Team8 נכנסת לעולם ההון-סיכון: מקימה קרן של 150 מיליון דולר

קרן Team8 Capital תשקיע בסטארט-אפים בתחומי הדטה, הבינה המלאכותית, הסייבר והטכנולוגיה לארגונים ● שרית פירון, שמאחוריה 25 שנות ניסיון באקזיטים והנפקות של חברות, מצטרפת כמנהלת-שותפה לקרן

שרית פירון, שותפה מנהלת בקרן Team8 Capital. צילום: יונתן בלום

Team8, מהחברות הבולטות בישראל לבניית סטארט-אפים, בעיקר בתחום הסייבר, נכנסת לעולם ההון-סיכון: היא הודיעה היום (ד') על הקמת קרן ראשונה שלה בשם Team8 Capital, שתשקיע בסטארט-אפים בשלבי סיד, A ו-B, בתחומי הדטה, הבינה המלאכותית, הסייבר והטכנולוגיה לארגונים. לפי מסמכים שהוגשו לרשות האמריקנית לניירות ערך, הקרן קיבלה עד כה התחייבויות להשקעות בסך כולל של 104 מיליון דולר. לאור ההתעניינות שהיא זוכה לה, בשוק מעריכים כי היא תסגור את סבב הגיוס הנוכחי על 150 מיליון דולר.

את הקרן ינהלו לירן גרינברג, ממייסדי Team8, ושרית פירון, שמצטרפת לחברה. פירון הייתה שותפה לאקזיטים והנפקות בהיקף מצטבר של יותר מארבעה מיליארד דולר. היא מביאה אתה לקרן החדשה יותר מ-25 שנות ניסיון בתפקידים בכירים ובדירקטוריונים של חברות טכנולוגיה מובילות בעמק הסיליקון, בניו-יורק ובתל אביב. פירון כיהנה כסמנכ"לית הכספים של שתי חברות עם הנפקתן בנסדא"ק – רדקום ומדיה מיינד, שנמכרה ל-DG Corp, וכן ב-P-Cube, שנמכרה לסיסקו. היא הובילה כאנג'לית את סיבוב הסיד והייתה חברת דירקטוריון בדטורמה, תוך נטילת חלק פעיל בעסקת המכירה שלה לסיילספורס. כשותפה-מנהלת בקרן סרקה, היא השתתפה בהשקעות בחברות נוספות שנרכשו או הונפקו, ובהן ארמיס, שנרכשה על ידי קרן אינסייט, אלומה, שנרכשה על ידי גוגל, דמיסטו, שנמכרה לפאלו אלטו, דינמיק יילד, שאותה קנתה מק'דונלדס, ופייבר.

Team8 Capital תרחיב ותמנף את יכולות הקבוצה לטובת גיבוש אסטרטגיית ההשקעה וכן לאיסוף מידע קריטי בתהליכי ההשקעה. קבוצת המחקר הטכנולוגי של החברה תסייע בבחינת החוזקה הטכנולוגית של המוצרים של החברות המועמדות להשקעה, וקבוצת השיווק והפיתוח העסקי תעזור בבחינת התאמתם לשוק, כמו גם בגיבוש תובנות שיאפשרו לקבל החלטות בצורה טובה יותר. ב-Team8 Capital אומרים שחברות שבהן היא תשקיע יקבלו נגישות למאות הזדמנויות עסקיות מדי שנה, וכן לסיוע בגיוס אנשי מו"פ בישראל, רבים מהם בוגרים של היחידות הטכנולוגיות בצה"ל. זאת, תוך מינוף רשת הקשרים של מייסדי הקבוצה, כולל נדב צפריר, לשעבר מפקד יחידה 8200.

השותפים ב-Team8. מימין: לואיס פדרגוסה, אסף מסחרי, יובל שחר, שרית פירון, ישראל גרימברג, לירן גרינברג ונדב צפריר. צילומים: סקוט ווגנר ויונתן בלום

השותפים ב-Team8. מימין: לואיס פדרגוסה, אסף מסחרי, יובל שחר, שרית פירון, ישראל גרימברג, לירן גרינברג ונדב צפריר. צילומים: סקוט ווגנר ויונתן בלום

צפריר וגרינברג ייסדו את Team8 יחד עם ישראל גרימברג ב-2014. החברה מעסיקה כ-40 עובדים במשרדיה בתל אביב ובניו-יורק. בין החברות שהיא סייעה לבנייה שלהן ניתן למנות את סיגניה, שנמכרה לטמאסק תמורת רבע מיליארד דולר, קלארוטי, שגייסה 100 מיליון דולר, ואילוסיב נטוורקס. החברה מפעילה זרוע כניסה לשוק (Go to Market), שמעסיקה מומחים בתחומי השיווק, הפיתוח העסקי ומחקר השוק, ואת Team8 Village – קהילה של מאות מנהלים בכירים מארגונים מסביב לעולם, שמסייעים בבניית החברות.

פירון אמרה ש-"כיום, יותר מתמיד, קישוריות ותשתית דיגיטלית אמינה נמצאות בראש סדר העדיפויות של ארגונים, על מנת לצלוח את התקופה חסרת התקדים שבה אנחנו נמצאים. Team8 Capital תשתף פעולה עם היזמים הטובים ביותר ותספק להם מומחיות עמוקה בתחומי הליבה של הקבוצה, ניסיון עשיר בבניית חברות וערך מוסף בגישה לשוק ובגיוס טאלנטים".

לדברי יובל שחר, שותף ויו"ר פעיל ב-Team8, "לפירון ניסיון עשיר ומוצלח באופרציה של חברות והובלה שלהן להצלחה, כמו גם בבחירת חברות מובילות כמשקיעה. היא כבר מוכיחה את עצמה כנכס גדול עבורנו. הקמנו צוות שאני מאמין שחברות ייהנו לעבוד אתו ולשאוב ממנו ערך רב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים