"איתות לעזרה" – המיזם שיכול להציל נשים במצוקה

אלגוריתם שפותח במסגרת האקתון של המרכז האקדמי לב בירושלים יזהה במצלמות תנועת יד שמסמנת מצוקה ויזעיק את הרשויות, ובכך יסייע לנשים שנמצאות במצוקה ואינן יכולות לדווח על כך ● מרים מאיר, חברה בקבוצת היזמיות: "אנחנו מקוות שהרשויות יתעניינו לגבי המיזם שלנו, כי מדובר פה בלא פחות מאשר הצלת נפשות"

מרים מאיר, חברה בצוות היזמניות שפיתחו את האלגוריתם. צילום: יח"צ

האקתון של מרכז היזמות לב-טק של המרכז האקדמי לב הוליד מיזם שעשוי להציל נשים במצוקה.

איתות לעזרה – signal for help, הוא מיזם שזכה במקום השלישי בתחרות, ומטרתו לסייע לנשים שנמצאות במצוקה ואינן יכולות לדווח על כך.

לפי נתוני הלמ"ס, כל אישה תחווה הטרדה לפחות פעם אחת בחייה. אחת מתוך שלוש נשים עוברת הטרדה מינית לפחות פעם אחת בחייה. אחת מתוך ארבע נשים עוברת אלימות מבן הזוג שלה, ואחת מתוך חמש נשים עוברת אונס. רוב המקרים אינם מדווחים למשטרה.

קבוצת signal for help הוקמה בקמפוס טל במסגרת האקתון הנשים של המרכז האקדמי לב בירושלים. במשך 45 שעות רצופות הסטודנטיות פיתחו פתרונות טכנולוגיים עבור אתגרים שעל סדר היום.

לדבריה של חברת הקבוצה, הסטודנטית מרים מאיר, "לצערנו, אלימות נגד נשים הוא נושא שאינו יורד מסדר היום. ברמה האישית כל אחת מאיתנו מכירה מישהי שהייתה בסיטואציה קשה. מאחר שיש נשים שאינן יכולות לדווח על מצוקה כי הן נמצאות במעקב תמידי, הדגש שלנו היה איתות מצוקה באמצעות תנועה על גבי תשתיות קיימות – מצלמות רחוב או מצלמות ביתיות".

אופן הפעולה של המיזם מבוסס על בינה מלאכותית של זיהוי תנועה, כך שכאשר האישה תסמן בידה סימון מצוקה מוכר של סגירת האגודל ולאחריו יתר האצבעות לעבר מצלמת רחוב כלשהי, האלגוריתם יזהה את התנועה וישדר קריאה לעזרה לרשויות.

"באפריל 2020 קרן הנשים הקנדית פרסמה איתות מצוקה באמצעות סימון יד", אומרת מאיר. "מאז, הסימון הופץ בתהודה רחבה ברשתות החברתיות. כתבנו תוכנה שמוסיפים אותה לכל מצלמה, והיא מזהה כאשר אדם עושה את סימן המצוקה בידו. לאחר מכן הגדרנו שהתוכנה שולחת מייל, ובהמשך תיצור קשר עם הרשויות הרלוונטיות. התוכנה יודעת להבדיל אם זו התראה אמיתית של מישהו במצוקה ולא סתם תנועה. אנחנו מקוות שהרשויות יתעניינו לגבי המיזם שלנו כי מדובר פה בלא פחות מאשר הצלת נפשות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים