מחקר: עד 2024, ה-AI יוריד כ-69% מהעומס למנהלים

הבינה המלאכותית - למשל הצ'אטבוטים או העוזרים הוירטואליים החכמים - הולכת ומשנה ארגונים ● השינוי צפוי הן בכל הנוגע בסוג העבודה של המנהלים והעובדים, והן ביכולת להעסיק אנשים עם מוגבלויות בנפח גבוה בהרבה - דבר שיטיב עם העסקים ועם החברה

בינה מלאכותית. אילוסטרציה: BigStock

עד שנת 2024, בינה מלאכותית וטכנולוגיות חדשניות שפועלות על בסיסה – כמו עוזרים אישיים וירטואליים וצ'אטבוטים – יחליפו ויבצעו כמעט 69% מעומסי העבודה של המנהל בארגון, כך טוענת חברת המחקר גרטנר. גרטנר הוסיפה וציינה כי הטכנולוגיות הללו מתקדמות במהירות ותופסות מקום משמעותי במקומות העבודה.

גרטנר

גרטנר

הלן פויטווין, סגנית נשיא המחקר בגרטנר, אמרה: "תפקידו של המנהל יראה שיפוץ מוחלט בארבע השנים הבאות". פויטווין הוסיפה ש-"נכון לעכשיו, לעתים קרובות המנהלים צריכים להקדיש זמן למילוי טפסים, עדכון מידע ואישור תזרימי עבודה. על ידי שימוש בבינה מלאכותית לאוטומציה של משימות אלה, הם יוכלו להקדיש פחות זמן לניהול עסקאות ולהשקיע זמן רב יותר בלמידה, ניהול ביצועים והגדרת יעדים".

חברת המחקר וניתוח השוק העולמית אמרה כי טכנולוגיות אלה "ישנו ללא ספק את תפקיד המנהל, ויאפשרו לעובדים להרחיב את מידת האחריות וההשפעה שלהם, מבלי לקחת על עצמם משימות ניהול".

יישומים המתמקדים בחדשנות ובבינה מלאכותית אחראים כבר כעת לשיפור חווית העובדים, לפיתוח מיומנויות עובדים, ולבניית יכולת ארגונית בשימוש אחראי ב-AI.

"האפליקציות יצטרכו לתמוך במעבר הדרגתי לאוטומציה מוגברת של משימות ניהול, ככל שהפונקציונליות הזו תהפוך לזמינה יותר ויותר על פני יישומים ארגוניים רבים יותר," הבהירה פויטווין.

ארגונים יעסיקו אנשים עם מוגבלויות בתמיכת ה-AI

ידוע כי חברות גדולות בכל העולם סובלות ממחסור קריטי בכשרונות מזה מספר שנים. על פי גרטנר, כמעט 75% ממנהלי תחום הגיוס דיווחו כי למחסור בטאלנטים יש ועוד תהיה השפעה רבה על ארגוניהם.

"ארגונים צריכים לקחת בחשבון אנשים עם מוגבלויות, מאגר בלתי מנוצל של כישרונות קריטיים", אמרה גרנטר שהבהירה כי "כיום, AI וטכנולוגיות מתפתחות אחרות הופכות את העבודה לנגישה יותר לעובדים עם מוגבלות".

גרטנר מעריכה כי בארגונים המעסיקים אנשים עם מוגבלויות באופן פעיל יש 89% אחוזי פיקוח ושמירה גבוהים יותר, עלייה של 72% בפריון העובדים, ועלייה של 29% ברווחיות. בנוסף, גרטנר סבורה כי עד שנת 2023, מספר האנשים עם מוגבלויות המועסקים בחברות יוכפל פי שלושה, וזאת בזכות AI וטכנולוגיות מתפתחות, המפחיתות את המגבלות בביצוע העבודות על ידי אנשים עם מוגבליות.

"ארגונים מסוימים משתמשים בהצלחה ב-AI כדי להנגיש את העבודה לבעלי צרכים מיוחדים", אמרה פויטווין שהסבירה כי כך למשל "מסעדות מתנסות בטכנולוגיית רובוטיקה של בינה מלאכותית, המאפשרת לעובדים משותקים לשלוט על מלצרים רובוטיים מרחוק". זאת ועוד, לדבריה, "בעזרת טכנולוגיות כמו קוראי ברייל ומציאות מדומה, ארגונים פתוחים יותר להזדמנויות להעסיק כוח עבודה מגוון".

באופן גורף גרטנר סבורה כי עד שנת 2022, ארגונים שאינם מעסיקים אנשים עם מוגבלות יפגרו אחרי מתחריהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים