גם מחומוס אפשר להפיק חלבון: אינובופרו גייסה 15 מיליון דולר

חברת הפודטק הישראלית שואפת להיות מובילה עולמית בשוק ההולך וגדל של מוצרי חלבון מן הצומח ● סבב הגיוס הובל על ידי קרן JVP

טלי נחושתן, מנכ"לית אינובופרו. צילום: יח"צ

חומוס מתקשר לנו בדרך כלל עם ישראליות, מנגלים (מה שאסור יהיה לעשות בחוץ ביום העצמאות הקרב ובא) וטעם טוב, אבל גם עם קלוריות ושניים מאבות המזון: פחמימות ושומנים. החומוס, כך הדעה הרווחת, לא חזק כשזה מגיע לחלבונים. האמנם?

אינובופרו היא חברה צומחת מתעשיית הפודטק, שמוציאה 70% חלבון מחומוס. היום (ה') היא הודיעה כי השלימה סבב גיוס של 15 מיליון דולר, בהובלת קרן JVP הירושלמית. כספי הגיוס ישמשו לחברה לבנות מתקן משלה, ובכך להגדיל את יכולות הייצור שלה. כמו כן, היא תשתמש בסכום כדי לפתח שיתופי פעולה ולהתרחב לשווקים נוספים. החברה כבר יצרה שיתופי פעולה עם חברות בישראל, בארצות הברית ובאירופה, שמייצרות גלידה, מיונז, פודינג, חלב, חטיף אנרגיה ועוגיות – והכל מהחלבון שהיא מוציאה מהחומוס. כלומר, ללא חלב או ביצים, וללא עינוי של בעלי חיים. החלבון מיוצר בתהליך טבעי, תוך חיסכון במשאבי אנרגיה ומים. הוא לא אלרגני ומכיל הרכב בעל ערך של חומצות אמינו.

הביקוש למוצרי חלבון מן הצומח עולה והשוק מוערך ב-40 מיליארד דולר, כאשר חברות מזון גדולות רבות משתתפות בו, כדי להשתמש בתחליפים לחלבון מן החי, ועדיין לשמור על ערך תזונתי גבוה וטעם טוב. על רקע זה, אינובופרו הצומחת צפויה להתרחב משמעותית בשנים הקרובות. בחברה אומרים שהיא תספק בשנים הקרובות אלפי טונות של חלבון חומוס ורכיבי מזון נוספים לחברות מזון בעולם.

פודינג שנוצר מחלבון חומוס שהופק על ידי אינובופרו. צילום: יח"צ

פודינג שנוצר מחלבון חומוס שהופק על ידי אינובופרו. צילום: יח"צ

מה זה גמישנים?

"העולם זקוק לחלבון צמחי, איכותי וחדשני כדי להחליף את החלב והבשר כפי שאנחנו מכירים אותם", אמר יו"ר ומייסד קרן JVP, אראל מרגלית. "חלבון החומוס של אינובופרו מאפשר לחברות מזון גדולות לתת תשובה איכותית ליצירת הגל הבא של מוצרים צמחיים עתירי פרוטאינים, שיחליפו סדרות שלמות של מוצרים מן החי".

טלי נחושתן, מנכ"לית אינובופרו, ציינה ש-"הביקוש הגובר לחלבון מהצומח קובע שיאים חדשים עם כל שנה שחולפת. אנחנו שואפים להיות המוביל העולמי בייצור חלבונים חדשניים מחומוס, ולייצר בנוסף רכיבי מזון שיתנו ערך מוסף ליצרנים ולצרכנים בתחומים בריאותיים ופונקציונליים".

"נתח השוק הפוטנציאלי הוא עצום. מחקרים מראים כי ציבור הולך וגדל מגדיר עצמו כגמישנים (Flexatarian) – צרכנים שמפחיתים את צריכת הבשר והחלב שלהם ומגדילים את צריכת המזון מהצומח, ובפרט חלבונים מהצומח. ברחבי העולם, הפופולריות של התזונה הגמישנית הולכת וגוברת, ומגיעה במדינות מסוימות באירופה ל-70% מהצרכנים. היא מאפיינת גם אנשים שלא רוצים להתחייב לאורח חיים צמחוני או טבעוני מלא ועדיין מעוניינים, מסיבות אתיות ובריאותיות, להגדיל צריכה מהצומח על חשבון צריכה מהחי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים