פודקאסט אנשים ומחשבים: האפליקציה שתסייע לילדים שסובלים מחרמות

אורלי שמש, מפתחת תוכנות חינוכיות, פתחה במסע גיוס המונים למימון אפליקציה ייחודית שהיא פיתחה,שמאפשרת לילדים לדווח למורה באופן אנונימי על חברים שלהם, שסובלים מחרמות

אורלי שמש, מפתחת משחקים חינוכיים. צילום: אורטל זיו

תופעת החרם על ילדים במערכת החינוך היא אחת התופעות החמורות והנפוצות יותר, בעיקר עקב החדירה של הרשתות החברתיות והשעבוד לטלפונים ניידים. על פי נתונים אחרונים, אחד מתוך שישה ילדים בישראל חווים חרם חברתי על ידי חבריהם מבית הספר. 82% מהילדים היו קורבנות לאלימות חברתית בישראל, ובשנים האחרונות היו בארץ כמה מקרי התאבדות של ילדים, שבדיעבד התברר כי היו קורבנות של חרם פיסי או וירטואלי או שניהם יחד. והנתון החמור ביותר: 50% מהילדים לא מדווחים להורים או למורים על היותם קורבנות חרם.

אורלי שמש, שעוסקת בפיתוח משחקים חינוכיים, ונחשפת לתופעה החמורה הזו מתוך הממשקים שיש לה עם מערכת החינוך, החליטה לנסות לסייע להתמודד עם התופעה מזווית קצת אחרת. זאת על ידי פיתוח אפליקציה, שתאפשר לילדים ולבני נוער לדווח לצוות החינוכי בבית הספר או להורים על ילד שהם מכירים והם עדים לכך שהוא סובל מהתעללות וחרם. "הרוב השקט של הילדים אינו שותף לחרם, אבל הם חוששים להתערב, כי זה עלול להיות מופנה אליהם", אומת שמש בראיון לפרק בפודקאסט אנשים ומחשבים שעסק בנושא. שמש אומרת, כי הילדים נמנעים מלדווח כי זה עלול גם להיתפס כהלשנה. באמצעות האפליקציה ניתן לייצר תהליך חינוכי חשוב, שמראה להם שהם עשו את הדבר הנכון וגם אולי הצילו ילד אחד מחרמות, בבחינת "המציל נפש אחת". שמש פיתחה את האפליקציה בעצמה, על חשבון זמנה והמשאבים שלה.

להאזנה לפודקאסט:

אז איך זה עובד?

"הילד יוריד את האפליקציה, שתהיה מחוברת לצוות החינוכי שכל בית ספר יבחר, למורה שהוא מכיר, ויוכל לספר באופן אנונימי או גלוי על ילד מהכיתה שהוא יודע שיש עליו חרם", אומרת שמש. " האפליקציה גם כוללת שאלון, שמסייע לצוות בית הספר לקבל את המידע. במקביל, הילד מקבל מסרים חיוביים על פעילותו בנוסח כמו "עשית את הדבר הנכון" ועוד, כדי לחזק ולעודד אותו".

ומה קורה אחרי שהוא מדווח?

"המורה מקבל מידע, שבעזרתו הוא יכול להתחיל לעבוד. הוא יודע שבכיתה שלו יש ילד שעובר חרם, והוא יכול ולפעול בדרכים שהוא חושב שצריך לפעול".

התגובות ברשת נלהבות, אבל קצב גיוס הכסף עדיין לא משביע רצון. המסע מסתיים ב-16 ביוני, ושמש קוראת לכל מי שהנושא חשוב והוא מבין את הסכנות שבו לתרום ככל יכולתו. "הנושא חשוב לי מאוד ואין לי כוונה לוותר על זה", אומרת שמש.

לדף גיוס ההמונים לחצו כאן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים