גיטהאב מעדכנת את תנאי השימוש – כדי להילחם בהאקרים

העדכון החדש יקשה על התוקפים - אבל גם על החוקרים הלגיטימיים שמשתמשים בגיטהאב ● בחברה מודעים לכך והעלו אפשרות לערער על חסימה זו או אחרת

גיטהאב. צילום אילוסטרציה: BigStock

האקרים ושאר פושעי סייבר שניצלו את גיטהאב כדי לשמור פיסות קוד שבהן השתמשו לתקיפות לא יוכלו לעשות זאת יותר, או לפחות זו תהיה להם משימה קשה ביותר. זאת, לאחר שהחברה הבת של מיקרוסופט החליטה לשנות את תנאי השימוש שלה כדי להפחית את האפשרות ששימוש כזה ייעשה בשירות אחסון הקוד ומעקב הגרסאות שלה, המיועד למפתחים.

התחום העיקרי שבו מתרכזים השינויים הוא האפשרויות שמקבלים חוקרים בתחום, מעבר להאקרים המשתמשים בשירות ישירות לאחסון הקוד. גיטהאב הודיעה כי העדכון עונה למטרה של הפלטפורמה שלה – להיות גמישה מספיק כדי להשאיר מקום לחוקרים, אך תוך שימת גבולות שיאפשרו לה לשמור שהפתיחות המסוימת הזו לא תנוצל לרעה.

למעשה, במסגרת השינויים הללו מנסים אנשי גיטהאב לאתר ולחסום באופן מיידי קוד ששימש, ויכול להיות שעדיין משמש, לצורך תקיפות סייבר.

במקביל, פתח האתר של החברה אפשרות להגיש ערעור עבור אלה שיטענו שהחסימה שלהם בוצעה בטעות ושאין קשר בינם לבין פשיעת סייבר.

"אנחנו מבינים כי לפרויקטים רבים של מחקר אבטחה בגיטהאב יש שימוש כפול, וכי הם מועילים באופן כללי לקהילת האבטחה. אנחנו מניחים שהכוונה שלהם חיובית ושנעשה שימוש בפרויקטים אלה כדי לקדם ולהניע שיפורים ברחבי האקו-סיסטם. אבל אנחנו לא מאפשרים שימוש בגיטהאב לתמיכה ישירה במתקפות לא חוקיות שגורמות נזק טכני, כולל צריכת יתר של משאבים, נזק פיזי, זמן השבתה, מניעת שירות ואובדן נתונים", אמר מייק הנלי, מנהל האבטחה הראשי של השירות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים