משרד התקשורת: לתת עדיפות ברשתות הסלולר לכוחות הביטחון וההצלה באירועי חירום

בעקבות אירועי החירום שהתרחשו באחרונה, שהציפו את בעיית העומס ברשתות הסלולר במצבי חירום, מפרסם משרד התקשורת שימוע, שמטרתו לאפשר תקשורת יציבה בעת עומסים חריגים העלולים להיווצר בעת מצבי חירום

שר התקשורת, יועז הנדל

בעקבות אירועי החירום שהתרחשו באחרונה, שהציפו את בעיית העומס ברשתות הסלולר במצבי חירום, מפרסם משרד התקשורת שימוע, שמטרתו לאשר לחברות הסלולר לשווק שירות MCPTT (ר"ת Mission Critical Push to Talk) לגופים הנותנים שירותים קריטיים לציבור הישראלי במצבי חירום. שירות זה  פועל על גבי רשתות הסלולר המסחריות (דור 4 ודור 5), ויאפשר תקשורת יציבה בעת עומסים חריגים העלולים להיווצר בעת מצבי חירום, ובכך ישפר את יעילותם של גופי הביטחון וההצלה לטובת הציבור בישראל.

עד כה, גופים המספקים שירותים קריטיים לציבור, כגון משטרת ישראל, מגן דוד אדום, כבאות והצלה, פיקוד העורף ועוד, הקימו מערכות תקשורת מבצעיות על גבי תשתיות ותדרים ייעודיים כדי להשתמש בשיחות קוליות באמצעות מנגנון PTT (ר"ת Push to Talk). אך כבר היום, עקב מחסור במשאב התדרים והעלויות הגבוהות שנדרשות להקמתן ולתחזוקתן של תשתיות יעודיות, גופי החירום וההצלה מפעילים מערכות טכנולוגיות מבצעיות שעושות שימוש בתשתית הסלולר המסחרית. במצב כזה, מתן עדיפות לגופי ההצלה והביטחון במצבי חירום היא מהלך חיוני.

"במקרי חירום כמו פיגוע או אירוע רב נפגעים, כוחות ההצלה צריכים לתקשר עם מי שנמצא בזירה, וברגעים כאלו רשתות הסלולר מתקשות לעמוד בעומס", אמר יועז הנדל, שר התקשורת. "כחלק ממסקנות מאירועים כאלו אנו יוצאים למהלך של יצירת מסלול חירום לכוחות הצלה בטלפונים הניידים כדי שבשעת אירוע לא יסבלו מניתוקים ומחוסר יכולת להוציא שיחה. זאת כדי להבטיח טיפול מהיר ומיטיבי לפצועים בשטח״.

כמו כן נשקל  לקבוע שיעור מקסימלי של 3% מסך המינויים על הרשת, כדי שלא יהיה חשש לפגיעה מהותית בשירות שניתן לשאר מנויי חברות הסלולר. בשימוע הוגדר אופן אספקת השירות על ידי חברות הסלולר, רשימת הגופים שיכולים לקבל את השירות, כפי שנקבע על ידי רשות החירום הלאומית, והשיעור המקסימלי של המנויים שיכולים לקבל את השירות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים