כנס Build 2021: מיקרוסופט הכריזה על שירותי AI נרחבים למפתחים

מדובר בחבילת שירותי ענן המאוחדים תחת הכותרת Azure Applied AI Services, ובה נכללים, בין השאר, עזרה בבניית בוטים, תהליכים לפענוח של טפסים, חיפוש קוגניטיבי ועוד ● חלק מהכלים - תוצר של מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל

שירותי AI נרחבים למפתחים. כנס Build 2021 של מיקרוסופט. צילום: אתר הכנס

אחת ההכרזות הגדולות בכנס Build 2021, כנס המפתחים השנתי של מיקרוסופט (Microsoft), מתייחסת למרחב גדול יחסית של שירותי בינה מלאכותית שתציע החברה למפתחים, כדי להקל על הבנייה של יישומים בתחום. מדובר בחבילת שירותי ענן שמוגשת תחת הכותרת Azure Applied AI Services, והיא מציעה בין השאר עזרה בבניית בוטים, תהליכים לפענוח של טפסים, חיפוש קוגניטיבי ועוד.

הבניין החדש של מרכז המו"פ של מיקרוסופט בהרצליה. צילום: עמית גירון

הבניין החדש של מרכז המו"פ של מיקרוסופט בהרצליה. צילום: עמית גירון צילום: עמית גירון

כמה מהכלים – פותחו בישראל

מבין הרשימה הזו מבליטים במיקרוסופט ישראל את השירות Azure Video Analyzer for Media. הוא החל כשירות מקומי, שפותח בקבוצת המחקר והפיתוח בישראל לטובת שימושים מתקדמים פנים-ארגוניים, אך במהלך הפיתוח הוחלט להרחיב את היריעה לשימושים בתעשייה כולה.

לפי מיקרוסופט, מדובר בשדרוג משמעותי למוצר מפיתוח וידיאו מ-2018, המאפשר חיפוש חכם ומהיר בסרטי וידיאו, תמלול ותרגום לשפות שונות. השדרוג מציג יכולות בינה מלאכותיות מתקדמות יותר, כמו זיהוי קולות באופן אקוסטי, במיוחד קולות שאינם דיבור, כמו סירנה של אמבולנס, נביחת כלב, פיצוץ ועוד. זיהוי זה מאפשר לתייג את הווידיאו טוב יותר, להציג התייחסות בתרגום לרעשים שאינם דיבור, כאמור, וכן לסייע באיתור של מקורות רעש. במיקרוסופט טוענים בנוסף כי המערכת יודעת גם לזהות את האנשים המופיעים בסרט, מהם הנושאים שבהם עוסק הסרטון, האם מדובר בקטע שמח, עצוב, מרגש או מורט עצבים, ועוד.

שירות חדש אחר שהציגה החברה הוא Text Analytics for Health. מדובר בשירות נוסף שהפיתוח שלו מובל בידי קבוצת המחקר והפיתוח של מיקרוסופט ישראל כחלק משירותי Azure Cognitive Services. בחברה מספרים כי הוא נועד לשיפור תהליכי הטיפול בחולים, כולל אפשרות להבין ולזהות מידע מתוך נתונים רפואיים לא מובנים, כגון זה שמופיע בסיכומי מחלה רפואיים, מגזינים, פרוטוקולים של ניסויים קליניים וכדומה. ניתוח הטקסטים הזה יודע ליצור הקשרים, לקבוע האם מה שכתוב מתייחס לסימפטומים או למחלה עצמה, ואפילו להבין האם ההקשר חיובי או שלילי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים