נשים ומחשבים: ג'ודית זבילי, פאנדבוקס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: ג'ודית זבילי, מנהלת קבוצת פיתוח בחברת פאנדבוקס

ג'ודית זבילי, מנהלת קבוצת פיתוח בחברת פאנדבוקס. צילום: פאנדבוקס

שם ותפקיד: ג'ודית זבילי, מנהלת קבוצת פיתוח בחברת פאנדבוקס (Fundbox), המספקת שירותי תזרים, אשראי והערכות סיכונים לעסקים קטנים ובינוניים. 

ותק בתפקיד: שנה+.

תפקידים קודמים: מנהלת פיתוח בחברת Insurtech בשם במבי (Bambi). 

השכלה: תואר ראשון במדעי המחשב מאוניברסיטת בר אילן.

משפחה: גרושה ואמא לשני בנים, בזוגיות מאושרת.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? אני אנסה לא להישמע יותר מדי גיקית, אבל הדבר היחיד שידעתי לעשות מגיל אפס זה מתמטיקה. המספרים תמיד הסתדרו לי בראש ועל הדף. כל מה שקשור למדעים, ממתמטיקה עד פיזיקה וביולוגיה, היה מקום הנוחות שלי. באופן טבעי, תמיד הייתי בכיתות מדעים, תחרויות מתמטיקה ועוד. כשהגעתי לארץ בגיל 17, ממש לא ידעתי מה אני הולכת לעשות בחיים. מה, מורה למתמטיקה? לא בשבילי. נפגשתי עם יועצת באוניברסיטת תל אביב והיא עזרה לי למצוא את המסלול הנכון. אני מודה לה כל יום על זה. 

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? חונכתי על ידי הורים שלימדו אותי שאין הבדל בין גברים לנשים. ככה אני גם מתנהגת ביומיום שלי. אני לא חושבת שיש אפליה בתעשייה, גם אם צריך להודות שהתעשייה שלנו סובלת ממחסור בנשים. השינוי בידיים שלנו, אני מאמינה שאפשרי להיות אישה חזקה בהיי-טק, לגדל ילדים ולהתקדם. אני חושבת שאנחנו צריכים לחנך את הילדים שלנו שתחומי המדעים הכי מתאימים לנשים. השינוי בידיים שלנו כהורים, ובעיקר כאמהות. בכל מקרה, אצלנו בפאנדבוקס אין שום הבדל, יש סביבת עבודה נעימה ותומכת, כמו שאמור להיות. 

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? ברור שיש גברים שוביניסטים, תמיד יהיו בכל מקום, אבל בתעשיית ההיי-טק זה לא האופי, כך לפחות אני מרגישה. אבל כן, קרה שקמתי והלכתי בגלל אפליה או התנהגות לא הולמת. ההפסד אף פעם לא היה שלי. אני תמיד המשכתי קדימה ורק הרווחתי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים