ה-FBI מתריע: היזהרו מ-'זום בומבינג' – מתקפות האקרים על שיחות וידיאו

ה-FBI הוציא התרעה מפני גידול בהיקף הפריצות לפלטפורמות שיתופיות לשיחות וידיאו, שהוא מכנה "הפצצת זום", Zoom-bombing, על רקע ריבוי השימוש בטכנולוגיות אלו בשל מגיפת הקורונה

מצטיינת. Zoom, איך לא?

ה-FBI הוציא התרעה מפני גידול בהיקף הפריצות לפלטפורמות שיתופיות לשיחות וידיאו, שהוא מכנה "הפצצת זום", Zoom-bombing, על רקע ריבוי השימוש בטכנולוגיות אלו בשל מגיפת הקורונה.

הבולשת הפדרלית מסרה, כי קיבלה בשבועות האחרונים דיווחים רבים על שיחות ועידה בווידיאו, ובמקרים מסוימים, על כיתות לימוד מקוונות – שהאקרים פרצו אליהן וערכו שיבושים, דחפו תמונות פורנוגרפיות, או הכניסו טקסט או חוזי הכולל דברי שנאה, או שפה מאיימת.

בשבוע שעבר דווח, כי בבית ספר תיכון במסצ'וסטס, פרץ מישהו לחשבון המורה בכיתה בזמן שהיא ערכה שיעור מקוון, ו"צעק גסויות". אירוע דומה אירע במרץ בבית ספר אחר במסצ'וסטס: לשיחת ועידה בווידיאו הסתנן אדם והציג צלב קרס מקועקע על גופו.

דובר של זום אמר לפוקס ניוז, כי החברה לקחה אחריות על אבטחת הפלטפורמה שלה וכי היא "מביעה דאגה עמוקה לשמוע על אירועים שכאלה, הכוללים מתקפות מהסוג האמור".

עוד ציינו בזום, כי הם מעודדים משתמשים אשר מארחים פגישות וידיאו מרובות משתתפים לבדוק את הגדרות האבטחה ולדווח על אירועים שכאלה לצוות התמיכה שלה. זאת, על מנת ש"תוכל לנקוט פעולות המתאימות".

הבולשת הנפיקה שורת הנחיות למשתמשים, בהן: "כשאתם משתמשים בזום בכיתות מקוונות, מומלץ למורים להפוך את הישיבות לפרטיות ולדרוש סיסמה, או להשתמש ב- the waiting room feature (תכונת 'חדר ההמתנה'). זאת, כדי לשלוט בכניסה של אנשים נוספים".

עוד מציינים בבולשת, כי "יש לשלוח קישורים לשיחת הוועידה או לכיתה המקוונת – ישירות למשתתפים פרטניים. לעולם אסור להיות זמינים בפומבי בפוסטים של המדיה החברתית". לבסוף, הנחו ב-FBI, כי "מי שמנהלים את שיחת הוועידה בזום צריכים לשנות את אפשרות שיתוף המסך ל-Host Only".

יותר ויותר אזרחים ברחבי העולם משתמשים בשבועות האחרונים בזום ובסקייפ כדי לחוות מראית-עין של שגרת חיים, בעוד שהם תקועים בבית. בחודש מרץ שימשו פלטפורמות אלה לטקסים דתיים, בבתי ספר ואפילו – לדייטים…

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים