גונג גייסה 250 מיליון ד' בסבב גיוס E – לפי שווי של 7.25 מיליארד ד'

בהמשך לסבב הגיוס הקודם של 200 מיליון דולר באוגוסט 2020, חוותה החברה צמיחה משמעותית הנובעת מהאצת מגמת הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגונים הכרוכה בעבודה מרחוק

צוות העובדים של גונג במרכז הפיתוח בישראל. צילום: רמי זרנגר

גונג (Gong) – פלטפורמת בינה עסקית עבור אנשי מכירות הממנפת טכנולוגיות בינה מלאכותית לשדרוג היכולות של צוותי מכירות – גייסה 250 מיליון דולר בסבב גיוס E בהובלת חברת ההשקעות Franklin Templeton – חברת השקעות גלובלית שנוסדה בניו יורק בשנת 1947 ומנהלת כיום נכסים בהיקף של 1.5 טריליון דולר.

סך ההון שגייסה גונג מגיע עתה ל-584 מיליון דולר. בסבב הנוכחי השתתפו משקיעים קיימים וביניהם Coatue, Salesforce Ventures, Sequoia, Thrive Capital ו-Tiger Capital

מייסדי גונג. עמית בן דב, המנכ"ל, ואילון רשף, סמנכ"ל המוצר בחברה. צילום: רמי זרנגר

מייסדי גונג. עמית בן דב, המנכ"ל, ואילון רשף, סמנכ"ל המוצר בחברה. צילום: רמי זרנגר צילום: רמי זרנגר

גונג הוקמה במשותף על ידי עמית בן דב, המנכ"ל, ואילון רשף, סמנכ"ל המוצר בחברה, והיא נמצאת בנתיב של צמיחה מואצת מאז הקמתה בשנת 2015. בחברה מועסקים כיום 550 עובדים בישראל ובארה"ב. בישראל ממוקמים משרדי החברה במתחם הבורסה ברמת גן, ובהם 170 אנשי ונשות מחקר, פיתוח וניהול מוצר. הכסף שגויס ישמש להכפלת ההון האנושי בחברה, בארה"ב ובישראל. עד סוף 2021 מתכננת החברה להכפיל את מצבת העובדים שלה ולהגיע לכ-300 עובדים בישראל ולכ-1,000 עובדים ועובדות סך הכל בעולם.

מהחברה נמסר כי "מנהלים עסקיים משתמשים היום בדו"חות סטטיים, באנקדוטות שונות ובמידע המדווח על ידי העובדים, כדי להבין מה קורה בעסק שלהם. אך חסרה להם ההבנה מדוע התקבלו תוצאות מסוימות וכיצד לבצע את ההתאמות הנדרשות לשיפור התוצאות. פלטפורמת הבינה העסקית עטורת הפטנטים של גונג לוכדת את כל האינטראקציות של החברה עם לקוחותיה, מציפה תובנות עסקיות אודות השוק, הזדמנויות המכירה ופוטנציאל לשיפור יכולות העובדים וממליצה על הצעד האפקטיבי הבא שיקדם את סגירת העסקאות, יבטיח הצלחה בקרב הלקוחות ויאפשר לחברה לכבוש שווקים. יכולת זו תאפשר למקצוענים הנמצאים בחזית הלקוחות לקבל החלטות המבוססות על מציאות עסקית במקום על חוות דעות סובייקטיביות".

על פי חברת המחקר גרטנר (Gartner) "עד שנת 2025, 60% מהחברות המוכרות לעסקים (B2B) יעברו הסבה ממכירות המבוססות על ניסיון ותחושות למכירות המבוססות על נתונים, תוך מיזוג תהליכי המכירות, אפליקציות המכירות, נתוני המכירות וניתוח המכירות לתהליך תפעולי אחד". בנוסף מציין הדו"ח כי "עד שנת 2025, 80% מאינטראקציות מכירות ה-B2B בין ספקים לקונים יתבצעו בערוצים דיגיטליים". אי לכך, גישות מסורתיות למכירות תהפוכנה במהרה לפחות רלוונטיות, עקב האמינות הנמוכה שלהן, ומנהלי מכירות חדשניים ישנו את הגישה וישקיעו ביכולות מכירה וירטואליות והיברידיות מסובבות נתונים. לגונג, כך מבטיחים חברה, "יהיה תפקיד מרכזי בטרנספורמציה זו, שכן היא תספק למנהלים את הכנסות הארגון תובנות מבוססות נתונים שמגדילות הכנסות, מצמצמות נטישת לקוחות ומגדילות את פריון העובדים".

"הוכחנו כי בינה עסקית לאנשי מכירות משנה את כללי המשחק לחברות" 

"כפי שניבאנו בשנת 2015, כשגונג התחילה למנף בינה מלאכותית כדי להבין את צרכי הלקוחות, חווינו בשנה האחרונה צמיחה אדירה, והוכחנו כי בינה עסקית עבור אנשי מכירות משנה את כללי המשחק לחברות", כך אמר עמית בן דב, מנכ"ל ומייסד משותף, גונג. "כשאנשי מכירות ברחבי העולם נאלצו לראשונה לתקשר מרחוק עם הלקוחות, גדלה אף יותר התלות שלהם בנתונים ובתובנות כדי לרכוש את ליבם ומוחם של הלקוחות. גונג כבר אינה בבחינת מותרות אלא צורך הכרחי וברור עתה שלמוצר שלנו, המספק המלצות המבוססות על מציאות עסקית, יש פוטנציאל לשנות את הדרך שבה כולנו עושים עסקים".  

"טכנולוגיות שנועדו לאופטימיזציה של פריון ושיפור שביעות רצון הלקוחות הפכו בשנה החולפת לחשובות יותר מאי פעם, בעת שהעולם העסקי עבר למודל עבודה מרחוק", מסר ראיין ביגס, שותף בחברת ההשקעות Franklin Templeton. "חברות רבות הכירו בערך הברור של פלטפורמת הבינה העסקית של גונג לאנשי מכירות, מרגע שחוו אותה. אנו מאמינים שמוצר זה הפך לצורך בסיסי עבור מקצוענים שחותרים להגדיל מכירות תוך התבססות על צרכים אמיתיים של לקוחותיהם".      

גיוס ההון הנוכחי הסתיים רק שמונה חודשים לאחר סבב גיוס D, שהתבצע בחודש אוגוסט האחרון, והוא, כך על פי החברה, משקף את הביקוש הצומח למוצר של גונג.

עוד מסרה גונג כי ישנן "מספר עובדות הממחישות את צמיחתה המהירה של החברה ומעמדה כמובילת שוק: הראשונה, צמיחה של פי שלושה בהכנסה השנתית הצפויה (ARR) בין הרבעון הראשון של 2020 לרבעון הראשון של 2021. השנייה, מצבת הלקוחות צמחה ליותר מ-2,000 חברות, כולל שלוש חברות מתוך 20 החברות הגדולות בעולם ברשימת פורצ'ן. השלישית, מצבת כוח האדם צמחה ל-550 עובדים ועובדות המתמקדים בחדשנות מוצר, הצלחת הלקוחות וצמיחה. ולבסוף, מאז ייסודה ניתחו פתרונות החברה יותר מחצי מיליארד אינטראקציות של לקוחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים