דו"ח: בשש שנים – פי שלושה משקיעים בינלאומיים בסטארט-אפים ישראלים

הנתונים לפי דו"ח המגמות של ענף תעשייה 4.0 לשנת 2019 של סטארט-אפ ניישן סנטרל ● הממצאים מעידים על גידול של 480% נרשם בגיוס כספים לסטארט-אפים המקומיים - מ-112 מיליון דולר ל-650 מיליון דולר בשנה

הבוקר (א') חשף ארגון סטארט-אפ ניישן סנטרל את דו"ח המגמות של ענף תעשייה 4.0 לשנת 2019, לקראת פתיחת שבוע החדשנות התעשייתית הגדול בעולם, ועידת II4.0, שיתקיים ב-24-27 בפברואר במתחם אקספו בתל אביב.

כידוע, תעשייה 4.0, מושג שנתבע בגרמניה ונקרא בפי רבים "המהפכה התעשייתית הרביעית" מתייחס לתפישה טכנולוגית-כלכלית וארגונית חדשה, שטוענת שאם מכונות תעשייתיות כבדות ברצפת הייצור יוכלו לתקשר ביניהן, ללא התערבות אדם, המפעל יוכל לייעל משמעותית את תהליכי הייצור שלו ולחסוך מאות מיליוני דולרים בשנה. בכך ישראל, שלא נחשבת למעצמה תעשייתית, יכולה להפוך להיות שחק מרכזי עבור הארגונים התעשייתיים הגדולים בעולם, מפאת החדשנות הטכנולוגית המאפיינת את המדינה בכל הקשור לתקשורת ו-IoT.

לאור זאת לא פלא שמנתוני הדו"ח של סטארט-אפ ניישן סנטרל עולה כי בשש השנים האחרונות, ובישראל בלבד, הענף מציג גידול של 70% בשנים האחרונות, כאשר בשנת 2014 פעלו בישראל 146 חברות הזנק בלבד בתחום, וכיום יש כ-260 חברות פעילות. 

בהמשך לכך הדו"ח מציג גם את הגידול במספר המשקיעים הבינלאומיים בענף זה בשש השנים האחרונות, מספר שכמעט שילש את עצמו, מ-25 משקיעים ב-2014 ל-71 משקיעים ב-2019. 

הוועידה – המתקיימת בשיתוף פעולה בין סטארט-אפ ניישן סנטרל לקרן הון הסיכון של גרוב וחברת הייעוץ הבינלאומית דלויט – מרכזת את כלל הפעילות הנעשית בתחום התעשייה 4.0 בישראל, טכנולוגיות וחברות, ומציגה במקום אחד את התהוות התחום בישראל לאורך השנה החולפת.

בוועידה ישתתפו גם חברות סטארט-אפ שיציגו את פיתוחיהן מעולמות של חיזוי תחזוקת מכונות, אבטחת דיגיטלית לקווי ייצור, סנסורי לייזר, ניטור מרחוק, אוטומציה, פתרונות טכנולוגיים "למפעל העתיד" ותחומים נוספים המגבירים את יעילות הייצור של המפעלים.

בין אירועי השיא במהלך הוועידה ייערכו הרצאות, סדנאות, פורומים ופאנלים מקצועיים, שיובלו על ידי בכירי התעשייה, מפגשי עבודה, האקתון, סיור בתעשייה ועוד. בנוסף לאלו ייערכו שני אירועי צד ממוקדים בהמשך השבוע של תעשיית ה-4.0 בתחום הבנייה, האנרגיה והספנות. 

סטארט-אפ ניישן סנטרל הינו ארגון ללא מטרות רווח, הבונה גשרים לחדשנות ישראלית. הארגון מחבר בין בכירים במגזרים העסקיים והציבוריים ברחבי העולם לחדשנות הישראלית, במטרה לפתח מגזרים טכנולוגיים בעלי פוטנציאל צמיחה גבוה. הארגון מסייע לאוכלוסיות הסובלות מתת-ייצוג להיכנס לתעשיית הטכנולוגיה תוך צבירת ידע והפקת תובנות על תחום החדשנות בישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים