מה יכלול מפגש פורום הנשים של אנשים ומחשבים ליום האישה?

דברים לזכרה של מאיה וישניאק ז"ל, שנרצחה על ידי בן זוגה, והרצאה של מייסא חלבי-אלשייך על יזמות נשית בעדה הדרוזית יעמדו במרכז המפגש

מאיה וישניאק ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

פורום WIT – פורום הנשים בהיי-טק של אנשים ומחשבים – יקיים את המפגש הבא שלו ביום האישה הבינלאומי, שיחול ביום ג' בשבוע הבא, ה-8 במרץ. כיאה לתקופת הקורונה, המפגש ייערך באופן וירטואלי.

ההרצאה הראשונה בכנס תוקדש לזכרה של מאיה וישניאק ז"ל, שנרצחה על ידי בן זוגה, עמית אלמוג, בחודש מאי בשנה שעברה. את ההרצאה יעבירו שירה וישניאק, אחותה הגדולה של מאיה, ודבי צרויה וישניאק, דודתה. כותרת ההרצאה תהיה: "תמיד אנסה לשנות דברים לטובה".

שירה בת ה-25, סטודנטית להנדסת מכונות באוניברסיטת תל אביב, מספרת כי "מאיה ואני היינו בלתי נפרדות – אחיות שהן גם החברות הכי טובות. די מהר הבנתי שאני חייבת למצוא דרך פרקטית להתמודד עם העצב והיגון העמוקים בעקבות האובדן של מאיה. במהלך השבעה קיבלנו מכתב שמאיה כתבה בגיל 14. המשפט הבא לקוח מתוכו וחרוט על המצבה שלה: 'תמיד אנסה לשנות דברים לטובה, אפילו אם זה הדבר הקטן ביותר. כל הזמן אשאף ליותר, כי אני יודעת שאני יכולה'. אני והוריי, אריאל והילה, הבנו שאנחנו רוצים לנתב את האבל שלנו לדרך חיובית, וכך נוצרו פרויקטים לזכרה של מאיה".

פרויקטים אלה כוללים שיתופי פעולה עם עסקים המשלבים במוצרים שלהם את האומנות שמאיה ז"ל יצרה. ההכנסות ממוצרים אלה מועברות לעמותות שעוסקות במניעת אלימות כלפי נשים.

דבי צרויה וישניאק היא בעלת ניסיון של 34 שנים בהיי-טק. בימים אלה היא עושה הסבה מקצועית ולומדת לימודי משפחה במכללה האקדמית תל אביב-יפו, על מנת לתמוך במשפחות במשבר.

יזמות וחלוציות בעדה הדרוזית

נושא נוסף שיידון בכנס יהיה העצמת נשים ועידוד היזמות. בנושא זה תרצה מייסה חלבי אלשייך, יזמית בת העדה הדרוזית, שהקימה את מרכז התעסוקה לנשים בהיי-טק לוטוס. המיזם, שהוקם ביחד עם אורנביט וקרן פורטלנד, ובשיתוף הממשלה, מכשיר נשים דרוזיות דתיות ומסורתיות לתפקידי פיתוח תוכנה בחברות היי-טק גלובליות.

מייסא חלבי-אלשיך, מייסדת מיזם לוטוס. צילום: ניב קנטור

מייסא חלבי-אלשיך, מייסדת מיזם לוטוס. צילום: ניב קנטור

חלבי נחשבת לפורצת דרך, בכך שהייתה בין הראשונות בקהילה שסיימו לימודים אקדמיים מחוץ לגבולות היישוב שבו הן גרות, והצליחה לשכנע את אנשי הדת להקים את המיזם ביישובים עצמם. ב-2019 היא זכתה בפרס מיוחד בתחרות מצטייני המחשוב של אנשים ומחשבים, IT Awards.

את המפגש תפתח גילי שלזינגר מאורקל ישראל. יחתמו אותו הקוסמת דליה פלד ופלי הנמר בהרצאה על קסם הזוגיות. השניים נשואים מזה 50 שנים ומובילים כ-40 שנים את קבוצת אנשים ומחשבים, שאותה הם הקימו.

להרשמה לאירוע לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים