מתי יגיע הדור הבא של מחשבי MacBook של אפל?

הענקית מקופרטינו לא התייחסה לנושא בכנס המפתחים שלה, WWDC 2021, שחל השבוע, אבל אפשר שכן תכננה במקור לדבר על מעבדים חדשים משלה, עבור מחשבי MacBook חדשים, שכבר נמצאים בדרך

האם הדור הבא שלו מתקרב? MacBook של אפל. צילום אילוסטרציה: BigStock

בכנס המפתחים של אפל, WWDC 2021, התייחסה החברה אל כל ההיבטים בה היא עוסקת כמעט. עם זאת, היבט אחד נשאר מחוץ לתמונה באופן בולט למדי: הדור הבא של מחשבי ה-MacBook שלה.

עם זאת, חובב חד עין שם לב שבמסגרת התיוגים ליוטיוב לווידיאו שהציג את נאומי המפתח, דווקא כן נמצא סימן לכך שהחברה אולי התכוונה להציג או לדון במחשבים, או לפחת במעבדים החדשים. התיוגים היו: M1, מעבד הדגל הנוכחי של החברה המבוסס על הטכנולוגיה של ARM, אבל גם מעבדי הדור הבא, M1X, ואפילו במפורש M1X macbook pro. אפל, כנראה בלי כוונה, אישרה למעשה שהמעבדים החדשים, ויחד עימם כמובן מחשבים חדשים, נמצאים ממש בדרך.

המעבד החדש של אפל, ה-M1. צילום מסך (ארכיון): נחמה אלמוג

המעבד החדש של אפל, ה-M1. צילום מסך (ארכיון): נחמה אלמוג

אפל, כזכור, השיקה את ה-MacBook Pro וה-MacBook Air עם המעבד העצמאי M1 בדצמבר האחרון, והוא הציע ביצועים מרשימים מאוד – כפי שלמדנו באנשים ומחשבים אחרי הסקירה שביצענו ל-Pro.

האנליסטים בשוק משוכנעים שב-2022, ואולי אף בחלק הראשון של השנה, תשיק אפל את הדור הבא המלא של מעבדי ה-ARM שלה, ה-M2. עם זאת, ההערכה הייתה שכמו שבשוק הטלפונים היא משחררת מעבד ביניים עם סיומת x, מעבד שמציע שיפור מסוים של הביצועים, אך מבוסס על אותה ארכיטקטורה וטכנולוגיה, היא תעשה זאת גם עבור מעבדי המחשבים שלה.

בתיוג הזו בעצם אישרה החברה את ההנחה הזו, ויותר מכך, שהשקה של מחשבים חדשים המבוססים על מכבדים שלה אינה נמצאת כל כך רחוק.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים