יוניקורן טכנולוגיות מגייסת 165 מיליון שקלים

החברה ביצעה הנפקה בסך של 70 מיליון שקלים ומציעה שתי סדרות אופציות, שמימושן יכניס לשותפות ההשקעות עוד 95 מיליון

הנפקת IPO ליוניקורן טכנולוגיות. צילום אילוסטרציה: BigStock

יוניקורן טכנולוגיות, שותפות המשקיעה בחברות טכנולוגיה בעלות פעילות מו"פ, דיווחה היום (ה') כי השלימה הנפקה ראשונית לציבור (IPO) בבורסה בתל אביב, בהיקף של 70 מיליון שקלים. בנוסף, היא הנפיקה שתי סדרות אופציות, שמימושן המלא יכניס לשותפות עוד 95 מיליון שקלים. בסך הכול, מדובר בגיוס של 165 מיליון שקלים.

שותפות יוניקורן הוקמה על מנת לאפשר למשקיעים להיחשף להשקעות בחברות טכנולוגיה חדשניות ומבטיחות. המנכ"ל של השותפות הוא עמית גרין ובוועדת ההשקעות שלה חברים מלבדו יענקל'ה טננבוים, בעל ניסיון של 35 שנים בהשקעות, מיזוגים ורכישות ואקזיטים של חברות טכנולוגיה; מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס; יוסי בן שלום, שהוביל בשנים האחרונות השקעות ואקזיטים בחברות כגון טלדור, דנאל ופוינטר; ודן וינטראוב, מנכ"ל פרוסיד הון-סיכון, ובעבר סמנכ"ל ההחזקות הריאליות של בנק אגוד ודירקטור בחברות ציבוריות, פרטיות וממשלתיות.

השלמת הגיוס הובטחה מראש על ידי משקיעים מוסדיים ששמותיהם לא נחשפו, בהיקף כולל של 66.5 מיליון שקלים. לאחר שהשותפות פרסמה בשבוע שעבר טיוטה לציבור של תשקיף הנפקה לגיוס של 60 מיליון שקלים, עלה היקף הגיוס הכולל ל-70 מיליון, לאור ביקושי יתר. לציבור הוצעו ניירות ערך של השותפות בהיקף 3.5 של מיליון שקלים ובמכרז הציבורי התקבלו ביקושים של 126 מיליון – פי 36, ושיעור ההקצאה עמד על 2.8%. בכוונת יוניקורן טכנולוגיות להשלים את הרישום למסחר בתל אביב בימים הקרובים.

מהי אסטרטגיית ההשקעה?

אסטרטגיית ההשקעה של שותפות יוניקורן מבוססת על מיקוד בחברות צעירות הפועלות בתחומי הטכנולוגיה, התוכנה והאינטרנט, עם השקעה של כמיליון עד שני מיליון דולר בכל חברה, לטווח של כשלוש שנים. החברות שנבחנות כוללות הנהלות איכותיות עם פתרונות חדשניים, שפונות לשווקים איתנים ומספקות מענה לצרכים המייצרים ביקוש משמעותי בשוק היעד. נבחנת גם המידה שבה מסוגלת הנהלת השותפות לסייע באופן ניכר לקידום החברה וליישום אסטרטגיית יציאה למימוש השקעה או הנפקה בטווח הנראה לעין.

ליגד רוטלוי, יו"ר יוניקורן, אמר כי "הגיוס מהווה הבעת אמון של המשקיעים בהנהלת השותפות ובוועדת ההשקעות שלה, וכן ביכולתו של הצוות לבצע מחקר מעמיק, סינון, זיהוי נכון של חברות בעלות עומק טכנולוגי וחדשנות הפונות לשווקים משמעותיים. זאת, לאור הצלחות רבות בחברות ומיזמים קודמים של חברות מקבוצת פרוסיד והון הטבע, ואקזיטים רבים משמעותיים שהוביל טננבוים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים