אוסטרליה עושה שרירים לפייסבוק וגוגל

ממשלת אוסטרליה הודיעה היום כי ענקיות טכנולוגיה הפועלות בה, כמו פייסבוק וגוגל, ייאלצו להסכים לחוקים חדשים שיבטיחו כי הן לא מנצלות לרעה את כוח השוק שלהן ופוגעות בתחרות, או שהממשל יטיל עליהן פיקוח

מחייבת את ענקיות האינטרנט לשלם על חדשות. אוסטרליה. אילוסטרציה: BigStock

ממשלת אוסטרליה הודיעה היום, כי ענקיות טכנולוגיה הפועלות בה, כמו פייסבוק וגוגל ייאלצו להסכים לחוקים חדשים, שיבטיחו כי הן לא מנצלות לרעה את כוח השוק שלהן ופוגעות בתחרות, או שהממשל יטיל עליהן פיקוח.

בחודש יולי האחרון הפכה אוסטרליה למדינה הראשונה בעולם שייסדה אגף מיוחד ברשות התחרות שלה, שתפקידו לבחון כיצד השתמשו החברות באלגוריתמים כדי לשלוח פרסומות לגולשים, באפשרן לחברות השתלטות על ערוץ ההכנסה העיקרי של מפעילות תוכן במדינה.

ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, אמר, כי הרשות לתחרות תיצור קוד התנהגות, שיטפל בתלונות על כך שחברות טכנולוגיה שולטות בתחום הפרסום, ערוץ ההכנסה העיקרית של מפעילות תוכן מקומיות. הקווים המנחים יבטיחו, כי כוח השוק החזק אינו מנוצל לפגיעה בתחרות בתחומי הפרסום ושירותי התוכן. בדבריו לעיתונות, ציין מוריסון, כי הוא מבקש "להיות מודל שיפוטי לעולם כיצד אנו מטפלים בפלטפורמות דיגיטליות ובפלטפורמות של מדיה חברתית".

שר האוצר האוסטרלי, ג'וש פריידנברג, ציין: "החברות מצויות תחת אזהרה. הממשלה לא משחקת משחקים. לא נהסס לפעול".

גוגל ופייסבוק הגיבו לדברים, וציינו כי הן תומכות בתחרות ויעבדו מול רשות התחרות האוסטרלית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים