בחיפוש אחר התפקיד הטכנולוגי הבא? הנה כמה טיפים חשובים לדרך

אם אתם מאלה שנמצאים על הגדר – נפלטתם ממעגל העבודה ואתם בעלי רקע טכנולוגי, אבל עוד לא הצלחתם למצוא את המשרה הבאה, ייתכן שהמדריך הבא עשוי לעזור לכם לנווט את המשך דרככם המקצועית בצורה מוצלחת

21/04/2021 10:30
הלה טל, סמנכ"לית משאבי אנוש בג'ון ברייס הדרכה, זרוע ההדרכה של מטריקס. צילום: יח"צ

מלבד ההתמודדות עם ההשלכות הבריאותיות והחברתיות של הקורונה, רבות דובר גם על ההשלכות הכלכליות שהיא הביאה איתה. בין סגרים ממושכים והגבלות משתנות, המשבר פגע בענפים שונים והוביל מאות אלפי עובדים לאבד את מקום עבודתם או לצאת לחופשה ללא תשלום למשך תקופה לא ידועה בתחומים רבים, כולל ממשרות טכנולוגיות. לצד אין ספור דיווחים על מקומות שנסגרו ואנשים שאיבדו את מקור פרנסתם, אנחנו נחשפים גם לסיפורי הצלחה רבים, של אנשים שהצליחו סוף סוף למצוא ולהגשים את עצמם דווקא בתקופה קשה זו. אם אתם מאלה שנמצאים על הגדר – נפלטתם ממעגל העבודה ואתם בעלי רקע טכנולוגי, אבל עוד לא הצלחתם למצוא את המשרה הבאה, ייתכן שהמדריך הבא עשוי לעזור לכם לנווט את המשך דרככם המקצועית בצורה מוצלחת. אז איך מחליטים ממה להתחיל?

בשלב הראשון, איסוף מידע – אנשים שנפלטו מתפקידים טכנולוגיים בשוק העבודה, העומדים לקראת תהליך חיפוש עבודה ניצבים בפני דילמות רבות ומורכבות. אם אתם בתחילתו של תהליך כזה, מומלץ בתור התחלה לחקור ולאסוף מידע על תחום העיסוק שלכם ודרישות השוק המשתנות. לאיזה מידע כדאי לשים לב? חידושים מרכזיים, תחזיות צפויות, האם יש ציפייה לגידול בביקושים או שהתחום עומד לקראת ירידה, ובאילו חברות ותפקידים ניתן להשתלב במסגרתו.

מקום נוסף שתוכלו לאסוף בו מידע ויכול לרמז לכם על מידת ההתאמה לתפקיד נמצא באתרי דרושים ותיאורי המשרות המופיעות בהם. משרות הדרושים מתארות את התפקיד ואת תחומי האחריות הנכללים בו, לצד הדרישות, הכישורים וההשכלה הנדרשת, ושם תוכלו להיחשף גם לחברות המגייסות. עוד לפני שאתם מגישים את מועמדותכם לתפקידים השונים, ודאו כי תחומי האחריות מוכרים לכם, שאתם עומדים בדרישות ושיש לכם את ההכשרה המתאימה.

בדקו – האם התרחשו שינויים משמעותיים בתחום? – בעת איסוף המידע מהמקורות השונים, נסו לבדוק ולהבין אילו שינויים משמעותיים התרחשו בשנים האחרונות בתחום. האם דרישות התפקיד השתנו עם השנים? האם יש טכנולוגיות חדשות שעוד לא יצא לכם להכיר? מהן המערכות והפלטפורמות המרכזיות שמשתמשים בהן? שאלו את עצמכם האם אתם שולטים בהן או אולי אתם זקוקים לחידודים בתחומים מסוימים, להכשרה מקצועית מעמיקה או לרענון ידע.

רענון הידע או הכשרה מקצועית – במשך תהליך חיפוש העבודה מסקנה שעולה בקרב רבים היא ההחלטה לעבור לספסל הלימודים, גם אם לתקופה קצרה. לעיתים התהליך מעלה וממחיש עבור המחפשים פער בין הידע וההכשרה המקצועית שלהם לבין התפקיד הרצוי ודרישותיו בפועל. זו יכולה להיות הכשרה מקצועית קצרה וממוקדתף או תהליך הסבה מעמיק ומקיף. הפגיעה הקשה במשק הובילה את המדינה וגופים רבים לממן מגוון תוכניות לימוד וקורסים מקצועיים, אשר נפתחו לקהל הרחב ללא עלות או בעלות מינימלית, במטרה להחזיר למערך העבודה אנשים שנפלטו ממנו בשל המשבר. בהיבט הטכנולוגי, אחת מבין אותן תוכניות היא תוכנית שהשיקה רשות החדשנות לאחרונה למימון תוכניות הסבה והכשרה מקצועיות לענף ההיי-טק בכמה מוסדות לימוד מובילים.

מיומנויות חיפוש עבודה – מלבד בחינת התחום, התפקידים המוצעים וההכשרה המקצועית שלכם, מיומנות חשובה שעליכם לפתח בתקופה זו היא מיומנות חיפוש העבודה. אם בעבר חיפוש עבודה נעשה דרך חברים, מודעות או אתרים לאיתור דרושים, היום אפשרויות הגיוס ברשתות החברתיות צוברות תאוצה והפכו למקור גיוס מרכזי עבור חברות. ודאו שיש לכם פרופיל לינקדאין מקצועי ומעודכן ושאתם חברים בקבוצות הרלוונטיות עבור מחפשי עבודה בתחום שלכם ברשתות החברתיות.

תהליך חיפוש עבודה עשוי להיות תהליך מאתגר בכל שלב בחיים, והקורונה הכלכלית לא הופכת אותו לקל יותר. עם זאת, תפקידים טכנולוגיים בעולמות ההיי-טק ממשיכים ליהנות מביקושים גבוהים וניכר בהם מחסור בכוח עבודה איכותי ומיומן גם בתקופת המשבר הנוכחית. ייתכן שחיפוש במקומות הרלוונטיים או הכשרה מקצועית קצרה וממוקדת ייתנו לכם את הדחיפה שאתם צריכים לעבר התפקיד הבא.

 

הכותבת היא סמנכ"לית משאבי אנוש בג'ון ברייס הדרכה, זרוע ההדרכה של מטריקס

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים