ספר חדש: הסטארט-אפ הרזה שמצליח לשרוד

אריק רייס, מחבר רב המכר האמריקני "THE LEAN STARTUP", מתאר בספרו את שיטת הפיתוח והניהול שפיתח, ומסביר מדוע היא מגדילה את הסיכויים לשרוד, עכשיו במהדורה עברית

אריק רייס, מחבר רב המכר האמריקני "THE LEAN STARTUP". צילום: ניק ווילסון

סוד גלוי הוא, שרוב הסטארט-אפים נכשלים בכל העולם, גם בישראל. תובנה אחרת מקובלת היא, שחלק לא מבוטל של הכישלונות יכולים היו להימנע אילו היזמים היו מאמצים גישה עסקית גמישה וקשובה, או, במילים אחרות, מאמצים את שיטת ה-LEAN.

כך נכתב בהקדמה לספר "THE LEAN STARTUP", שחיבר אריק רייס, ונחשב אחד מרבי המכר הגדולים בארה"ב, שנמכר ביותר ממיליון עותקים ותורגם ל-30 שפות. כעת הופיעה המהדורה העברית בבהוצאת הספרייה העסקית (תרגום: גרשון גירון, עריכה: שמואל מרצבך).

רייס הוא יזם אמריקני, בלוגר וסופר, שפיתח את שיטת LEAN עליה מבוסס הספר. אחד הסודות בשיטה זו הוא, שבמקום לבזבז זמן על הניסיון לפצח את סוד המוצר המושלם, ממליץ רייס ליזמים לקצר את זמן הפיתוח של המוצר הראשוני, לייצר כמה שיותר מהר ממשק עם לקוחות, ואז לקבל את חוות דעתם. את חוות הדעת צריך לשמוע ולהפנים מתוך כוונה לשפר ולתקן, וכך לחזור על התהליך עד למוצר הסופי.

את ההקדמה למהדורה העברית כתבו מומחי חברת דלויט, שמעתירה שבחים על רייס ועל ההשפעה שלו על חברות רבות. המומחים כותבים בהקדמה, כי יש חשיבות להופעת הספר דווקא כעת, כי חשוב שדור העתיד של יזמי ישראל יכירו לעומק, בשפתם שלהם, את שיטות העבודה והמסרים שמצויים בספר, שמוגדר על ידי המוציאים לאור שלו "התנ"ך של עולם ההיי-טק".

הספר מחולק לשלושה חלקים: חזון, זינוק והאצה. החזון מתאר את השיטה של רייס, ומדוע כדאי לאמץ אותה. בתמצות, התפיסה של רייס אומרת: בנה, מדוד, למד. הזינוק צולל אל פרטי מתודת הסטארט-אפ הרזה, ומסביר איך מייצרים מוצר ראשוני כדי לקבל משוב. החלק השלישי, ההאצה, עוסק בחקר טכניקות, המאפשרות לסטארט-אפים רזים ליישם בעצמם את השיטה.

בפרק הראשון מצייר רייס קווים לדמות הכישלון של סטארט-אפים: הרצון להגיע לתוכנה טובה, אסטרטגיה יציבה ומחקר שווקים יסודי, תוך שאיפה לשלמות טוטלית. רייס כותב שבעבר זה היה נכון, אבל בעידן הנוכחי זה לא מצליח, כי הסטארט-אפים פועלים בתוך אי ודאות הולכת וגדלה, הם אינם יודעים מי הלקוח שלהם או מה צריך להיות המוצר.

רייס קובע, כי מתודות הניהול הישנות כבר אינן תופסות. בפרקים הבאים הספר משמש כספר לימוד של ממש, המסביר את כל הצעדים, שהם על פי המחבר רייס הקרקע של עולם הניהול החדש, שצריך לאמץ לעצמו תפיסות חדשות, לצאת מהקיבעון ולשאוף להצלחה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים