זהירות: האקרים יכולים לשבש מטעני USB כדי להרוס מכשירים

חוקרי טנסנט מצאו, כי האקרים יכולים לעקוף את הקושחה שמוטמעת במטען באמצעות נוזקה המוחדרת להתקן (סמארטפון וכד') – המתחברת למטען ובעצם טוענת אותו ב"תחמושת" נגד כל התקן שהוא שמחברים אליו לאחר מכן

מטען "נגוע" שהורס מכשיר בטעינת יתר. צילם מסך מסרטון ההדגמה: נחמה אלמוג

מטעני USB הם לכאורה אביזרים "תמימים" שמשמשים לטעינת התקנים שונים, אבל מסתבר כעת שאפילו הם עלולים להיות ה"גשרים" שבאמצעותם האקרים יכולים סתם להרוס מכשירים. לא לגנוב מידע או פרטים אישיים, אלא להרוס בשביל להרוס.

האזהרה הזאת מגיעה מענקית הטכנולוגיה הסינית טנסנט (Tencent), שחוקריה חשפו פגיעות חמורה ברבים מן המטענים המהירים שמיליוני אנשים עושים בהם שימוש ברחבי העולם.

כאשר מחברים התקן מסוים למטען USB מהיר, נוצר חיבור בין השניים, שמקים את הטעינה המקסימלית שההתקן יכול לשאת, ושמנוהל באמצעות הקושחה המוטמעת בהתקן ובמטען, המבוססת על ההנחה ששניהם יפעלו זה מול זה לפי התכנון. חוקרי החברה מצאו כעת, שמטענים לא איכותיים יכולים לעקוף את החיבור הזה ולהעמיס יותר כוח ממה שההתקן יכול לשאת  – ולגרום כך להרס ההתקן ואפילו להבעיר אותו, וידועים כמובן המקרים הרבים של מכשירים שלפתע עלו באש בשל שימוש במטענים שלא תואמים להתקנים.

אבל הגילוי של החוקרים הוא, שהאקרים יכולים לעקוף את הקושחה של המטען באמצעות נוזקה המוחדרת להתקן (סמארטפון וכד') – המתחברת למטען ובעצם טוענת אותו ב"תחמושת" נגד כל התקן שהוא שמחברים אליו לאחר מכן.

טנסנט מכנה את הבעיה "BadPower", ומזהירה ש"כל המוצרים עם בעיית ה-BadPower עלולים להיות מותקפים באמצעות חומרה מיוחדת, ורבים מהם עלולים להיות מותקפים גם באמצעות התקנים כמו טלפונים, טאבלטים ולפטופים שתומכים בפרוטוקול של טעינה מהירה". החברה גם פרסמה סרטון, המדגים כיצד מטען שהוחדרה בו נוזקה גורם לטעינת יתר, מעבר למה שההתקן יכול לשאת.

החוקרים זיהו 234 מטענים מהירים שנמכרים בשוק ובחנו 35 מהם. מתוכם – 18 מטענים, המיוצרים על ידי 8 מותגים, נמצאו עם בעיית BadPower, ו-11 מהם חשופים לתקיפה פשוטה באמצעות התקנים התומכים בטעינה מהירה, כמו סמארטפונים.

לבד מן הסיכון בהתקנים שעוצבו מראש עם תמיכה בטעינה מהירה, החוקרי גם מזהירים מהסיכון הטמון דווקא באלה שלא עוצבו כך, והם ממליצים לא לחבר מכשירי 5 וולט למטענים מהירים עם כבל USB, וממליצים לנקוט אמצעי זהירות באמצעות שימוש במטענים של יצרנים מוכרים, ורצוי באלה המסופקים יחד עם ההתקנים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים