איך חברות ההיי-טק עוברות את משבר הקורונה? והפעם: אודיקס

מנהלים בכירים בענף מספרים על הצעדים שנקט הארגון שלהם להתמודדות עם משבר הקורונה, ונותנים טיפים ● והפעם: ד"ר אורן איתן, מנכ"ל ומייסד משותף של חברת אודיקס

ד''ר אורן איתן, מנכ"ל אודיקס. צילום: תומר שלום

כיצד השפיע עד כה המשבר על התפקוד השוטף של הארגון?

חברת אודיקס נערכה לעבודה תחת האילוצים החדשים ומתאימה את תהליכי העבודה למציאות החדשה בצורה גמישה. לכלל העובדים יש אפשרות לעבודה מהבית: עמדות העבודה מבוססות על מחשבים ניידים, וסביבות הפיתוח והבדיקות הן בעיקר בענן, כך שבהיבט הזה אין שינוי. בהקשר של שיווק ומכירות, מובן שבוטלו כנסים ופגישות אישיות עם שותפים עסקיים ולקוחות, אך הקשר ממשיך להתקיים בשיחות וידיאו, ואנו מפנים משאבים לערוצי עבודה אחרים, דיגיטליים בבסיסם.

אילו אמצעים ננקטו ברמה הארגונית וברמת הקשר עם העובדים?

כארגון גמיש שעוסק בפיתוח חדשנות, היכולת לעבוד מהבית אינה דבר חדש עבורנו. היכולת הזו זמינה עבור כל אחד מהעובדים שלנו, ופגישות העבודה ממשיכות בצורה רציפה כפגישות וירטואליות. המשימות של כלל העובדים הותאמו לצרכים העכשוויים. כך, למשל, מחלקת השיווק משקיעה משאבים נוספים בדיגיטל מאחר שבוטלו כנסים. צוותי הפיתוח ממשיכים לעבוד ולשחרר גירסאות בזמן, וכל התקשורת עם העובדים רציפה לגמרי.

אילו אמצעים והנחיות ניתנו לעובדים בכל מה שקשור לנסיעות לחו"ל, לחוזרים מחו"ל, להגעה לעבודה ועוד?

כל הנסיעות לחו"ל בוטלו הרבה לפני ההנחיות הלאומיות. כמו כן בוטלו ביקורים של שותפים עסקיים שלנו מחו"ל שהיו אמורים להגיע לישראל. יש לנו עובד אחד שבילה בבידוד לאחר שחזר מארה"ב, אך מאז הוא הספיק לחזור לשגרה. ההיערכות שלנו לעבודה בתנאים החדשים תוקשרה גם ללקוחות שלנו, על מנת להבטיח להם שהשירות שלנו ממשיך כסדרו ללא פגיעה.

האם יש לך רעיונות וטיפים שיכולים לסייע לאחרים כיצד להתמודד עם המשבר?

אני מאמין כי בכל משבר ניתן למצוא את נקודת האור שתאפשר לחברה לצאת מחוזקת. בתחום הסייבר יש דווקא בעת הזאת סיכונים גדולים יותר לחברות. פעילות הדיגיטל גדלה ואיתה גם איומי ההאקרים. ככל שיש יותר פעילות של חברות ברשת, זה פותח פרצות נוספות לפגיעה של נוזקות בארגונים. בהקשר הזה החלטנו לסייע לארגונים ולהציע בחינם לחודשיים הקרובים את אחד משירותי הלבנת הקבצים שלנו, המאפשר נטרול נוזקות מקבצים המגיעים דרך פורטלי החברות.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים