האם גוגל גרמה במכוון להגדרות המיקום שלא להיות נגישות למשתמש?

ההאשמה הזו, כמו גם טענה שהחברה לחצה על ספקיות סמארטפונים להסתיר את הגדרות הפרטיות, הוצגו כחלק מתביעת ההגבלים העסקיים של אריזונה נגד גוגל, שהוגשה בשנה שעברה על ידי התובע הכללי של המדינה, מארק ברנוביץ'

הוסתרו במכוון על ידי גוגל? הגדרות מיקום. צילום אילוסטרציה: BigStock

מסמכים חדשים בתביעת הגבלים עסקיים נגד גוגל (Google) קובעים, לכאורה, כי המנהלים והמהנדסים של החברה עצמם ידעו עד כמה קשה למשתמשי הטלפונים הניידים מבוססי האנדרואיד לשמור על פרטי המיקום שלהם חסויים.

על פי הדיווח, גוגל המשיכה לאסוף נתוני מיקום, גם אם משתמשים השביתו הגדרות שונות לשיתוף מיקומם. כמו כן נטען כי החברה הינדסה את הגדרות הפרטיות הפופולריות, כך שלמשתמשים יהיה קשה במיוחד למצוא אותן, ואפילו הפעילה לחץ על LG ויצרניות סמארטפונים אחרים להסתיר את ההגדרות הללו במכוון.

סגן נשיא לשעבר בגוגל, שהיא אמון על שירות המפות Google Maps, הודה במהלך תצהיר כי הדרך היחידה שגוגל לא תוכל לגלות היכן משתמש גר ועובד היא שאותו אדם יבלבל במכוון את ענקית החיפוש, על ​​ידי הגדרת כתובות הבית והעבודה שלו כמיקומים אקראיים אחרים.

עוד על פי המסמכים, מנהל מוצר בכיר בגוגל, האחראי על שירותי המיקום, לא ידע להסביר בכלל כיצד רשת ההגדרות הפרטיות המורכבת של החברה פועלת, ואיך השירותים השונים של החברה, והפרטים שהם אוספים אודותנו, מתקשרים אלו עם אלו.

מתקדם בתביעת ההגבלים העסקיים נגד גוגל. התובע הכללי של אריזונה, מארק ברנוביץ'. צילום: ויקיפדיה

מתקדם בתביעת ההגבלים העסקיים נגד גוגל. התובע הכללי של אריזונה, מארק ברנוביץ'. צילום: ויקיפדיה

המסמכים הם חלק מתביעת הגבלים עסקיים שהגיש התובע הכללי של אריזונה, מארק ברנוביץ', נגד גוגל במאי 2020, בטענה כי הענקית ממאונטיין וויו אוספת באופן בלתי חוקי נתוני מיקום ממשתמשי הסמארטפונים, גם אם הם התנגדו לכך, או לפחות ניסו – באמצעות שינוי הגדרות פרטיות.

דובר גוגל, חוסה קסטנדה, הגיב בדוא"ל ל-The Verge וציין כי התובע הכללי ברנוביץ' "והמתחרים שלנו שמנהלים את התביעה הזו, עשו הכל כדי להציג את השירותים שלנו בצורה שגויה. תמיד בנינו תכונות פרטיות במוצרים שלנו וסיפקנו בקרות חזקות על נתוני המיקום". הדובר הוסיף ואמר שהחברה מצפה שהדברים יסתדרו ושהאשמות יבוטלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים