גיטהאב פיטרה עובד יהודי שהזהיר מנאצים – והתנצלה

העובד פוטר לאחר שהתריע על הגעת נאצים להפגנות, שמאוחר יותר הפכו למהומות, בגבעת הקפיטול ● החברה פתחה בחקירה, שלאחריה הביעה התנצלות "מעומק הלב" בפני העובד המפוטר, ומנהל משאבי האנוש התפטר

גיטהאב. צילום אילוסטרציה: BigStock

אירוע חמור בגיטהאב: החברה, שמציעה שירותי הוסטינג למפתחי תוכנה ונמצאת בבעלות מיקרוסופט, פיטרה באחרונה עובד יהודי, שהזהיר את עמיתיו לעבודה מהגעתם של נאצים לוושינגטון להפגנות, שמאוחר יותר התפתחו להתפרעות, בגבעת הקפיטול. לאחר חקירה, החברה ביטלה את ההחלטה, התנצלה על המקרה ומנהל משאבי האנוש הרלוונטי התפטר (או מנהלת, גיטהאב לא חשפה את שמו.ה).

על פי טק קראנץ', העובד כתב לעמיתיו בתוכנת סלאק, לקראת בואם של תומכי דונלד טראמפ לוושינגטון בשבוע שעבר: "תישארו בבית, חברים, הנאצים בדרכם לכאן". עובד אחר טען בתגובה שמדובר ברטוריקה שלא מתאימה לסביבת העבודה. יומיים לאחר מכן העובד שהתריע פוטר, בטענה שדבריו הם "צורת התנהגות שלא הולמת את מדיניות החברה". בתגובה, עובדים שלחו מכתב להנהלת גיטהאב, שבו הם דרשו ממנה תשובות לגבי פיטוריו של עמיתם וקראו לה לצאת נגד נאצים ותומכי עליונות הגזע הלבן.

דאגתו של העובד הייתה במקומה: אחד המתפרעים בגבעת הקפיטול, שלאחר מכן נעצרו על ידי הרשויות, לבש חולצה שעליה היה כתוב "מחנה אושוויץ".

גיטהאב: "אין מקום לנאציזם, אנטישמיות או כל אפליה אחרת"

בפוסט שפרסמה בעקבות המקרה אריקה ברסקיה, סמנכ"לית התפעול של גיטהאב, היא כתבה כי "ביום ו', ה-8 בינואר, גיטהאב נפרדה (כך במקור – י"ה) מעובד. מאוחר יותר באותו היום ובהמשך סוף השבוע, עובדים הביעו דאגה מנסיבות הפרידה. לקחנו את ההערות ברצינות וביום ב', ה-11 בינואר, שכרנו את שירותיו של חוקר חיצוני, כדי שיבצע חקירה עצמאית של המקרה. תוצאות החקירה הצביעו על כשלים מהותיים בשיפוט ובתהליכים במקרה זה. ראש.ת מחלקת משאבי אנוש לקח.ה אחריות אישית על מה שאירע והתפטר.ה".

בפוסט, שפורסם בבלוג החברה, הוסיפה ברסקיה כי "לאור הממצאים הללו, מיד ביטלנו את ההחלטה להיפרד מהעובד ואנחנו נמצאים בקשר עם נציג מטעמו. אנחנו רוצים לומר לו בפומבי שאנחנו מתנצלים מעומק הלב".

היא צירפה הצהרה שנשלחה לעובדים ולעיתונות מטעמה ומטעם מנכ"ל גיטהאב, נט פרידמן, שבה החברה מגנה את ההתנפלות של תומכי טראמפ על גבעת הקפיטול, מאמינה שאין מקום לנאציזם, אנטישמיות או כל אפליה אחרת, ולא סובלת ולא תסבול אפליה על כל רקע שהוא. השניים אף ציינו כי "העובדים חופשיים להביע בדיונים ציבוריים את דאגתם באשר לנאצים, אנטישמיות, תורת עליונות הגזע הלבן או כל צורה אחרת של אפליה או הטרדה".

לסיום כתבה ברסקיה כי "אנחנו, ונמשיך להיות, מחויבים מאוד לספק הן לעובדים והן לקהילה שלנו סביבה בטוחה ומכילה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים