פרטיות? גוגל תקבל נתוני מטופלים מרשת בתי חולים אמריקנית גדולה

ארגון שירותי הבריאות HCA אחראי על 5% משירותי בתי החולים בארצות הברית, והוא מקיף כ-30 מיליון מגעים עם מטופלים מדי שנה, ובעזרת הנתונים יפתחו מהנדסי שתי החברות אלגוריתמים, שיסייעו לשפר את היעילות התפעולית והפיקוח על החולים ויסייעו לרופאים בהחלטותיהם

תביעה חדשה עקב פגיעה בתחרות. גוגל

גוגל (Google) מרחיבה את נוכחותה בתחום הבריאות: החברה חתמה על שיתוף פעולה שיאפשר לה גישה לתיקי מטופלים של רשת שירותי הבריאות HCA, המפעילה 181 בתי חולים ויותר מ-2,000 מרפאות ב-21 מדינות בארה"ב, כך שתוכל לפתח אלגוריתמים של שירותי בבריאות.

לפי פרסום בוול סטריט ג'ורנל, גוגל תאחסן נתונים אנונימיים מתיקי המטופלים וממכשירים רפואיים מחוברים, ומהנדסי החברה ו-HCA יפתחו אלגוריתמים שיסייעו לשפר את היעילות התפעולית והפיקוח על החולים ויסייעו לרופאים בהחלטותיהם. הדיווח מציין כי ההסכם הוא רב שנתי, אם כי לא צוין לכמה שנים.

על רקע השימוש הגובר בתיקים דיגיטליים בשנים האחרונות, בתי החולים וחברות טכנולוגיה מנצלות את ההזדמנויות כדי  להשתמש בשפע המידע הרפואי הנאסף על מטופלים. גם מיקרוסופט ואמזון חתמו על עסקאות עם בתי חולים כדי לנתח את המידע הרפואי של מטופליהם. גוגל חתמה בעבר עסקה לאיסוף נתונים עם אסנסיון לצורך פרויקט סודי שלה, המכונה נייטינגייל, והוטחה בה ביקורת על כך שהחלה בפרויקט מבלי ליידע את המטופלים והרופאים. מכל מקום, העסקה עם HCA היא יתרון לגוגל, משום שארגון זה אחראי על 5% משירותי בתי החולים בארצות הברית, והוא מקיף כ-30 מיליון מגעים עם מטופלים מדי שנה. גוגל תוכל לפתח גם כלים שונים של שירותי בריאות ולבדוק אותם בעזרת HCA.

נתוני המטופלים מוגנים בחוקי פרטיות, ומתירים לבתי חולים ולארגוני בריאות לשתף מידע עם גופים כדי לאפשר לחוקרים לנתח את נתוני המטופלים מבלי לקבל מהם היתר, ואף להשתמש במידע הזה בדרך שהם רוצים, בתנאי שהם עומדים בחוקי הגנת הפרטיות.

"אנו רוצים להרחיב את הגבולות של מה שאנשי רפואה יכולים לעשות בזמן אמת בעזרת נתונים", אמר כריס סאקאלוסקי, מנהל שירותי בריאות ומדעי החיים בחטיבת הענן של גוגל, בראיון לוול סטריט ג'ורנל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים