הנמר מספר על מלכת התערוכות

קומדקס הייתה תערוכת ההיי-טק הגדולה בעולם - מ-1979 ועד לתחילת שנות ה-2000, הרבה לפני CES ● פלי הנמר חולק רשמים מהתערוכה שהייתה במה לטכנולוגיות ששינו את פני העולם

22/12/2019 15:13
פלי הנמר (מימין) ושלדון ומרים אדלסון בתערוכת קומדקס

בינואר הקרוב, עם תחילתה של 2020, תחל גם שנת ה-40 של אנשים ומחשבים ואני אציין 54 שנים של פעילות בעולמות ה-IT וההיי-טק. דרכי בענף החלה בשנות ה-60, בעתודה האקדמית באוניברסיטת תל אביב, המשיכה בשירותי בממר"ם ומשם לעשור ביבמ ישראל, שאחריו הקמנו – רעייתי מזה 50 שנים, דליה אסיא-פלד, ואני – את אנשים ומחשבים. מאז צמחה הקבוצה להיות המובילה והגדולה ביותר בהפקת אירועים ומדיה בתעשייה בישראל.

הלוגו המוכר של תערוכת ה-IT הגדולה בעולם - קומדקס

הלוגו המוכר של תערוכת ה-IT הגדולה בעולם – קומדקס

כמי שמסקר במדור זה אירועים, כנסים ותערוכות בתעשיית ההיי-טק ברחבי העולם, אספר הפעם על זיכרונותיי מקומדקס – תערוכה שהחלה ב-1979 והפכה למלכת התערוכות בתחומה. השם קומדקס היה מוכר ונישא בפי כל בכירי הטכנולוגיה והעסקים מכל המגזרים בעולם, ובשיא גודלה, בשנות ה-90, היא הייתה שנייה בלבד לתערוכת CeBIT. קומדקס מלאס וגאס, ארצות הברית (שם מתקיימת גם תערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם כיום, CES), הפסיקה להתקיים ב-2002 – כ-16 שנים לפני CeBIT מהנובר, גרמניה.

בין השנים 1998 ל-2002, קבוצת אנשים ומחשבים הפיקה וניהלה את התערוכה השנתית COMDEX Israel, כשותפתה של Key3Media, בעלת הזכויות בארץ. זו רכשה אותן מסופטבנק היפנית, שמצדה קנתה אותה ב-1995 משלדון אדלסון תמורת 862 מיליון דולר, מהם חצי מיליארד הגיעו לידי אדלסון עצמו. הסכום הזה סייע לו למנף את קבוצת סאנדס של בתי המלון והקזינו שבבעלותו, שפתח תחילה בלאס וגאס ואחר כך גם במקאו, ולהתמקם בין עשרת המיליארדרים העשירים ביותר בארצות הברית. כמה שנים לאחר מכן, ב-2007, הוא הקים את ישראל היום, ובכך נעשה מפורסם בכלל הציבור הישראלי.

בשיאה של קומדקס הציגו בה אלפי חברות קטנות וגדולות, והיא שימשה להן במה מרכזית להכרזות משמעותיות. בימי התהילה שלה, לקראת סוף שנות ה-90, המרצה הפותח הקבוע היה ביל גייטס, ולצד קומדקס נולדה תערוכה חשובה נוספת, Windows World. בשתי התערוכות השתתפו כ-200 אלף איש מרחבי העולם, ביניהם קרוב ל-1,000 מישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים