נשים ומחשבים: מיכל מלכה, מעבדת המחקר של יבמ

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: מיכל מלכה, מנהלת קבוצת תשתיות ענן היברידי במעבדת המחקר של יבמ בחיפה

מיכל מלכה, מנהלת קבוצת תשתיות ענן היברידי, מעבדת המחקר של יבמ. צילום: שירה וייס

שם ותפקיד: מיכל מלכה, מנהלת קבוצת תשתיות ענן היברידי במעבדת המחקר של יבמ בחיפה (IBM Haifa Research Lab). הקבוצה עובדת על מספר פרויקטים בתחום הנטוורקינג (networking), חלקם כחלק מהפרויקטים open source, כמו: kubevirt ו-OVN/OVS, וחלקם פיתוחי כיוונים עתידיים עבור הענן של יבמ (IBM).

ותק בתפקיד: ארבע שנים, מאז שהגעתי ל-יבמ.

תפקידים קודמים: ניהול קבוצת פיתוח ופיתוח מוצרים בתחום הסייבר בחברת מיקרוסופט (Microsoft).

השכלה ושירות צבאי: תואר במדעי המחשב מהטכניון ושירות צבאי כמורה חיילת, שם שירתי באתר הקרוואנים חצרות יסף, ועבדתי בקליטת העלייה האתיופית לאחר הגעתם במבצע שלמה.

משפחה: נשואה + 5 ילדים (4 בנים ובת).

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? בצעירותי מאוד אהבתי מתמטיקה, וכל התחום האנליטי והחישובי מאוד דיבר אליי וקסם לי. עוד בבית הספר שמעתי על תחום המחשבים ועל העתיד והחדשנות שמתפתחת בתחום, ולכן החלטתי להעמיק וללמוד. עם השנים מצאתי את מקומי בניהול אנשים בתחום הטכנולוגי – תפקיד שמשלב עבודה עם אנשים יחד עם עבודה טכנית ולימוד מתמיד של תחומים חדשים.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? לצערי קיימת אפליה, אומנם לא בכל המקומות אבל היא קיימת בחברות מסוימות.
את חמשת ילדיי ילדתי וגידלתי תוך כדי עבודה בהיי-טק, כך שהיו תקופות קשות יותר, בעיקר בתחילת הקריירה. כשהילדים היו קטנים הרגשתי שבתור אמא יהיה לי קשה להתקדם כמו שהייתי רוצה, ולעיתים מצאתי שיש אנשים שלא תמיד מסתכלים בעין יפה על שעות העבודה, שהיו מותאמות לתנאים המיוחדים של גידול ילדים קטנים. אך מהר מאוד, ככל שהוכחתי את עצמי, היה ברור לי ולכולם שבעצם השעות המאוחרות הן לא העיקר – אלא ההספק, והניצול הנכון של הזמן.
אני מאמינה שככל שאנו הנשים נעשה עבודה טובה, וככל שיהיו יותר נשים בתפקידי מפתח ובהובלה, האפליה תיעלם.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? בכל שנותיי בתעשייה התייחסו אליי בצורה שווה ולא נתקלתי באפליה על רקע היותי אישה. למרות שגם בזמן הלימודים בטכניון, וגם בהמשך במקומות העבודה, הייתי מוצאת את עצמי כאישה יחידה בחדר מלא גברים, לא הרגשתי יחס מפלה. לעיתים הרגשתי שעליי להתאמץ יותר כדי להשפיע, או כדי להשמיע את דעתי. והרגשתי תמיד צורך להוכיח את עצמי הרבה יותר מהגברים שהיו סביבי.
עם השנים ועם הגדילה שלי וההתפתחות, הבנתי את הייחודיות והחשיבות שהנשים מביאות לתחום, ואני מאמינה שגם הגברים סביבי רואים ומבינים זאת, ואף מחפשים נשים לצוות על מנת להוסיף מגוון דעות ורעיונות שמביאים לתוצאות מוצלחות יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים