ג'ון מקאפי, מחלוצי האנטי וירוס, מואשם בהונאת משקיעים ובהלבנת כספים

התביעה הנוכחית היא רק האפיזודה האחרונה בסאגה מוזרה ומטורפת בחייו של מק'אפי בעשור האחרון, שכוללת חשד לרצח, סמים, כלי נשק והעלמות מס, לצד מיזמים טכנולוגיים וניסיון לרוץ לנשיאות ארה"ב

ג'ון מק'אפי (המנוח), מייסד החברה שנקראת על שמו.

ג'ון מק'אפי בן ה-75, מחלוצי האנטי וירוס, מיליונר קריפטו ודמות אקסצנטרית, ממשיך להסתבך: כעת הוא מואשם במרמה ובהלבנת כספים על ידי משרד המשפטים האמריקני, שטוען כי מק'אפי ושותפו העסקי שיתפו פעולה והרוויחו יותר מ-13 מיליון דולר באמצעות תוכנית משותפת להונאת משקיעים נלהבים וחסרי ידע במטבעות קריפטו.

מק'אפי, יחד עם שותפו ב"צוות מטבעות קריפטו", ג'ון גייל ווטסון, כך נטען, "ניצלו את טוויטר ואת ההתלהבות בקרב המשקיעים בשוק מטבעות הקריפטו הצומח כדי להרוויח מיליונים באמצעות שקרים והונאה", ציין התובע בסוף השבוע, עם חשיפת התביעה, שהוגשה בבית המשפט הפדרלי במנהטן.

לדברי התביעה, מק'אפי ו-ווטסון, יחד עם אחרים, נהגו לרכוש מטבעות קריפטו, שיווקו אותם לעוקבי מק'אפי בטוויטר – כ-784 אלף במספר באותו הזמן, כדי לנפח מחירים ואז למכור אותם תמורת רווח – נוסף על קידום הצעות מכירה למטבעות הקריפו מבלי לחשוף כי הם בעצם מקבלים על כך תשלום. הם מואשמים במקרים רבים כאלה, וגם בקשר לביצוע הלבנת כספים.

מק'אפי כרגע עצור בספרד בשל אישומים פליליים נוספים, וצפוי להיות מוסגר לארה"ב, שם – אם יורשע בכל האישומים – עלול למצוא את עצמו בכלא ל-100 שנים, ולקנסות כספיים.

משרד המשפטים ציין גם, כי רשות ניירות הערך האמריקנית הגישה נגד השניים תביעות אזרחיות במקביל.

למייסד האנטי-וירוס הקרוי על שמו, שכיום אין לו שום קשר אליו, לאחר שעבר כמה גלגולי מכירות ונמצא כעת בבעלות אינטל ו-TPG Capital, עבר עשיר למדי עם רשויות החוק. התביעה האחרונה היא רק האפיזודה האחרונה בסאגה מוזרה ומטורפת בחייו של מק'אפי בעשור האחרון. ב-2012 נעלם מק'אפי מביתו בבליז משום שהמשטרה חיפשה אחריו לצורך חקירת מותו של שכנו, לאחר שנמצאו בביתו כלי נשק, ציוד של מעבדת סמים ועשרות אלפי דולרים במזומן.

ממקום מחבואו הוא הכחיש כל מעורבות בכך וטען שברח משום שחשש לחייו. הוא שהה זמן בגוואטמלה, ואחר כך עבר לקנדה – שם עבד על תיעוד חייו. הוא גם הספיק לרוץ לנשיאות ארה"ב ב-2016. ב-2020 נעצר מק'אפי בספרד לאחר שהואשם על ידי רשויות המס האמריקניות בהתחמקות ממס ואי הגשת דוחות מס במשך ארבע שנים, על אף שהרוויח מיליוני דולרים מייעוץ, הרצאות, מסחר במטבעות קריפטו ומכירת זכויות על סיפור חייו –  שם הוא יושב במעצר, כאמור, וממתין להסגרתו לארה"ב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים