החיישנים שינהלו לכם את המשרד

פוינטגראב יושבת על הענן של AWS ומנתחת נתונים המביאים לניצול יעיל יותר של חללי המשרד - למשל מתי חדר הישיבות נותר פנוי כי פגישה התבטלה, או מתי צריך לנקות את השירותים

רועי פלד, סגן נשיא מכירות ופיתוח עסקי, פוינטגראב. צילום: אירנה יונק

משבר הקורונה הפך אומנם את העבודה מהבית לדבר נפוץ, אבל הנחת העבודה היא כי רוב העובדים יחזרו לבנייני המשרדים, אפילו אם רק בחלק מימי השבוע. פוינטגראב (PointGrab) הישראלית פועלת בתחום האוטומציה למשרדים. חיישן שפיתחה החברה הופך את המשרדים לחכמים יותר, ומאפשר לעובדים זמינות גבוהה יותר של מקומות ישיבה, חדרי ישיבות וחללים משותפים אחרים.

פוינט גראב הוקמה ב-2008, אבל בדרך עשתה שינוי לטכנולוגיה אותה היא מציעה היום. מייסדי החברה הם חיים פרסקי, מאיר מורד וסער וילף, והמנכ"ל שלה הוא דורון שחר. מאז הקמתה היא גייסה 12 מיליון דולרים בשני סבבי גיוס.

"פיתחנו פלטפורמה של חיישנים חכמים לבניינים חכמים, המספקת מידע על הדרך בה אנשים משתמשים במרחב", סיפר רועי פלד, סגן נשיא מכירות ופיתוח עסקי, פוינטגראב. "המערכת יודעת להעביר מידע בדבר כמות האנשים בכל חלל נתון ומיקומם בזמן אמת – לאפליקציות ולמערכות שונות בתוך הבניין עצמו, כגון אפליקציות לניהול המרחב המשרדי, אפליקציות של זימון חדרי ישיבות ועמדות עבודה, או שליטה במיזוג ותאורה". לדברי פלד, "הנתונים שאנחנו מייצרים, מועברים לאותן אפליקציות פנימיות בבניין בזמן אמת, ומאפשרים לאפליקציות לאגור מידע היסטורי על השימוש בבניין, מה שיכול להוביל לשימוש הרבה יותר אפקטיבי בו".

"לראות איך אנשים עושים שימוש במשאבים של הבניין"

"כך למשל", הסביר, "אפשר לראות איך אנשים עושים שימוש במשאבים של הבניין, בין אם זה חדרי ישיבות או עמדות עבודה, חללי עבודה, אזורים ציבוריים או חדרי שירותים וקבלה. בהתאם לכך ניתן לקבוע שינויים יותר אפקטיביים".

החיישנים של פוינטגראב ישחררו אותו למשתמשים אחרים. חדר ישיבות שנותר ריק. צילום אילוסטרציה: BigStock

החיישנים של פוינטגראב ישחררו אותו למשתמשים אחרים. חדר ישיבות שנותר ריק. צילום אילוסטרציה: BigStock

"יש לנו יכולת לספור כמה אנשים נכנסים ויוצאים מהשירותים", אמר פלד, "ברגע שהספירה עוברת סף מסוים, המערכת קוראת לשירותי הניקיון באופן אוטומטי, לבוא ולנקות את השירותים. דוגמה נוספת היא עובד המזמין חדר ישיבות ולא מגיע אליו. במצב רגיל, החדר הזה יישאר תפוס ואף אחד לא יוכל להשתמש בו, למרות שהוא פנוי. באמצעות חיישנים, אנחנו מזהים שבמשך 10 דקות אף אחד לא נכנס לחדר, ואנחנו 'משחררים' אותו מהיומן".

"החיישנים שלנו", ציין, "מבוססים מצלמות המכוונות מהתקרה כלפי מטה. על החיישן רצה שכבת אלגוריתמיקה היודעת להסתכל על כל פריים ולהוציא ממנו צורה, או תנועה של בנאדם. לפי זה אנחנו סופרים בצורה מדויקת, כמה אנשים נמצאים במרחב של החיישן. אנחנו ממקמים חיישן אחד בחדר ישיבות, היכול לכסות 48 מטר מרובע. באמצעות האלגוריתמיקה המסתכלת על כל פריים שהמצלמה נותנת לה, אנחנו יודעים לדעת איזה כסא תפוס ואיזה פנוי. מבחינת אבטחת מידע, הנתונים יוצאים מהחיישן למערכת ניהול שלנו ואז לאפליקציות צד שלישי, כך שזה בעצם זרם של מידע שהוא כמו טקסט. למשל, בחדר 204 יש חמישה אנשים או שעמדת עבודה מסוימת הייתה תפוסה 56% מהזמן, ועמדה אחרת – 87%".

"אמזון ווב סרוויסז (AWS)", הוסיף, "מאפשרת לנו גמישות במערכת הניהול שלנו, טיפול במידע רב וגם זיהוי תקלות או שדרוגים שאנחנו עושים לחיישנים ולמערכת. הכל נעשה דרך מערכת הניהול היושבת בענן. איתה אנחנו יכולים לבצע את ההתקנות אצל הלקוחות ולזהות תקלות".

"באמצעות הטכנולוגיה של AWS", סיכם פלד, "אנחנו מנהלים את המערכת שלנו, החיישנים וההתקנה. העובדה שאנו בענן, מאפשרת לנו לטפל בכמויות נתונים עצומות ולבצע עיבוד שלהם – ואז להעביר אותם הלאה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים