בגלל הקורונה: טקס הענקת מחשב לכל מורה בירוחם נערך בראשונה בזום

מישנה: בטקס שנערך אתמול השתתפו המורים והמורות של בתי הספר שהצטרפו לפרויקט בירוחם, וכן ראשי העיר לשעבר, מנכ"לים, ושותפי הקרן ● קובי רפאלי, משרד החינוך: "מחשב לכל מורה הוא התשתית שבלעדיה לא היינו יכולים לממש את הלמידה מרחוק בימים אלו"

משבר הקורונה גרם גם לכך שלראשונה מאז שהוקמה לפני 14 שנים, קרן אתנה, המובילה את פרויקט מחשב לכל מורה, ערכה את טקס הענקת ארגז הכלים הדיגיטלי ל-75 מורות ומורי ירוחם, באופן וירטואלי, באמצעות הזום. המחשבים חולקו פיזית יום קודם לכן, אבל הטקס המסורתי הנערך בכל עיר, נעשה מרחוק.

האירוע היה מרגש במיוחד, כי ירוחם, בהובלת ראש העיר דאז עמרם מצנע, הייתה העיר הראשונה שהצטרפה למיזם, שהגה ומוביל אורי בן ארי במסגרת קרן אתנה. מאז ועד היום חילקה הקרן, בעזרת תורמים ושותפים, כמו הסתדרות המורים, בנק מסד, מנהלים בכירים במשק ומשרד החינוך, ארגזי כלים דיגיטליים לכ-25 אלף מורות ומורים, ביותר מ-2,222 בתי ספר וגני ילדים ב-167 רשויות מקומיות ברחבי הארץ.

אורי בן ארי, מייסד ונשיא קרן אתנה. צילום: ניב קנטור

אורי בן ארי, מייסד ונשיא קרן אתנה. צילום: ניב קנטור

"חלוקת ארגז הכלים הדיגיטלי לכל מורה בבתי הספר היסודיים בירוחם מהווה סגירת מעגל לחלוקת ארגז כלים דיגיטלי למורים בירוחם שהחלה בשנת 2007", אמר אורי בן ארי, "חלוקה זו היא בהמשך לחלוקות קודמות של מחשבים ניידים למורות, למורים ולגננות בירוחם, שבוצעו בעיר בשנים 2007, 2012, 2014 ו-2016.

כל הדוברים בכנס הדגישו את העובדה, שהחשיבות של פרויקט מחשב לכל מורה קיבלה עוצמה חזקה הרבה יותר בתקופת משבר הקורונה, כאשר כל מערכת החינוך מיישמת את הלמידה מרחוק, ואילולא הפרויקט שבן ארי וקרן אתנה ושותפיה היו מתעקשים עליה – ספק אם לעשרות אלפי מורים הייתה היום אפשרות לבצע את הלמידה מרחוק, שמתנהל סביבה כיום ויכוח ציבורי סוער.

"התוכנית ארגז כלים דיגיטלי לכל מורה מעצימה את המורות והמורים ומקנה להם כלים מקצועיים להתמודד עם מהפיכת המידע ועם השינויים בתפקיד המורה ממקור ידע למנטור, תוך שילוב אמצעים מתוקשבים בשיעורים בכיתה", הוסיף בן ארי.

חלוקת המחשבים אתמול, כמו ביתר היישובים, נעשית עם השותפים של קרן אתנה: הקרן לקידום מקצועי של הסתדרות המורים, בנק מסד, משרד החינוך, מינהלת ירוחם והמועצה המקומית בירוחם.

אחת החברות הגדולות שתורמת ומסייעת לפרויקט ארגז לכל מורה בכלל ובירוחם בפרט היא חברת כי"ל, בראשות המנכ"ל רביב צולר.

"הענקת ארגז כלים דיגיטלי לצוות ההוראה של ירוחם מעצים את מערכת החינוך לקראת אתגרי מערכת החינוך של המאה העשרים ואחת, וכיל שמחה לשתף פעולה עם קרן אתנה ושותפיה, במיוחד לעיר ירוחם שקרובה מאוד לליבנו", אמרה אילנה פחימא, סמנכ"לית בכירה למשאבי אנוש ואחריות חברתית בחברת כי"ל. בטקס עצמו נכח גם רביב צולר, מנכ"ל כי"ל.

בטקס צוין, כי ההתחלה הראשונית של רעיון חלוקת מחשבים למורים החלה עוד לפני שקרן אתנה קמה, בעת שאורי בן ארי שימש כסגן נשיא בחברת נס טכנולוגיות, שעמד בראש אז רביב צולר. לאחר שפרש מחברת נס, יזם בן ארי את הקמת הקרן, שפועלת מאז בכל מערכת החינוך בישראל ללא הפסקה

טל אוחנה, ראשת עיריית ירוחם, אמרה, כי פרויקט מחשב לכל מורה וארגז כלים דיגיטלי חולל שינוי עצום בעיר, בין היתר בזכות שני ראשי ערים שקדמו לה: עמרם מצנע, וח"כ מיכאל ביטון. "המורים הם הגיבורים של העיר ירוחם, הם עושים עבודת קודש, והיא מורגשת דווקא בימים קשים אלו".

קובי רפאלי, מנהל חטיבת הטמעת טכנולוגיות בחינוך, במשרד החינוך, אמר: "אנחנו קוטפים כעת את הפירות של הפרויקטים של קרן אתנה. המחשבים הם הפלטפורמה שבעזרתה אנו מסוגלים לנהל כיום את כל המיזם הענק הזה של למידה מרחוק ולאפשר למורים, שגם הם עצמם הורים לילדים, לנהל את כל מערכי השיעורים המקוונים".

בין המברכים הרבים בכנס היו שלמה ישי – מנכ"ל הקרן לקידום מקצועי בהסתדרות המורים, גבי טייטל – מנכ"ל בנק מסד, מאיה קמחי גילתמנהלת אחריות תאגידית, "גזית גלוב", שני ברזי – מפקחת תקשוב מחוז דרום, צביקה קראווני – יו"ר סניף הסתדרות המורים ירוחם-דימונה, עמירה חיים – מנהלת מחוז דרום לשעבר, עידו פרומר – מנהל אגף החינוך בעיריית ירוחם, טלי בוחניק – מנהלת מינהלת עיר חינוך, ואישים נוספים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים