Dell Precision 3560 – תחנת עבודה קלילה ליוצרי תוכן

מדובר בנייד שהוא תחנת עבודה המיועדת ליוצרי תוכן, משתמשים שזקוקים לתוספת של ביצועים כדי לבצע את העבודה היום יומית, שהיא קצת יותר תובענית – אם כי בתצורה קלילה של שוק הכניסה לתחנות עבודה מקצועיות

Dell Precision 3560. צילום: יח"צ

כשמוציאים את Precision 3560 הנייד החדש של דל מהמארז שלו הוא נראה כמו מחשב רגיל לחלוטין. אמנם מדובר במחשב יחסית גדול, בוודאי לעומת המחשבים הדקים והקלים שאנשי עסקים אוהבים לבחור לטובת השימוש היום יומי שלהם, ובמיוחד כשהם בדרכים, אבל לא משהו יוצא דופן – מחשב עם מסך 15.6 אינץ' בגודל סטנדרטי למדי.

גם המשקל סביר לחלוטין ועומד על 1.59 ק"ג, ושוב – לא מדובר במשהו חריג עבור מחשבים ה"רגילים" עם מסך בגודל כזה.

רק ש-Precision 3560 של דל הוא לא מחשב רגיל. מדובר בנייד שהוא תחנת עבודה המיועדת ליוצרי תוכן, לאנשים שעורכים וידאו, לאדריכלים. לאותם משתמשים שזקוקים לתוספת של ביצועים כדי לבצע את העבודה היום יומית, שהיא קצת יותר תובענית. טוב, לא ממש קצת לעומת משימוש שבו המיקוד הוא בגישה לשרתים בענן כדי להריץ יישומים וטפסים וניהול פגישות – לא שזה לא חשוב, אבל עדיין זה לא דורש ביצועים מדהימים.

זה אולי כבר לא יוצא דופן, במיוחד מבחינתה של דל, אבל עדיין מרשים לראות כיצד גם המחשבים הכבדים והגדולים של פעם לא ממש כבדים וגדולים כיום.

עם זאת, לא מדובר בתחנת עבודה המיועדת לקצה העליון של השימוש, אלא, אם אפשר להגדיר אותה כך, לשוק הכניסה לתחנות עבודה מקצועיות. הוא מציע מפרט סביר ומעודכן, שמבוסס על מעבד Core i7-1165G7 מהדור ה-11 של אינטל, וכולל 32 גיגה-בייט זיכרון RAM מסוג DDR4 במהירות 2133 מגה-הרץ, אבל לא כזה שיתאים למשתמשים כבדים באמת.

אחד ההיבטים הבולטים הוא הבחירה בכרטיס התצוגה המקצועי Quadro T500 של אנבידיה (Nvidia). זהו כרטיס תצוגה מקצועי בתצורה יחסית נמוכה בהיצע של יצרנית השבבים הגרפיים המובילה, והוא מציע 896 ליבות CUDA ברוחב פס של 64 ביט. ואמנם הוא מגיע עם זיכרון GDDR6 מודרני, אבל בנפח של 2 גיגה-בייט בלבד, וזה ממש בסיסי ולא יותר. מובן שמדובר בפתרון מקצועי וטוב יותר מהשימוש בשבב המובנה Iris Xe החדש של אינטל, ומשבבים מסדרת ה-MX של החברה, אבל עדיין זה בקצה התחתון של הרשימה.

אחד היתרונות שלו הוא צריכת כוח יחסית נמוכה, וזה אומר פחות חום. המחשב מגיע עם מאוורר ומפוח גדולים, ועם שני צינורות קירור מתחת למסך, אבל למרות זאת הוא לא מתחמם יותר מדי גם בזכות הרבה מאוד חריצי אוורור מאחור, בתחתיתו ובצד השמאלי – שיש בו גם שני חיבורי USB-C מודרניים, המשמשים גם לטעינת המחשב, וכן חריץ לכרטיס חכם. הוא גם לא מרעיש כשהוא מתחמם, ובסופו של דבר, בעומס עבודה מלא הוא בכל זאת קצת מתחמם כמו כל מחשב, וזה יתרון שנזקף לזכותו.

העובדה שההתחממות אינה משמעותית עוזרת כמובן גם לזמן העבודה של המחשב. המחשב שהגיע לבדיקה צויד בסוללת 63Wh, ובבדיקות שבוצעו עם מבחן המשרד המודרני של PC Mark 10 מבית UL, הוא הגיע לזמן מכובד ואף מרשים מאוד של 8 שעות ו-52 דקות. זה זמן שבהחלט מתאים להגדרה שלו כמחשב תחנת עבודה נייד, ואולי הוא מתאים לאותם מקצוענים כשהם יוצאים לפגישות ורוצים קצת עוצמה מתחת לידיים כשהם מאירים את המכונות החזקות ממש במשרד.

Precision 3560 הגיע לבדיקה עם כונן SSD NVMe של ווסטרן דיגיטל בנפח 512 גיגה-בייט, הוא מציע מקלדת סטנדרטית וסבירה, שכוללת גם מקש הפעלה/כיבוי המכיל חיישן טביעות אצבע מובנה ועובד היטב, ויש גם מקלדת נומרית כמו ברוב המחשבים העסקיים בעלי מסך 15.6 אינץ' ומעלה. יש בו גם משטח שליטה הממוקם בדיוק מתחת למקש הרווח, בינוני בגודלו, והוא נקודת החולשה של המחשב: לא מדויק דיו, ובגלל שהוא לא לגמרי באמצע המחשב  יש נטייה לטעות קצת יותר מדי בצד הלחיצה. עם זאת זה לא כל כך נורא, כי קשה להאמין שמישהו יסתפק, לפחות ברוב המכריע של הזמן, רק במשטח השליטה ולא יוסיף עכבר טוב לחבילה.

כמחשב פיזי גדול יש לו מגוון יציאות מרשים בצד ימין, שכוללות חיבור לרשת מקומית, שני חיבורי USB-A 3.2 Gen 2, חיבור HDMI בגודל מלא וכן חריץ לקריאת כרטיסי microSD. כן, יש יתרון לגודל לפעמים, במיוחד בסביבה עסקית ויצירת תוכן.

דל מציעה את המחשב בתצורה שהגיעה לבדיקה ב-6,599 שקלים- מחיר סביר עבור מחשב שמציע ביצועים יפים בסופו של דבר, במונחים של מחשב מודרני המצויד במעבדי Core-U מהדור ה-11, אבל כאמור כתחנת עבודה מהסוג הקליל יותר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שלומי

    אחלה סקירה, לא ידעתי שיש תחנות עבודה מוסמכות ISV (יצרני תוכנות מקצועיות אדובי וכיו'ב) במחיר הזה, נשקול לקנות

אירועים קרובים