"משבר הקורונה הוא הזדמנות לשנות את שיטת ההוראה"

"צריך לקחת את החוזקות של הלמידה מרחוק ולהמשיך איתה גם אחרי הקורונה", אמרה עו"ד רוית דום עיני, מנכ"לית קבוצת עמל

עו"ד רוית דום עיני, מנכ"לית קבוצת עמל. צילום: איתמר רותם

"משבר הקורונה הוא הזדמנות לשנות את שיטת ההוראה. התקופה הזו מהווה הזדמנות ללמד אחרת גם בעתיד, להשתמש בטכנולוגיות למידה חדשות, בכיתות קטנות, ולקיים לימודים גם מחוץ לכיתות. צריך לקחת את החוזקות של הלמידה מרחוק ולהמשיך איתה גם אחרי הקורונה", כך אמרה עו"ד רוית דום עיני, מנכ"לית קבוצת עמל, שכוללת את רשת התיכונים שהינה מהבולטות בישראל.

דום דיברה בכנס השנתי Edutech של אנשים ומחשבים, שנערך לפני ימים אחדים ועסק בעתיד הלמידה מרחוק. כבכל שנה, גם הפעם הכנס התקיים בשיתוף קרן אתנה, בראשותו של מייסדה ונשיאה, אורי בן ארי, שגם השתתף בהנחיית הכנס.

בדבריה ציינה עו"ד דום עיני כי "גם לאחר הקורונה, המורים צריכים לשמש כמעצבי ידע ולא להעביר לילדים חומר לשינון".

היא דיברה על הלקחים שיש להפיק ממשבר הקורונה עד כה וקראה "לאפשר לתלמידים להגיע לבית הספר לפחות פעם-פעמיים בשבוע בכל מצב, גם אם יהיו סגרים שלישי ורביעי. זאת, כדי שהם יוכלו לקיים שגרת חיים כלשהי. לניתוק המוחלט ממסגרת בית הספר יש מחיר כבד מדי בתחום הנפשי והרגשי. רבים מהתלמידים אובדים".

בהתייחסה לרשת עמל אמרה דום עיני כי "יש לנו הצלחות גדולות בעולם החדשנות, עוד לפני הקורונה וגם במהלכה. קיימות ברשת מעבדת חדשנות וקהילות מורים למתמטיקה, מדעים ותחומים אחרים. המורים לומדים זה מזה ומשתפים בחידושים האחרונים".

סיור סלולרי בתל אביב הקטנה

ד"ר רונית אשכנזי, סמנכ"לית פדגוגיה בקבוצת עמל, אמרה כי "הקורונה גרמה למורים להמציא את עצמם מחדש, נחצו גבולות ומרחב והוטמעו טכנולוגיות חדשות".

ד''ר רונית אשכנזי, סמנכ"לית פדגוגיה בקבוצת עמל. צילום: רפי דלויה

ד"ר רונית אשכנזי, סמנכ"לית פדגוגיה בקבוצת עמל. צילום: רפי דלויה

לדבריה, אחד היתרונות שיש בלמידה מרחוק טמון בטכנולוגיות החדשות שמוכנסות. "כך, התחלנו, ברשת עמל, להשתמש ב-Microsoft Teams וב-Google Classroom לניהול הלמידה, וגם פדלט, טיקטוק, Canva, מנטימטר, Nearpod, חדרי בריחה ועוד. הכלים האלה הופכים את הלמידה לשיתופית ורלוונטית. התקופה הנוכחית גם מאפשרת למורים יצירתיים וחדשניים להיות רלוונטיים יותר. מורים ששולטים בטכנולוגיה נהנים לגלות עולמות חדשים".

עם זאת, היא ציינה כי "ללא ספק, למידה מרחוק מאתגרת מאוד, והיא לא מובנת מאליה". ד"ר אשכנזי הציעה אופציה נוספת: "למידה מחוץ לכיתה היא לא רק בבית ולא רק לבד. היא יכולה להיות למידה במרחבי החיים ויש לכך דוגמאות ברשת עמל, כמו סיורי אומנות רחוב Cell-Aviv, שאנחנו מקיימים באמצעות הסלולר בשכונת אחוזת בית ובמוזיאון נחום גוטמן בתל אביב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים