') שתייצר את שתי היחידות העסקיות החדשות, אשר יתמקדו, בנפרד, בתוכנה ובמחשוב וגרפיקה עם ביצועים גבוהים

מה הוא מתכנן כדי להחזיר את אפל? פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל. צילום: ניב קנטור

אינטל (Intel) ממשיכה את מסע השינויים שלה מאז מינוי פט גלסינגר למנכ"ל החברה. החברה הודיעה על כמה שינויים מבניים, שהפעם כוללים פירוק קבוצת פלטפורמת הנתונים (DPG) לשתי יחידות עסקיות, וכן תוספת של שתי יחידות חדשות, אחת שתעסוק בתוכנה והשנייה בחומרה.

כאמור קבוצת ה-DPG של החברה תתחלק לשני גופים חדשים. הגוף הראשון הוא יחידת מרכז הנתונים והבינה המלאכותית, שהמטרה שלה תהיה התמקדות במוצרי דטה סנטר המיועדים בעיקר לשימוש בענן, כולל מעבדי Xeon ושבבי FPGA. בראש היחידה תעמוד סנדרה ריברה, שתהיה גם אחראית לאסטרטגיית הבינה המלאכותית של אינטל.

בראש היחידה השנייה, קבוצת הרשת והקצה, יעמוד ניק מקקיאון, שיצטרף לחברה ב-6 ביולי. קבוצה זו תאחד את קבוצת פלטפורמות הרשת, קבוצת האינטרנט של הדברים וקבוצת הקישוריות לכדי יחידה עסקית אחת, שמטרתה לספק חידושים מובילים לרשת עד הקצה החכם.

אחת הקבוצות החדשות, כאמור, עוסקת בתוכנה, וזאת קבוצת התוכנה והטכנולוגיה המתקדמת. בראשה יעמוד גרג לאוונדר, שהצטרף לאינטל כ-CTO וכסגן נשיא בכיר, ועכשיו ישמש כמנכ"ל הקבוצה החדשה. לאוונדר, בפקידו כ-CTO של אינטל, יהיה אחראי להנעת החדשנות הטכנולוגית בחברה, כולל של תכניות המחקר, וכן יהיה אחראי למעבדות אינטל.

ראג'ה קודרי, סגן נשיא ביצועי באינטל, יהיה אחראי ליחידה החדשה הנוספת, ועם הרקע שלו בשבבים גרפיים, לא מפתיע שהוא יעמוד בראש קבוצת מערכות המחשוב המואץ והגרפיקה בחברה.

המטרה היא להגדיל את המעורבות של החברה בשוק המחשוב עתיר הביצועים והכרטיסים הגרפיים הייעודים, מרמת הארגון ועד לרמה הצרכנית.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יונתן

    כתבה מקצועית ומפורטת שמסבירה היטב את הרה-אירגון של אינטל. במסגרת השינוי פורש מאינטל נבין שינוי, Executive VP - משום מה עובדה זו לא הוזכרה בכתבה. הערה: לדעתי התירגום של Executive VP ל"סגן נשיא ביצועי" (בתיאור התפקיד של ראג'ה קודרי ) לוקה בחסר ואיננו תואם את רמת הבכירות (+ סגן נשיא ברמה הגבוהה ביותר). למרות הקושי, רצוי אולי להשתמש במונח "סגן נשיא אקזקיוטיבי".

אירועים קרובים