עוד צרות לטינדר: דלפו 70 אלף תמונות של נשים

התמונות, ששייכות ל-16 אלף נשים שגולשות באפליקציה, הגיעו לאתר שבו נסחרות נוזקות - כך על פי דיווח בגיזמודו ● הדיווח - כמה ימים לאחר דו"ח שהראה שטינדר ואפליקציות היכרויות אחרות מוכרות מידע עלינו למפרסמים

טינדר - לא בפקיסטן. צילום אילוסטרציה: אסקיי לים, BigStock

פרסום שלילי שני בשבוע לטינדר: אחרי שלפני ימים אחדים פורסם דו"ח שלפיו היא ואפליקציות היכרויות אחרות מוכרות מידע רגיש על משתמשים למפרסמים, בסוף השבוע דיווח אתר גיזמודו שהיא חוותה פריצה, שבמסגרתה האירוע דלפו 70 אלף תמונות של נשים לאתר של פושעי סייבר.

מכוח המשימה הניו-יורקי נגד הטרדות מיניות באינטרנט, שגילה את האירוע, נמסר לאתר כי 16 אלף חשבונות של גולשות הושפעו ממנו. ההערכה היא על בסיס קובץ טקסט שצורף להודעה של ההאקר בפורום, שבה מפורטים החשבונות שנפרצו. כמו כן, על פי כוח המשימה, התמונות פורסמו באתר שידוע בכך שנסחרות בו נוזקות. רוב התמונות הן סלפי וחלקן עדכניות – החדשות שבהן צולמו באוקטובר 2019.

החשש הוא שייעשה בתמונות שימוש למטרות שליליות נוספות, לפעילות בלתי חוקית, להטרדה של המשתמשות או לפתיחת פרופילים מזויפים ברשתות חברתיות. השערה אחרת היא שהפריצה נעשתה על ידי האקר או חברה שמפתחים טכנולוגיה לזיהוי פנים. אמיר כרמי, מנהל הטכנולוגיות ב-ESET, מעלה אפשרות אחרת: "קיימת האפשרות שתמונות אינטימיות, שקיימות לעתים תכופות בפרופילים בטינדר, יקושרו לשמות המלאים של הקורבנות, ואז נוצרת סכנה מהותית מפני התקפות Sextortion, בהן נשלחות הודעות סחיטה לקורבנות ומאיימים לשלוח תמונות אינטימיות לכל החברים שלהם ברשתות חברתיות, במידה שלא ישולם סכום כופר במטבעות וירטואליים. חשוב לזכור שכל תמונה שאנחנו מעלים לרשתות חברתיות או שירותים שונים היא בעלת פוטנציאל לדליפה, ולנהוג בהתאם".

דובר מטעם טינדר אמר לגיזמודו כי אסור לעשות שימוש בתמונות של משתמשים באפליקציה מחוץ לה ומסר כי החברה תנקוט בכל הצעדים שהיא יכולה לנקוט בהם כדי להוריד את התמונות הללו מהרשת.

עבירות מין נגד נשים ברשת – דבר נפוץ

אלימות מינית נגד נשים ברשת והפצת תמונות אינטימיות שלהן הן עניין נפוץ, וכך גם הליכים משפטיים שנפתחים בעניין זה. מה גם שזה לא השימוש הראשון לרעה בתמונות מטינדר: ב-2017 פורסם כי מהנדסת אמריקנית השתמשה ב-40 אלף תמונות מאפליקציית ההיכרויות כדי ליצור מאגר שימש לפיתוח טכנולוגיית זיהוי פנים, באמצעות למידת מכונה.

הדיווח הנוכחי בא כמה ימים לאחר שפורסם בנורבגיה דו"ח שלפיו אפליקציות היכרויות, ובהן טינדר, משתפות מידע עם מפרסמים – לטענת מחבריו ממועצת הצרכנות הנורבגית בניגוד לתקנות הפרטיות האירופיות, GDPR. על פי הדו"ח, המידע שהן מעבירות כולל מיקום, נטייה מינית ועמדות פוליטיות של הגולשים, במטרה להציג לנו פרסומות ממוקדות יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים