נשים ומחשבים: רותם חגי, קלארוטי

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: רותם חגי, מעצבת חוויית משתמש למוצר בחברת קלארוטי

רותם חגי, מעצבת חוויית משתמש למוצר, קלארוטי. צילום: פרטי

שם ותפקיד: רותם חגי, מעצבת חוויית משתמש למוצר, בחברת הסייבר התעשייתי קלארוטי (Claroty).

ספרי על הדרך שעברת בעולם ההיי-טק.

אני עוסקת בתחום חוויית משתמש (UX) מזה 14 שנים. התחלתי את דרכי ביחידת מודיעין טכנולוגית בצבא בתפקיד ששילב בין UX לניהול מוצר, כאשר את הלימודים עשיתי תוך כדי התפקיד. בהמשך עבדתי בחברת הייעוץ UI, שם עסקתי במגוון רחב של פרויקטים, החל מסטארט-אפים בשלבים ראשוניים ועד לפרויקטים ממושכים וארוכי טווח בארגוני אנטרפרייז גדולים, ולאחר מכן עבדתי בחברת ECI כארכיטקטית פתרונות UX. היום אני עובדת בחברת קלארוטי, שמספקת פתרונות אבטחת סייבר תעשייתי לארגונים גדולים ולספקי תשתיות קריטיות בכל העולם. אנחנו מסייעים לארגונים האלה לנטר, לאבטח ולנהל את הנכסים התעשייתיים שלהם, הכוללים סביבות טכנולוגיה תפעולית (OT), אינטרנט של הדברים (IoT) וכן IoT תעשייתי (IIoT).

מדוע מספר הנשים בהיי-טק עדיין נמוך ממספר הגברים, במיוחד בהנהלות?

אני חושבת שחלקים בחברה הישראלית עדיין מחזיקים בנורמה שלפיה נשים צריכות להיות מחויבות יותר לבית ולמשפחה ולכן צריכות לבחור במקצועות שנתפסים כפחות תובעניים. התפיסה הזאת קיימת גם בקרב נשים ונערות ששוקלות את עתידן המקצועי וגם בקרב חלק מהחברות, אשר לעיתים מעדיפות להעסיק גברים בתפקידים מסוימים.

אני מאמינה שאנחנו בעיצומו של תהליך לשינוי הנורמות והתפיסות הללו, ושרוב האנשים והחברות כבר מסתכלים על דברים אחרת.

כיצד ניתן לתקן את המצב?

בעיניי, בסופו של דבר זו החלטה אישית של כל אחת. אני חושבת שמי שתחליט שזה חשוב לה, שתצא בבוקר לעשות משהו שממלא אותה ומעצים אותה, שתשקיע בעבודה שלה ותעשה אותה מכל הלב, תצליח ותשגשג, ושום פער מגדרי לא יעצור אותה.

נכון, גידול ילדים וניהול משק בית ומשפחה אכן דורשים הרבה מאוד השקעה, אבל בסוף, זו בחירה אישית ומשפחתית, ואפשר למצוא את האיזון שיאפשר למי שחפצה בכך להגשים את עצמה גם בדרך זו.

לדעתי, חברות צריכות פשוט לתת לעובדות המוצלחות שלהם לשגשג ולהוביל, אך לא בגלל שהן נשים אלא בגלל שהן מצוינות. גם גמישות בשעות העבודה ואפשרות לעבודה מרחוק – שהקורונה עזרה להוכיח שאינה רק אפשרית, אלא אפילו מגבירה את התפוקה – זה לגמרי win-win, ואני בטוחה שעובדים מכל המגדרים יעריכו זאת.

חברות צריכות לספק תנאי העסקה שיבטיחו לנשים ולגברים הזדמנות שווה להצליח, בהיי-טק וגם בכל תחום אחר. לא הייתי רוצה שיעריכו אותי, או  אף אישה למעשה, על פי המגדר שלי, אלא נטו לפי היכולות, הידע והכישרון שלי.

מה עושים בקלארוטי להעצמת נשים בהיי-טק?

בקלארוטי יש כבוד והערכה מקצועית לכל העובדים, ללא קשר למגדר שלהם. כולנו מוערכים בזכות התרומה והיכולות שלנו, ובעיניי זה העיקר. בנוסף, כולנו בחברה – נשים וגברים כאחד, נהנים מגמישות בשעות העבודה ומהאפשרות לעבוד מרחוק, מה שעוזר מאוד לאבות ולאימהות להיות חלק משמעותי בארגון במקביל להורות משמעותית ונוכחת. בקלארוטי יש מחויבות אמיתית להביא עוד נשים מוכשרות לתפקידים טכנולוגיים בחברה, לקדם נשים ולהעצים אותן בתוך החברה ובכלל.

מה המסר שלך לנערות ולנשים צעירות שרוצות להשתלב בעולם ההיי-טק?

בין אם זה בהיי-טק ובין אם לא, תעשו את מה שממלא אתכן ומעצים אתכן, תעשו את זה מכל הלב ותהיו מצוינות במה שבחרתן לעסוק בו. תנו לעוצמה הפנימית שלכן להקרין כלפי חוץ, בדרך שהכי נכון לכן לבטא אותה. תשקיעו, תתאמצו, ותזכרו שהכוח שלכן זה במצוינות שלכן, וזה הדבר היחיד שצריך להוביל אתכן קדימה. האחריות היא שלכן, קחו יוזמה ואל תחכו שמישהו ייתן לכן – אתן המובילות של העתיד שלכן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. תורה דראל

    כתבת כל כך יפה נכון ומרגש.אני גאה בך, בדרך שעשית, בתובנות, בהפקת הלקחים, ובעצות המענינות והנכונות. יישר כוח!

אירועים קרובים