מותשים מהזום? יש כמה צעדים שיסייעו לכם להתאושש

צוות חוקרים במעבדת הגורם האנושי במיקרוסופט ערך מחקר על תופעת "תשישות הזום" ומצא דרכים להפחתת הההשפעות השליליות של המפגשים הווירטואליים, שהפכו חלק מחיי העבודה בחברות רבות בעולם בעקבות מגיפת הקורונה

השירות שהפך חיוני עקב הקורונה. זום. צילום אילוסטרציה: BigStock

מאז שחברות רבות עברו לעבודה מהבית ולמפגשי זום ודומיו בעקבות סגירת המשרדים בשל מגיפת הקורונה, מחקרים רבים מצאו שהטרנד הזה פוגע בבריאותם הנפשית של העובדים.

התופעה של "תשישות הזום" משקפת את הלחץ ואת חוסר המגע האנושי הטבוע במפגשים וירטואליים. מחקר נוירולוגי חדש שפרסמה מיקרוסופט (Microsoft) מציע כמה דרכים להפחית את ההשפעות השליליות של המפגשים הווירטואליים.

צוות חוקרים במעבדת הגורם האנושי במיקרוסופט חיברו 14 אנשים לציוד EEG (אלקטרואנצפלוגם), הבודק את הפעילות החשמלית במוח במהלך יומיים של מפגשי וידיאו. ביום הראשון השתתפו הנבדקים בארבע פגישות וידיאו בנות מחצית השעה, זו אחר זו, בארבעה נושאים שונים. ביום השני ניתנה למשתתפים הפסקות של 10 דקות בין הפגישות, שבמהלכן התבקשו לבצע פעילויות מדיטציה.

יותר פגישות זום – יותר לחץ

המחקר מצא, שהלחץ שנמדד עלה בכל אחת מהפגישות הרצופות, כמעט באופן עקבי, והלך ונצבר במשך השעתיים של הפגישות. לעומת זאת, כאשר המשתתפים ביצעו פעילויות מדיטציה בהפסקות שבין הפגישות, רמות הלחץ היו נמוכות יותר ולא הצטברו במהלך הפגישות, אלא חזרו לרמות נמוכות לאחר כל הפסקה.

"ההפסקות אכן מעניקות למוח הזדמנות 'להתחיל מחדש'", ציין מייקל בוהן, מנהל בכיר במעבדה, שהיה חלק מצוות החוקרים. "וזה לא רק שאתה לא עייף מדי, אלא למעשה אתה מביא את מיטבך לכל אחת מהפגישות. אתה מסוגל להיות מעורב וממוקד יותר".

כדי לממש את התובנות מהמחקר ולסייע במניעת התופעה של "תשישות הזום", יישמה מיקרוסופט בלוח השנה באאוטלוק אפשרות ברירת מחדל לקביעת כל הפגישות עם הפסקות של כמה דקות לאחר סיום הפגישה הקודמת, ומשתמשים פרטיים יכולים לקבוע פגישות לפי רצונם.

"יש דרכים שהטכנולוגיה יכולה לסייע", ציין ג'ארד ספאטארו, סגן נשיא בצוות מיקרוסופט 365 של החברה. אם חברות יקבעו פגישות לפי ברירת המחדל ויעניקו הפסקות ביניהן, "הן ישדרו כי הן מקדישות מחשבה לרווחתם של העובדים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים