אקילס מגייסת 14 מיליון דולר כדי לנהל סודות בענן

החברה פיתחה הצפנה חדשנית, המציעה לארגונים פלטפורמת SaaS לניהול סודות הראשונה בעולם ● כספי הגיוס ישמשו את החברה להכפיל את גודלה בתוך שנה באמצעות גיוס אנשי פיתוח ו-DevOps לפעילותה בישראל ואנשי שיווק ומכירות לפעילותה בארה"ב

מייסדי אקילס. ממימין: רפאל אנג׳ל, שי און ועודד הראבן. צילום: יוסי זליגר

אקילס (Akeyless), שפיתחה פתרון לניהול סודות (Secrets Management), הודיעה על השלמת גיוס של 14 מיליון דולר. הגיוס הנוכחי, בסכום של 11 מיליון דולרים, הובל על ידי Team8 Capital, קרן השקעות ההון סיכון של קבוצת Team8, ובהשתתפות קרן JVP, אשר השקיעה באקילס שלושה מיליון דולרים נוספים בשלב גיוס ה-Seed.

כספי הגיוס יסייעו לחברה להכפיל את גודלה בתוך שנה באמצעות גיוס אנשי פיתוח ו-DevOps לפעילותה בישראל ואנשי שיווק ומכירות לפעילותה בארה"ב.

אקילס הוקמה בשנת 2018 על ידי שי און, עודד הראבן ורפאל אנג'ל. און, יו״ר ונשיא החברה, נמנה עם מייסדי פיירגלאס (Fireglass) שנמכרה לסימנטק (Symantec) תמורת כ-250 מיליון דולר, ולפני כן ניהל את פעילות CA בישראל. הראבן, מנכ״ל החברה, קצין במיל׳ ביחידת ממר״ם בתחום הסייבר, כיהן בעברו כדירקטור ניהול מוצר במוביט (Moovit), שנמכרה לאינטל (Intel) תמורת כ-900 מיליון דולר. אנג'ל, המכהן כמנהל הטכנולוגיות, מומחה בתחום הקריפטוגרפיה, שימש בתפקידי פיתוח בכירים בחברות שונות, ובהן יחידת המו״פ לסייבר של אינטואיט (INTUIT). אל צוות המייסדים הצטרף אורי מנקלי, סמנכ"ל מו"פ, שביצע תפקידי פיתוח בכירים ב-AWS, ב-דרייבנטס (Drivenets) ובצ'ק פוינט (Checkpoint). החברה מעסיקה כ-25 עובדים, רובם במרכז הפיתוח של החברה בתל אביב. בעקבות הגיוס מתכוונת החברה להכפיל את גודלה בתוך כשנה.

בשנת 2020 חוותה החברה צמיחה בקנה מידה משמעותי, כשהיא משרתת לקוחות ושותפים, ובעזרת ההון שגייסה תמשיך לפתח את מוצריה על גבי פלטפורמת SaaS הראשונה בעולם לניהול סודות, מעל תשתיות Multi-region ו-Multi-cloud בפריסה גלובלית.

המגפה עולמית, שהאיצה את תהליכי המעבר לענן בקרב חברות רבות, ביססה את נושא ההגנה והניהול של המידע – לרבות ניהול הסודות, אימות הזהות (Zero-Trust) והצפנה – כנושא קריטי לארגונים. בעת השימוש בתשתיות ענן, אם באופן היברידי יחד עם תשתיות אצל הלקוח, או באמצעות ריבוי עננים, משימת ניהול הסודות נעשית מורכבת יותר עקב הגידול החד במספר הרכיבים והסביבות, וכתוצאה מכך גם כמות הקשרים וההזדהות בין מכונות למכונות (Workloads), כלומר בין ממשקים שונים בתשתיות המערכות הארגוניות, וכמו כן, גידול חד בגישה פריווילגית מרוחקת לתשתיות המחשוב – כאשר אנשי התשתיות אינם יושבים על אותה הרשת של מרכז הנתונים.

הפלטפורמה של אקילס מאפשרת לצוותי הפיתוח, DevOps ואבטחת המידע לנהל ולהגן על כל סוגי הסודות, בהם מפתחות הצפנה, סיסמאות ומפתחות גישה ל-SSH ו-API, כמו גם תעודות (PKI Certificates)  – בכל סביבות העבודה ובכל תרחישי השימוש, על גבי פלטפורמה אחת. כך שמדובר בשילוב חדשני בין כמה מערכות, שעד כה הוטמעו באופן נפרד, כגון מערכות לניהול הצפנה (KMS, HSM), מערכות לניהול גישה פריווילגית מרחוק בארגון (PAM, SSH, Zero-Trust) ומערכות לניהול סיסמאות ותעודות (PKI Certificates).

הפלטפורמה של אקילס ממנפת את הטכנולוגיה הרשומה כפטנט של החברה, DFC – Distributed Fragments Cryptography, המאפשרת לבצע חישובים קריפטוגרפים באמצעות חלקים של מפתחות הצפנה מבלי לחבר אותם למפתח שלם, ובכך היא מאפשרת לנהל מפתחות הצפנה באופן מאובטח בסביבות ענן, שבו ארגונים אינם מנהלים את תשתיות החומרה שלהם. הטכנולוגיה החדשנית תומכת במודל Zero-Knowledge, כאשר המשמעות היא, שאין באפשרות אקילס ו/או צד שלישי לגשת למפתח ההצפנה – כולל ממשלות תחת צו בית משפט, או תוקפים דרך מתקפות שרשרת אספקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים