גוגל מפות: גם לחיפוש תמונות קרובים מתים

הכלי Street View מאפשר לרבים לשוטט, דרך מילארדי התמונות שלכדו רכבי הענקית ממאונטיין וויו, במחוזות שונים ולתור לא רק אחרי יעדים וכתובות אלא גם אחר תיעודים של יקיריהם שכבר אינם בין החיים

רכב של Google Street View. צילום: Hayaain/BigStock

כולנו מכירים את כלי המפות של גוגל, ועושים בו שימוש די תדיר כדי לאתר מיקום של יעדים שונים. יש גם מי שאוהב להיכנס לרזולוציה היותר גבוהה של החיפוש, ולגלוש דרך תמונות היעד והסביבה הקרובה אליו, כדי להתרשם מהאזור. אלא שכעת מסתבר שיש גם רבים שעושים ב-Google Maps' Street View שימוש נוסף ושונה לחלוטין מהייעוד שלו – הם מחפשים באמצעות הכלי תמונות של קרובים שלהם שכבר אינם בין החיים. משתמשים רבים שיתפו באחרונה כיצד התרפקו על הזיכרון של אהוביהם, באמצעות הדרך המעניינת, שלפי הדיווחים מספקת כנראה חוויה עוצמתית במיוחד.

CNN פרסמה באחרונה את סיפורה של לסלי בארזה, שעלתה לטוויטר צילום מסך ובו הסיור שערכה ב-Street View של גוגל, בכדי להביט בחווה של סבה שנפטר בדורנגו, מקסיקו. בארזה ואחותה "שוטטו" מרחוק וחקרו את הרחובות סביב בית הסב, ואז הגיעו לתמונתו המרגשת כשהוא יושב בפתח ביתו.

"סבא שלי נפטר לפני כמה שנים. לא זכינו להיפרד ממנו. אתמול גילינו שגוגל מפות סופסוף נסע דרך החווה שלו, ובזמן שבדקנו זאת בסקרנות, היכן שהדרך מסתיימת, שם נראה סבא שלי, פשוט יושב לו", צייצה בארזה.

בארזה שיתפה את CNN כיצד לפתע ובאופן בלתי צפוי הגיחו לעיניהן תמונות הסב. "זו הייתה הפתעה נוגעת ללב", אמרה, "סבא שלי היה הסלע של המשפחה. הוא היה דמות האב היחידה בחיי, ולראות אותו פעם אחרונה נתן לי תחושת נחמה כזו".

הסיפור של בארזה מרגש מאוד, אבל מהר מאוד הסתבר שהוא אינו יחיד ומיוחד. לשיתוף שלה בטוויטר צצו מאות תגובות, שבהן אנשים אחרים שיתפו חוויות דומות של חיפוש ושיטוט ברחבי הגלובוס באופן וירטואלי בעזרת הכלי של גוגל, והתקלות (לרוב אחרי כוונה וניסיון למצוא זאת) בתיעוד של קורביהם שכבר מתו, חלקם אף אינם בני אנוש כלל כי אם חיות מחמד אהובות שהגעגוע אליהן לא שכך מאז מותן.

בתגובה לשיתופים מלאי האמוציות, צייץ דף גוגל מפות: "קופסת הטישו שלנו התרוקנה רשמית. תודה ששיתפתם את זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים