"ארגונים רבים בישראל לא עברו באופן מלא למודל תוכנה כשירות"

אופיר אבקסיס, מנכ"ל טרה סקיי, על כניסת פיור סטורג' לישראל, אותה היא תייצג ותטמיע

אופיר אבקסיס, מנכ"ל טרה-סקיי. צילום: אסף רונן

"ישראל היא מובילה עולמית בטכנולוגיות דיגיטליות. למרות זאת, ארגונים רבים בישראל לא עברו עדיין באופן מלא למודלים של תוכנה כשירות, SaaS", כך אמר אופיר אבקסיס, מנכ"ל טרה סקיי (TeraSky).

אבקסיס התראיין לאנשים ומחשבים על רקע כניסתה של ענקית האחסון פיור סטורג' (Pure Storage) לשוק הישראלי. טרה סקיי תטמיע את פתרונות האחסון שלה בשוק המקומי.

פיור הוקמה בשנת 2009 והשיקה את מוצרי האחסון שלה לפני עשור, ב-2011. אינדיקציה להצלחתה העתידית הייתה כבר ב-2013, כאשר היא חתמה על הסכם להשקעה אסטרטגית ופיתוח טכנולוגי עם In-Q-Tel – זרוע הון הסיכון של ה-CIA.

פיור צמחה מאז בהכנסותיה בקצב של כ-50% מדי רבעון, ומאז 2016 היא רווחית. היא גייסה יותר מ-470 מיליון דולרים מקרנות הון סיכון – בהן אינדקס ונצ'רס, גריילוק פרטנרס, רדפוינט ונצ'רס וסאטר היל ונצ'רס – בטרם הונפקה בשנת 2015. ב-2017 הכנסותיה חצו את רף מיליארד הדולרים. באוגוסט 2018 היא ביצעה את הרכישה הראשונה שלה: StorReduce , תמורת 25 מיליון דולרים, שעסקה במניעת כפילויות של נתונים. בספטמבר 2020 היא רכשה את פורטוורקס (Portworx), ספקית של פתרון אחסון מבוסס תוכנה לניהול נתונים, המתממשק באופן מלא וטבעי לפלטפורמת קוברנטיס, תמורת 370 מיליון דולרים.

פיור סטורג' נוסדה על ידי ותיקים בעולם האחסון. ג'ון "קוז" קולגרוב, ממייסדי החברה וסמנכ"ל הטכנולוגיה לשעבר, היה מהמהנדסים הראשונים ב-וריטאס (Veritas Software),  שנרכשה ב-2005 על ידי סימנטק ומאז שבה להיות עצמאית. הנשיא לשעבר, דיוויד הטפילד, הגיע אף הוא מ-וריטאס. ג'ון הייז, ממייסדי החברה והאדריכל הראשי לשעבר, עבד קודם לכן כמהנדס במשרד הטכנולוגיה הראשי של יאהו!. סקוט זייצן, מנכ"ל החברה לשעבר, היה סמנכ"ל הטכנולוגיה והנשיא של זימברה. לחברה יותר מ-8,000 לקוחות ארגוניים, בהם ניתן למנות את פיצה דומינו, T-Mobile, וריטאס וסרוויס-נאו (ServiceNow).

"פיור נותנת פתרון לאתגרי המחר", אמר אבקסיס. "שאר החברות עוסקות באתגרי ההווה ובמענה לבעיות נפח וביצועים. פיור עונה לאתגרים החשובים, עם פתרונות אחסון מבוסס קוברנטיס, אחסון מוגדר תוכנה ויכולת להעברת נתונים לעננים הציבוריים. מערכות החברה אגנוסטיות בהרצת עומסי עבודה שונים, בסביבות השונות – מהדטה סנטר עד לענן. פיור מספקת לארגונים יכולת אחסון עקבי, עם שכבה של אחסון מוגדר תוכנה, מה שאין למתחרות". לדבריו, "שילוב הפתרונות של פיור מעניק לארגונים את הכוח להגיב מהר לחדשנות, באמצעות חוויית אחסון דינמית, בענן – שהיא גמישה ומסופקת בקוד לפי דרישה".

"אנו צופים דרישה גדולה מצד הלקוחות הארגוניים לפתרון החדש שאותו נטמיע", אמר אבקסיס, "ואני מעריך כי נגדיל את היקף עסקינו בעולם זה בעשרות אחוזים. שותף כמו פיור מתחבר לאסטרטגיה של טרה סקיי, עם הנפקה של פתרונות חדשניים לחברות המעוניינות לבצע טרנספורמציה בעסקיהן. לא נמכור עוד 'קופסה', אלא נביא פתרון לבעיות מורכבות. כבר כיום יש לנו ניסיון עם הטמעת מערכות פיור בקרב ארגונים באירופה, ונביא אותו ללקוחות המקומיים".

"הוספת הפתרון של פיור להיצע הפתרונות שלנו מגדילה את יכולתנו לספק פתרונות פשוטים, גמישים וזריזים, באמצעות מודל של חיוב לפי פעילות בפועל (pay-as-you-go) לארגונים המעוניינים בפעילות שוטפת בכמה סביבות ענן", סיכם אבקסיס, "נאפשר לחברות ישראליות לעמוד בכל התקנות המקומיות בעת שילוב יכולת ליבה זו בתשתית הנתונים שלהן. בשיתוף עם ספקית הטכנולוגיה המובילה בעולם האחסון, נסייע ללקוחותינו להתגבר על המורכבות של עולם ה-IT המודרני ולהשיג את מטרותיהם העסקיות בביטחה".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים