"בשנה ללא תקציב, מנמ"רי הממשלה צריכים להמציא את עצמם מחדש"

אמר ששון סופרי, מנמ"ר משרד המשפטים, במפגש פורום המשפיעים של אנשים ומחשבים, שדן בסוגיה כיצד משרדי הממשלה ממשיכים לתפקד בשנה ללא תקציב ● עו"ד חגי אברהמי מהמשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב הגליל: "אל תעקפו את היועצים המשפטיים"

ששון סופרי, מנמ"ר משרד המשפטים. צילום: יח"צ

מערכות הבחירות, כולל זו שתסתיים מחר (ב'), הביאו לכך שהממשלה מתנהלת ללא תקציב מדינה חדש ומסתמכת על התקציב הקודם. זאת, מאחר שלא ניתן להעביר תקציב בממשלת מעבר. הדבר מצריך את המנמ"רים ואנשי הטכנולוגיה בממשלה "להמציא את עצמם מחדש ולחפש כל מיני דרכים כדי להמשיך לעבוד ולתת שירותים לאזרחים", כך אמר ששון סופרי, מנהל אגף בכיר טכנולוגיות דיגיטליות במשרד המשפטים.

סופרי דיבר במפגש השקת פורום המשפיעים במגזר הציבורי של אנשים ומחשבים, שנערך לפני ימים אחדים בירושלים. נושא המפגש היה התנהלות בשנה ללא תקציב, והשתתפו בו כמה עשרות מנמ"רים, מנכ"לים, מנהלי טכנולוגיות ומקבלי החלטות נוספים בשירות הממשלתי. את המפגש הוביל ויזם ליאור אשכנזי, מנהל אגף בכיר לטכנולוגיות במשרד לשירותי דת, והנחה אותי פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

בדבריו הציג סופרי מספר פתרונות שנמצאו במשרד המשפטים על מנת להמשיך ולתפעל את המערך הטכנולוגי בשנה מעוטת משאבים זו. "רכשנו כלי שעסק בבינה מלאכותית, ובעקבות זה תכננו לגייס צוות, אבל זה לא מתאפשר בגלל הקפאת תקנים. לא ויתרנו ונקטנו ביוזמה מקורית: פרסמנו הודעה לכל המפתחים אצלנו והזמנו אותם להצטרף לפרויקט. לשמחתנו, הייתה היענות טובה, כי הם ראו בזה אתגר, ואנחנו הרווחנו את הפרויקט", אמר.

הוא ציין כי שנה ללא תקציב מייצרת אתגרים על מנת להחזיר את ההשקעות, בהם מחשבה שנייה על הוצאת פרויקטים למיקור-חוץ והעדפה במקום זאת של מציאת שותפים מתוך הממשלה.

סיגלית פוני, חשבת בכירה במשרד המשפטים. צילום: פלי הנמר

סיגלית פוני, חשבת בכירה במשרד המשפטים. צילום: פלי הנמר

סיגלית פוני, חשבת בכירה במשרד המשפטים, שהשתתפה גם היא במפגש, אמרה כי תפקיד החשבים בימים אלה קשה יותר מבעבר. "עלינו למצוא את האיזון הדק בין קיום צרכי המשרד החיוניים והדחופים לבין הצורך בשמירה ובהתכנסות", ציינה.

"אני דוגלת בהידברות עם המשרד ומנהליו, שיקוף ושיתוף המידע והנתונים התקציביים, קיום פגישות הסברה, וכן נכונות ותעדוף פנימי של ההוצאות. בכך ניתן להגיע לשיתוף פעולה והסכמה. זה עשוי להקטין את המתח, באם קיים", אמרה.

עו"ד חגי אברהמי, היועץ המשפטי של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל. צילום: פלי הנמר

עו"ד חגי אברהמי, היועץ המשפטי של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל. צילום: פלי הנמר

דובר נוסף היה עו"ד חגי אברהמי, היועץ המשפטי של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, שדיבר על עבודתו של היועץ המשפטי בתקופת בחירות ובשנה ללא תקציב, וכינה זאת "בין הפטיש לסדן – מצד אחד כפיפות מקצועית ליועץ המשפטי לממשלה ומצד שני, כפיפות מנהלית להנהלת המשרד. סוגייה זו מובילה אותנו לשאלה הרחבה יותר בדבר תפקידו של היועץ המשפטי – האם הוא שומר סף או יועץ ומסייע לגיבוש והוצאה אל הפועל של מדיניות השר והמשרד? מיהו לקוחו של היועץ המשפטי – האם השר, המנכ"ל והמשרד, או שמא הציבור הרחב? שאלות אלה מקבלות משנה תוקף בתקופת בחירות ועלינו, היועצים המשפטיים, למצוא את האיזון".

בהמשך התייחס עו"ד אברהמי לעבודה עם הגורמים השונים במשרד, שלפעמים רואים בתהליכים, תקנות וחוקים מכשול שמעכב את עבודתם. "אני מציע לכולם לא לחפש קיצורי דרך", ציין. "אלה גורמים לא פעם לעיכוב של פרויקטים, כי בכל מקרה הם מגיעים לייעוץ המשפטי. לכן, עדיף ללכת בדרך המלך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים