הכשרת יזמים באמצעות לימודי שואה במכללה האקדמית גליל מערבי

בעקבות התעניינות גוברת והולכת בלימודי השואה בכל העולם, לצד התעניינות בלימודי יזמות, המכללה האקדמית גליל מערבי, בשיתוף עם המכון הישראלי לערים חכמות, משיקים קורס אקדמי מקוון להכשרת סטודנטים ללמידה מבוססת פרויקטים

ד"ר עדנה פשר, מנהלת המכון הישראלי לערים חכמות. צילום: ניב קנטור

המכללה האקדמית גליל מערבי, בשיתוף עם המכון הישראלי לערים חכמות, משיקים קורס אקדמי מקוון להכשרת סטודנטים ללמידה מבוססת פרויקטים. הייחוד בקורס זה הוא, שלראשונה הכשרת  ליזמות תיעשה על בסיס הנצחת השואה באמצעים דיגיטליים. הקורס  יהיה בשפה האנגלית, בין היתר כדי לצרף אליו סטודנטים מכל העולם ולאפשר לסטודנטים במכללה ליצור קשרים ושיתופי פעולה בתחום היזמות.

הקורס יתנהל בצורה מקוונת וייפתח בסמסטר הבא, במתכונת של שעתיים בשבוע. הקורס גם מקנה נקודות זכות אקדמיות לתלמידי תואר ראשון במכללה.

הקורס נלמד במסגרת לימודי החטיבה ללימודי השואה, שפועלת באקדמיה, ועל פי תוכנית הלימודים הוא יכלול גם סיורים מקצועיים במוזיאונים לחקר השואה, בהם יד שם, חשיפה למוצרים גנוזים ונגישות למחקרים באמצעים דיגיטליים. כמו כן, ישולבו במהלך הקורס עדויות של ניצולי שואה.

תוכני הקורס ותכנונו נעשו  בשיתוף עם ד"ר בועז כהן, ראש התוכנית ללימודי השואה, לי שריר, מנהלת פרויקטים במכללה, ובשיתוף עם המכון הישראלי לערים חכמות.

התכנים כוללים את  ההכשרה של כל המיומנויות בתחום היזמות: איתור הזדמנויות, בדיקת היתכנות, ניהול פרויקטים, פלטפורמות דיגיטליות בתחום הנצחת השואה והזיכרון, סיפורי הצלחה ועוד.

"השילוב בסיוע לצעירים מכל העולם ללמוד חדשנות מבוססת טכנולוגיה, תוך פיתוח מיזמים להנצחת השואה מרגש אותי מאוד", אומרת ד"ר עדנה פשר, יו"ר המכון הישראלי לערים חכמות, שמעידה על  עצמה כבת לניצולי שואה. "סטודנטים מן הארץ ומחו״ל יעסקו יחד בדיגיטציה של תיעוד שנמצא במקומות שונים בעולם סביב נושא משותף. למשל, ילדים בשואה, טיפול במגיפות בשואה, וכדומה." אומרת ד"ר פשר.

ד"ר בועז כהן, ראש התוכנית ללימודי השואה, המכללה האקדמית גליל מערבי. צילום: פרטי

ד"ר בועז כהן, ראש התוכנית ללימודי השואה, המכללה האקדמית גליל מערבי. צילום: פרטי

ד״ר בעז כהן ציין, כי "הסיבות לפיתוח הקורס האקדמי הזה  הוא התעניינות גוברת והולכת בלימודי השואה בכל העולם, לצד התעניינות בלימודי יזמות. בחרנו לשתף פעולה עם ד״ר עדנה פשר, מומחית ליזמות וחדשנות, כדי לשלב בין שני הצרכים האלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים