עובדי גוגל יודעים שהחברה אוספת נתוני מיקום ללא הסכמת המשתמשים

משפט המתקיים נגד גוגל באריזונה חושף את מה שהחברה לא רוצה שנדע, ושאפילו העובדים שלה יודעים על כך מביעים חששות לגביו: החברה ממשיכה לעקוב אחרי משתמשים גם ללא אישורם

ממשיכה לעקוב אחר מיקום משתמשיםבלא הסכמתם? גוגל. צילום: BigStock

משפט המתקיים נגד גוגל באריזונה חושף את מה שהחברה לא רוצה שנדע ושאפילו העובדים שלה יודעים עליו ומביעים חששות לגביו: החברה ממשיכה לעקוב אחרי משתמשים גם ללא אישורם.

במשפט, נתבעה גוגל בשנה שעברה על ידי התובע הראשי של אריזונה, על כך שהיא ממשיכה לאסוף נתוני מיקום של משתמשים גם כשהם כיבו את אפשרות המיקום. "האמת היא, שהחומר שחשפנו הוא מזעזע", אמר מרק ברנוביץ', התובע הראשי של אריזונה, בראיון לפוקס ביזנס. "גוגל עושה כל דבר שהיא יכולה כדי לעקוב אחרי כל אחד שהיא יכולה, מבלי לספק כל הודעה על כך לאיש".

במהלך המשפט נחשפו אמיילים בין מהנדסי גוגל, המביעים חששות לגבי התנהלות החברה, שבהם הם גם כותבים כי הם מאמינים שגוגל אכן מתנהלת כך.

"אין שום דרך לתת לאפליקציה מצד שלישי את נתוני המיקום שלך מבלי לתת אותם לגוגל", כתב אחד העובדים. "זה משהו שלא היית רוצה בעמוד הראשי של הניו יורק טיימס".

אחר כתב, כי "אנשים פשוט חושבים במושגים של "מיקום פועל", "מיקום לא פועל", משום שזה בדיוק מה שרואים על המסך של הטלפון".

בתביעה נטען גם, כי כאשר המשתמשים מנסים לכבות את שיתוף נתוני המיקום שלהם, החברה ממשיכה להפעיל דרכים עקיפות ומטעות כדי להשיג את המידע הזה, ואחר כך משתמשת בו להשגת רווח כספי.

פרשת התביעה החלה בעקבות כתבה שפורסמה על ידי סוכנות AP באוגוסט 2018, שלפיה גוגל ממשיכה לתעד את נתוני המיקום של המשתמשים במכשירי אנדרואיד גם עם לא נתנו לכך את הסכמתם וגם אם כיבו את היסטוריית המיקומים שלהם. האימיילים שנחשפים כעת במסגרת בירור התביעה מעידים, לדברי התובע, שעובדי גוגל ידעו שמה שהחברה עושה ירגיז את המשתמשים, והתובע ציין גם, כי גוגל השתמשה בטריקים כדי להסתיר מה היא עושה. "לגוגל יש צבא של פרקליטים ולוביסטים, והם עשו ככל יכולתם כדי למנוע מאיתנו קבלת  עובדות בסיסיות הנוגעות לתביעה וממש להסתיר את מה שהם עושים", אמר ברנוביץ'.

גוגל מצידה טוענת, כי אריזונה מפרשת שלא כהלכה את התנהלותה, וכי התביעה זוכה לעידוד על ידי אורקל, המנהלת נגדה מאבק משפטי על קוד התוכנה ב-Android של גוגל. "התובע הכללי והמתחרים שלנו המניעים את התביעה הזאת יצאו מגדרם כדי לאפיין את שירותינו באופן שגוי", אמר דובר גוגל. "מאז ותמיד שילבנו תכונות פרטיות בתוך מוצרינו וסיפקנו אפשרויות של שליטה טובה בנתוני מיקום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים