"ארגונים נדרשים לזהות במהירות תקלות קריטיות ב-IT"

כך אמר תומר לוי, מייסד-משותף ומנכ''ל Logz.io, שהתראיין לאנשים ומחשבים במסגרת הכנס השנתי של אמזון ווב סרוויסז, AWS re:Invent, שערכה החברה באחרונה בלאס וגאס ● לוי סיפר כיצד הענן מאפשר לחברה להעניק את שירותיה באופן טוב ויעיל יותר

תומר לוי, מייסד-משותף ומנכ''ל Logz.io. צילום: ניקול חאן

"ארגונים נדרשים למערכות IT הפועלות סביב השעון ובאופן תקין. והיה אם ישנה תקלה – נדרש למצוא את המקור שלה במהירות. המדובר בתהליך אשר דורש 'חוכמה' רבה, כמו גם כוח מחשוב. הענן מסייע לנו להעניק שירות זה באופן טוב ויעיל יותר", כך אמר תומר לוי, מייסד-משותף ומנכ"ל Logz.io.

לוי התראיין לאנשים ומחשבים במסגרת הכנס השנתי של אמזון ווב סרוויסז, AWS re:Invent, שערכה החברה באחרונה בלאס וגאס. הכנס נערך בהשתתפות יותר מ-65 אלף לקוחות ושותפים עסקיים של ענקית הענן.

Logz.io הוקמה בשנת 2014 על ידי לוי ואסף יגאל. לוי, בעברו עבד בצ'ק פוינט, ויגאל – יזם סדרתי, המשמש כסמנכ"ל מוצרים. החברה מונה כ-220 עובדים, המטה שלה יושב בבוסטון ובתל אביב פועל מרכז הפיתוח שלה. באחרונה החברה פתחה משרד בלונדון. היא גייסה מאה מיליון דולרים בארבעה סבבי גיוס, כשבין המשקיעות נמנות 83North, גיזה וקרן Vintage. את הגיוס האחרון, בסך 52 מיליון דולרים, הובילה קרן ג'נרל קטליסט.

לחברה יותר מ-700 לקוחות, ביניהם: Kenshoo, Walk me וסייסנס הישראליות, תאגיד השידור טרנר, הכולל את CNN, בליצ'ר ריפורט, ואניטי, וכן אורקל, המגזין אקונומיסט, בריטיש איירווייז, אינטל, סימנס, eBay ופורד.

מימין לשמאל: תומר לוי, ואסף יגאל, מייסדים-משותפים, Logz.io. צילום: ניקול חאן

מימין לשמאל: תומר לוי, ואסף יגאל, מייסדים-משותפים, Logz.io. צילום: ניקול חאן

לדברי לוי, "אנו פועלים בתחום ניתוח הלוגים ומסייעים לארגונים לוודא שהמערכות שלהם תפעלנה באופן תקין – ולמצוא את מקור התקלה, כשהמצב אינו כך. כאשר יש תקלה, הטכנולוגיה הייחודית שפיתחנו מזהה את סיבת השורש של התקלה. אנו מציעים פלטפורמת קוד פתוח המבוססת על שלושה פרויקטי קוד פתוח פופולריים ELK, Grafana  ו-Jaeager. זו מאפשרת לקחת מידע רב, לנסות להבין אותו – ולעשות לו ויזואליזציה. למשל, 'לכמה אנשים לקח שתי שניות להגיע לסרט אשר באתר – ולכמה זה ארך עשר שניות'".

"הקמנו את החברה", ציין לוי, "לאחר שהבנו שאיסוף של מיליארדי אירועים שמייצרות מערכות ה-IT, וקבלת תובנות מהנתונים שטמונים בהן – הם משימות מורכבות מאוד. בשלב ראשון, המערכת שלנו אוספת את המידע מהשרתים. ממשק המשתמש שפיתחנו, מאפשר לאנשי התפעול לשאול שאלות אודות המידע – ולספק לו תשובות. מעליו, יושב מנוע חכם, מבוסס בינה מלאכותית, הבוחן את כל הפעולות שהמשתמש ביצע – ומנסה ללמוד את התהליך הקוגנטיבי בו הוא פועל. על בסיס פעולות אלו והמידע, המערכת יודעת להצביע לאנשי התפעול מה מהווה איום. בשלב האחרון המערכת יודעת האם זה עזר – או לא".

"המערכת", הסביר לוי, "המנסה להבין את מקור התקלה, מבוססת על לימוד מכונה וחוכמת המונים. המערכת לומדת מה מהנדסים אחרים מחפשים: באותם סוגי מידע, באותם סוגים של לוגים. אז אנו לוקחים את הידע העולמי שנצבר, ו'משליכים' אותו על סביבת הלקוח. כך, נוצרות תובנות, שבאמצעותן אנו יכולים לעזור לחברות לקבל כמות ידע עצומה – ולנסות לזהות ולפתור תקלות בצורה מהירה יותר". לדבריו, "לפני ימים אחדים שחררנו מוצר חדש, מבוסס ספריית קוד פתוח בשם Grafana. הוא עוזר לארגונים לזהות תקלות ולנתח מגמות עסקיות ותפעוליות".

לוי סיכם באומרו כי "התוכנה שלנו ניתנת כשירות בענן. מההתחלה אנו יושבים על הענן של AWS. זאת, כי אנו נדרשים לגידול מהיר בנתונים ובמשאבי מחשוב ואחסון. הענן של AWS מאפשר לנו לגדול בקצב מהיר ולטפל במידע הרב בצורה יעילה. אנו מאפשרים לחברות המובילות בעולם – שהן מונעות-נתונים, לבצע אופטימיזציה של היישומים והתשתיות שלהן, באמצעות אנליזה חכמה של נתונים ממוכנים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים