מדוע שעון קוקיה חכם חדש של אמזון מושק דרך מימון המונים?

מדובר בגיוס ציבור מעט תמוה להזמנה מוקדמת, שבכלל תקבע אם המוצר יצא לשוק אם לאו ● באחר הפריטים החברה אימצה את הקונספט המיושן של שעון קוקיה שוויצרי לתלייה על הקיר ● לאורלוגין המודרני ניתן להגדיר טיימרים, התראות ועוד, בפקודות קוליות לאלקסה

חברת אמזון (Amazon) החליטה על קווי פיתוח ושיווק מעניינים חדשים – ראשית היא מציעה למשתמשים לרכוש מוצרים בסגנון של גיוס המונים, דרך תכנית Build It חדשה. שנית, בין המוצרים המוצעים נמצא שעון קוקיה חכם, הכולל התראות וטיימרים, אותם ניתן לקבוע מראש באמצעות פקודות קוליות.

אמזון היא אחת הקמעונאיות אונליין הגדולות בעולם, אבל היא גם יצרנית של מכשירים. רובם מופעלים על ידי העוזרת הקולית שלה אלקסה (Alexa), המובנית בהם, או שמפעילה אותם דרך רמקול אקו (Echo) של החברה.

ואולם, המהלך השיווקי האחרון – שכולל בעצם מכשירים שאף אחד מהם אינו זמין לרכישה, וייתכן שלעולם לא יהפכו לאופציה שהצרכנים יוכלו לרכוש – מעניין. אמזון אמנם בהחלט יכולה להשקיע מממונה הרב בפיתוח מכשירים שהם מעט חריגים יותר מרמקול חכם סטנדרטי, אך נראה שאפילו לה יש מגבלות בשיקולי ההשקעה המוקדמים, גם כשהיא מתלהבת מקונספט מסוים.

המוצרים בתכנית Build It החדשה של אמזון. צילום מסך מאמזון

המוצרים בתכנית Build It החדשה של אמזון. צילום מסך מאמזון

מי מעוניין לעזור לאמזון להפוך רעיונות למכשירים ממשים?

בפוסט שהעלתה לבלוג שלה פנתה הענקית מסיאטל לצרכנים ועדכנה אותם כי באפשרותם לעזור לה "להפוך רעיונות למכשירים ממשים על ידי הזמנה מראש של הרעיונות המועדפים עליכם". אמזון הבהירה עוד ש-"אם פריט יגיע ליעד שהוזמן מראש בתאריך מסוים, אנו נבנה אותו – והתומכים יהיו בין הראשונים לשים עליו את ידם".

מעבר לקונספט השיווק הלא שגרתי, בוודאי שלא כשמדובר בענקית הקמעונאות אונליין, גם המוצרים המוצעים למכירה הם, כאמור, לא הכי נפוצים בעולם הגדג'טים.

כרגע מציעה אמזון להמונים לבחור מוצר לפיתוח מבין הבאים: משקל חכם שעוסק גם בהמלצות תזונה, אותן ניתן לבקש מאלקסה המובנית במכשיר; מדפסת חכמה המייצרת פתקיות דביקות, שוב באמצעות בקשות מהעוזרת הקולית של אמזון; והפריט המעניין מכולם – שעון הקוקיה.

תוכלו להורות לשעון: "אלקסה, הגדרי טיימר ל-10 דקות", או "אלקסה, תגדירי שעון מעורר לשעה 7:00 בבוקר". השעון יכלול 60 נוריות לד, רמקולים מובנים לצורך השמעת צליליו, וכמובן גם ציפור קוקיה מכנית. השעון מיועד לתלייה על הקיר, אך המטוטלת שלו ניתנת להסרה, במקרה שתעדיפו שיעמוד על מדף. שימוש לב שאת השעון יש "לזווג" (pair) לרמקול אקו תואם (שנמכר בנפרד), הממוקם במרחק של עד 9 מטר ממנו.

מחיר השעון ברכישה המוקדמת אינו זול ועומד על 79.99 דולר. אם תרצו להשקיע במדפסת הפתקים הדביקים תשימו בכיסיה של אמזון 89.99 דולר. השקעה במשקל התזונה החכם, מאידך, תדרוש מכם רק 34.99 דולר. ההזמנות צריכות להקבל עד ה-19 במרץ ואז החברה תחליט, לפי הביקוש, מה ייוצר ומה לאו. אם שילמתם על פריטים שלא זכו לעניין הרב ביותר של הציבור – אמזון לא תיגע בכספכם והוא יוחזר לכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים