"גם אם חווית מתקפת כופרה – נדרש לחזור לשגרה במהירות"

כך אמר יאיר זרצקי, מנהל מכירות הנדסי בכיר בחברת וריאטס, שדיבר במפגש מיוחד בנושא כופרות, אשר התקיים במסגרת פורום C3 ופורום CSC מבית אנשים ומחשבים

יאיר זרצקי, מנהל מכירות הנדסי בכיר בחברת וריאטס. צילום: יח"צ

"כל ארגון צריך לעשות היערכות למתקפת כופרה, בסגנון 'הכן רכבך לחורף', או במקרה הזה 'הכן ארגונך לכופרה'. זאת כדי שגם אם הארגון חווה מתקפה, הוא נדרש להתאושש מהר ובאופן מיטבי. אחד האתגרים העיקריים הוא יכולת החזרה לשגרה, במהירות, לטובת ראש שקט לכלל הנהלת הארגון, לרבות מנהל האבטחה הארגוני", כך אמר יאיר זרצקי, מנהל מכירות הנדסי בכיר בחברת וריאטס.

זרצקי דיבר במפגש מיוחד בנושא כופרות, שהתקיים במסגרת פורום C3 ופורום CSC מבית אנשים ומחשבים. המפגש נערך היום (ב') ביוזמת ON-AIR Communications, והנחה אותו יהודה קונפורטס, עורך ראשי של הקבוצה.

לדברי זרצקי, "אנו מובילים בעולם הגנת המידע, ויודעים לספק פתרון לתחום, עם יכולת לאושש את המידע של הארגון. הגיבוי הוא נושא חשוב, ואנו מספקים פתרון התאוששות, המטפל בכל השלבים – מניעת הכניסה של הכופרה, והיה שהיא נכנסה, זיהוי שלה, ואז – כלל הצעדים הנדרשים להתאוששות מלאה ומהירה, עם מערך גיבוי מלא ומבודד, ויכולת שחזור של המידע באופן כולל".

איום שמחייב היערכות מראש. כופרות. אילוסטרציה: BigStock

איום שמחייב היערכות מראש. כופרות. אילוסטרציה: BigStock צילום: BigStock

התאוששות מהירה ממתקפות – הכרח

"באחרונה", אמר זרצקי, "וריטאס השיקה את גרסת 9.0 של מוצר הדגל שלה, Veritas NetBackup, שמציג פתרון במודל Hyper Converged, שבו ללקוח יש אפשרות בחירה בין יישום תצורת Scale-Out או Scale-Up על גבי חומרה ייעודית. כך, אנו מרחיבים את יכולות השליטה של הלקוחות במידע שלהם במגוון סוגי סביבות – מקומית, וירטואלית וענן – או בסביבות מרובות עננים, תוך מתן יכולות גמישות, סקלביליות וניהול מתקדמות ומאובטחות".

לדבריו, "מדובר בפתרון תוכנה עם חומרה ייעודית, כאשר ברמת התוכנה, כל התקשורת מוצפנת, התעבורה מוגנת ואי אפשר להתחבר אליה. חיבור כלל הרכיבים שלה מספק פתרון עמיד, המאובטח מפני כופרות. והיה אם הארגון הותקף, נדרש לטפל בשחזור, חייבים לאושש מידע, ויש לעשות זאת יעיל ונכון. לקלטות, אמנם, יש יתרונות, אבל בצד היותן עמידות, יש להן DNA גרוע לשחזור. לוקח המון זמן לשחזור מקלטות וזמן הוא חלק חשוב מההתאוששות. עבור מתקפת כופרה, אנו רוצים התאוששות מהירה, ולכן נעשה זאת עם עותק גיבוי אחד – שהוא  מוגן. כך, אנו מספקים לארגונים פתרון גיבוי עם מערך מוגן, המכיל שכבות שחזור שונות, אשר מותאמות לארגון: למערכות קריטיות, עם יכולת התאוששות מהירה ועדכנית, עם זמינות בתוך כמה דקות, לצד שחזור רגיל שיארך כמה שעות. כך, ניהול השחזור ינוהל על בסיס חשיבות הנתונים ולפי SLA".

זרצקי סיים באומרו כי "אנו מלווים ארגונים בכל השלבים – מניעה, ניטור ושחזור – ומעניקים לארגונים פלטפורמה שלמה העוזרת להתמודדות עם מתקפות כופרה, גם אם המידע הוצפן, עם שחזור יעיל, מהיר ואיכותי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים