KLA ישראל תרמה סעודות אפטאר לקהילה המוסלמית בצפון

החברה הצטרפה למיזם של עמותת קו-אימפקט ותרמה ל-150 משפחות ארוחות לסיום יום הצום ברמדאן ● כמו כן, KLA ישראל פועלת בימים אלה להגדלת מספר העובדים הערבים בה

אנשי KLA ישראל וקו-אימפקט עם קרטוני המזון לסעודות האפטאר. צילום: יח"צ

חודש הרמדאן, ובסיומו חג עיד אל פיטר, נגמרו אתמול (א'), וב-KLA ישראל החליטו להצטרף ליוזמה שתרמה ארוחות למשפחות שבלי תרומה זו לא יכולות היו לאכול את סעודת האפטאר, השוברת את הצום בכל ערב בחודש הקדוש למוסלמים.

הצורך בתרומה קיבל משנה תוקף בכך שעוד לפני הקורונה, עמד שיעור המשפחות הערביות מתוך סך המשפחות העניות בישראל על כ-37%, והמצב החריף עם פרוץ המשבר. כך, גם בחברה הערבית מצאו את עצמם אזרחים רבים מחוסרי עבודה ומספר הנזקקים בחודש הרמדאן גדל בצורה משמעותית, בהשוואה לשנה שעברה.

קו-אימפקט ופורום החירום לחברה הערבית, המנוהל על ידי ראשי הרשויות המקומיות הערביות ומשרד הפנים דרך עמותת אמאנינא, יזמו פרויקט תרומה רחב היקף לרכישת ארוחות אפטאר. KLA ישראל הייתה בין החברות הראשונות שהתגייסו לפרויקט ותרמה סלי מזון ל-150 משפחות ביישובים ערביים הסמוכים למשרדי החברה במגדל העמק, בהם יפיע ואכסאל.

"ערוץ לחשיפה והיכרות בין הצדדים"

שיתוף הפעולה הנוכחי מגיע לאחר ש-KLA ישראל וקו-אימפקט חתמו לא מכבר על הסכם שבמסגרתו העמותה צפויה ללוות את החברה במהלך שלוש השנים הבאות בתהליכי גיוס והכלה של עובדים מהחברה הערבית בישראל. מדובר בחלק ממיזם לאומי, בו תומך גם הנשיא, ראובן ריבלין, ומטרתו היא לסייע למעסיקים לזהות כדאיות עסקית, הזדמנויות וחסמים, לקבוע יעדים ריאליים ומדדים שנתיים להגדלת מספר המועסקים מהחברה הערבית. בין חברות ההיי-טק הנוספות שלוקחות חלק במיזם ניתן למצוא את מיקרוסופט, אמדוקס וגוגל.

"KLA ישראל תורמת באופן קבוע לקהילה בקרבה היא חיה בתחומים שונים, ובמהלך החודשיים האחרונים תרמה מאות ארוחות לתושבים נזקקים במגדל העמק", אמרה ויקי פלטניק, מנהלת משאבי אנוש בחברה. "יחד עם זה, עד היום, התרומות שלנו לחברה הערבית התמקדו בעולם האקדמי, למשל תרומות לסטודנטים מצטיינים. לכן, נענינו בשמחה ליוזמה שמובילה קו-אימפקט, שמלווה אותנו כבר שלושה חודשים, ופותחת לנו את הדלת ואת הראש ליוזמות חדשות".

אורי תדמור, נשיא KLA ישראל, ציין כי "אנחנו גאים לעבוד על מנת להגדיל משמעותית את מספר המועסקים אצלנו מהחברה הערבית. התחלנו להוביל יחד תהליך ארוך ועמוק, במטרה להקים תשתית מתאימה לשימור העובדים הערבים בחברה ולהעסקת עובדים חדשים. אנחנו מצפים שבעקבות התהליך תגדל המודעות ל-KLA בחברה הערבית, ושבעתיד נדע להגיע למועמדים רלוונטיים רבים ונמשיך לצמוח יחד".

לדברי נוא גהשאן-בטשון, מנכ"לית קו-אימפקט, שיעור הערבים המועסקים בתפקידי ניהול במשק הישראלי זניח "ומאז שהתחלנו לעבוד עם חברות, לפני ארבע שנים, אנחנו רואים מגמת שיפור איטית וקבועה. הסיבה לאחוזי ההעסקה הנמוכים טמונה בחסמים בשני הצדדים. על רקע זה פיתחנו מודלים של עבודת עומק והתחלנו לקיים תהליכי התערבות וליווי בתוך הארגונים. עם תחילת הרמדאן, כאשר ראינו את הקושי הכלכלי הגדול שהחריף מתחילת משבר הקורונה, הבנו שאם נצליח לרתום את החברות הגדולות שאנחנו מלווים ביומיום לתרום ארוחות למשפחות נזקקות, לא רק שנעזור לנזקקים אלא גם נפתח ערוץ נוסף לחשיפה, היכרות וקרבה בין הצדדים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים