רידיפיין מיט – מדפיסת הסטייקים הישראלית – גייסה 29 מיליון ד'

החברה מרחובות, המייצרת בשר צמחי, סיימה את סבב הגיוס בהובלת Happiness Capital ו-Hanaco Ventures לקראת השקה בשוק העולמי ● מנכ"לה הכריז על 2021 כ"שנה היסטורית" לבשר האלטרנטיבי, המשמש גם כמענה למאבק במשבר האקלים

חברת רידיפיין מיט (Redefine Meat) מרחובות – שכשמה כן היא, מגדירה מחדש את הבשר ומייצרת בשר סינטטי מהצומח, המודפס כסטייקים – גייסה 29 מיליון דולר בסבב A.

את הסבב הובילו Happiness Capital ו-Hanaco Ventures, ואליהן הצטרפו CPT Capital, כמו גם משקיעים בינלאומיים חדשים אחרים, כולל Losa Group, Sake Bosch ו-K3 Ventures. החברה הודיעה כי היא מתכוונת להשתמש בכספים כדי להרחיב את פורטפוליו הבשר הטבעוני מתוצרתה, ולתמוך בהשקה המסחרית ובצמיחה הבינלאומית שלה השנה, על רקע השלמת מתקן ייצור רחב היקף עבור מדפסות התלת-ממד התעשייתיות שלה, שעתידה להתרחש השנה.

2021 – השנה שתהווה פריצת הדרך לבשר האלטרנטיבי?

אשחר בן שיטרית, מנכ"ל ומייסד שותף של החברה, אמר לתקשורת העולמית כי "שנת 2021 תהיה שנה היסטורית לא רק עבורנו, אלא עבור תעשיית הבשר האלטרנטיבית כולה. לא רק שנראה מוצרים מודפסים תלת-ממדיים בפעם הראשונה בשוק, אלא שהצרכנים יוכלו לחוות נתחי בשר שלמים (ללא פגיעה בבעלי חיים – ג"פ) שנחשבו בעבר כבלתי ניתנים לדמיון".

רידיפיין מיט ממנפת פטנט טכנולוגי לייצור דיגיטלי בקנה מידה תעשייתי, בכדי לייצר מוצרי בשר צמחיים בני קיימא, שלטענתה מספקים את חווית המרקם, הטעם והאכילה של בקר. טכנולוגיית ההדפסה התלת-ממדית של החברה יכולה לשכפל מבני שרירים שלמים, בין אם של בקר, של כבש, עוף או פירות ים, כמו גם סלמון או טונה, ואף בשר חזיר, שעל אף היותו מיוצר על בסיס צמחי ככל הנראה יהיה פחות רלוונטי בישראל. עם זאת לעת עתה, לדבריה, החליטה החברה להתמקד בבשר בקר.

בחודש שעבר הודיעה רידיפיין מיט כי חתמה הסכם שיווק והפצה עם חברת בסט מייסטר (Best Meister). לדברי בן-שטרית, מוצריה של החברה יגיעו אל הצרכן הישראלי כבר במהלך החודשים הקרובים, ישווקו גם בגרמניה ובשווייץ ובהמשך בכל אירופה מאמצע השנה, ויעשו את דרכם גם אל אסיה וצפון אמריקה בהמשך 2021.

בשר אלטרנטיבי לטובת המאבק במשבר האקלים. אילוסטרציה: BigStock

בשר אלטרנטיבי לטובת המאבק במשבר האקלים. אילוסטרציה: BigStock

תעשייה משגשגת ורווחית – בעיקר בשל אילוצי משבר האקלים

תעשיות תחליפי הבשר הצמחיים והבשר המתורבת משגשגות באחרונה עקב יותר ויותר הכרה עולמית בקשר הסימביוטי הקיים בין משבר האקלים ומצבו מתדרדר של כדור הארץ מבחינה אקולוגית, כמו גם השפעת צריכת מוצרים מהחי על הפצת מגיפות.

לעבור לבשר סינטטי כדי להימנע מקטסטרופה אקלימית. ביל גייטס. צילום: מחלקת DFID הבריטית, מתוך ויקיפדיה

לעבור לבשר סינטטי כדי להימנע מקטסטרופה אקלימית. ביל גייטס. צילום: מחלקת DFID הבריטית, מתוך ויקיפדיה

ספר חדש בשם "כיצד להימנע מקטסטרופה אקלימית" (How to Avoid a Climate Disaster), שכתב אחד היזמים הוותיקים והמפורסמים בעולם, ביל גייטס – המושקע בחברות בשר אלטרנטיביות שונות, מהדהד את חשיבות תעשיית הבשר האלטרנטיבי והצריכה של מוצריה. האדם שהביא אל העולם את חלונות ומיקרוסופט (Microsoft) קובע בספרו כי מדינות העולם חייבות להתקדם לבשר בקר אלטרנטיבי ובמהרה, כדי להציל את כדור הארץ מקריסה מוחלטת עקב הזיהום ושינויי מזג האוויר הכרוכים בצריכת היתר של המוצרים מהחי.

בשיחה עם המגזין MIT Technology Review אודות הספר, הבהיר גייטס כי לעת עתה מדובר אמנם במוצרים יקרים לצריכה המונית, אך אמר: "אני לא חושב ש-80 המדינות העניות יאכלו בשר בקר סינטטי. אני כן חושב שכל המדינות העשירות צריכות לעבור ל-100% בשר בקר סינטטי".

בשנים האחרונות קפצו חברות פוד-טק רבות על הגל, אחרי שיצרניות תחליפי בשר מהצומח, כמו ביונד מיט (Beyond Meat) וסבוריט (SavorEat), נכנסו לבורסה בהצלחה גדולה. המפתחות השונות מעידות על פועלן המוצלח לחקר והפקת בשר הדומה עד לבלי הכר לבשר בעלי החיים, ומוצריהן בהחלט זוכים לעניין ולהיענות נרחבת בקרב מי שאינם מעוניינים עוד לממן את התעשיות מהחי, מטעמים אקולוגיים, בריאותיים או מוסריים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים