זום: קפיצה של פי שלושה בהכנסות וזינוק של פי עשרה ברווח הנקי

אחת המרוויחות הגדולות ממשבר הקורונה היא זום, שפרסמה את את תוצאותיה העסקיות לרבעון הראשון של השנה הכספית 2022, המעידות על קפיצה של כמעט פי שלושה בהכנסות - 191.4%, ל-956.24 מיליון דולר, וזינוק של יותר מפי עשרה ברווח הנקי, ל-227.38 מיליון דולר

אריק יואן, מייסד ומנכ״ל זום. צילום: יח"צ

זום (Zoom) פרסמה את תוצאותיה העסקיות לרבעון הראשון של השנה הכספית 2022, שננעל ב 3- באפריל השנה. כפי שהיה ניתן לצפות, בתקופת הקורנה, כשהפעילות העסקית והחברתית נעשית בעיקר דרך האינטרנט, היה צפוי כי הפעילות של חברה כמו זום, המאפשרת קשר קול ווידיאו בין גורמים שונים תזנק – ואכן כך היה.

במהלך שלושת חודשי הרבעון ההכנסות השלישו את עצמם והרווח הנקי זינק פי עשרה.

באותם שלושה חודשים ההוצאות הכלליות גדלו ב-139.5% – ל-729.93 מיליון דולר, שמשקפים עלייה של 425.14 מיליון דולר. ההכנסות גדלו הרבה יותר – ב-638.16 מיליון דולר, והסתכמו ב-956.24 מיליון דולר –  עלייה של 191.4%, מה שבא לידי ביטוי בגידול חד ברווחיות התפעולית הנקייה והגולמית.

בשלושת חודשי הרבעון ההוצאות הגולמיות גדלו ב-155.82%, ל-264.99 מיליון, ואילו הרווח הגולמי גדל ב-207.96%, ל-691.24 מיליון. הרווח הגולמי השולי עמד על 72.29% לעומת 68.84% ברבעון המקביל אשתקד.

ההוצאות התפעוליות הרבעוניות גדלו ב-131.22%, ל-464.93 מיליון, והרווח התפעולי זינק בפי 9.6% ל 225.31 מיליון.

במהלך הרבעון המדווח הוצאות המימון קטנו ב-54.27%, ל-2.62 מיליון וחבות המס פחתה גם היא ב-33.33%, ל-1.4 מיליון דולר.

במהלך התקופה הנדונה הרווח הנקי קפץ פי 10.86 – ל-227.38 מיליון דולר רווח נקי, המתבטא ברווח של 0.74 דולר למניה מדוללת, עלייה של  פי 8.22.

במהלך הרבעון מספר הלקוחות ש"תרמו" להכנסה קפץ ב-160% לעומת הרבעון המקביל, וקפיצה של 87% נרשמה במספר הלקוחות המשלמים שיש להם יותר מ-10 עובדים – המספר הגיע ל-497 אלף.

בעקבות פרסום התוצאות אמר אריק יואן, מייסד ומנכ״ל זום, כי "שנת הכספים נפתחה ברבעון חזק מאוד עבורנו, כשאנו מראים גידול של 191% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה, בשילוב רווחיות חזקה ותזרים מזומנים. המחויבות שלנו להעצים את לקוחותינו בעבודה ולימוד מכל מקום באמצעות פלטפורמת תקשורת הווידיאו החדשנית שלנו המשיכה להניע את התוצאות שהפגנו״. לדבריו, ״עבודה״ היא כבר לא ״מקום״, אלא ״חלל״, שבו זום מאפשרת לאנשים ולעסקים להתחבר ולהוציא לפועל את הרעיונות הטובים ביותר שלהם. ״אנו מונעים מהרצון לסייע להוביל את מהפכת העבודה ההיברידית, שמאפשרת גמישות, תפוקה ואושר הן בקשרים הווירטואליים והן בפגישות פנים אל פנים״.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלישע עצמון

    בידיעה על זום התכוונתם ל 2021 ולא 2022 כפי שנכתב פעמיים בכתבה. אלישע

  2. רני רוגל

    נהדר אבל המניה בזבל. אז מה זה עוזר למשקיע הקטן שהתלהב בשנת הקורונה ורק הפסיד. יצאתי בהפסד קטן ונכנסתי הים לראות מה קורה לאור ההתלהבות בידיעה. זום כלום

אירועים קרובים