חיים סבן מוותר על השליטה בקבוצת פרטנר

הודעה דרמטית היום מצד פרטנר לבורסה מאשרת רשמית כי חברת ס.ב. ישראל טלקום של חיים סבן, המחזיקה ב-30.38% ממניות החברה, לא תעמוד בהתחייבותה להחזר החוב לקבוצת האצ'יסון ● משמעות ההודעה: סבן מוותר על אחזוקותיו בקבוצת פרטנר, בהפסד מוערך של 175 מיליון דולר, ומאפשר להאצ'יסון להשתלט על החברה

מימין: חיים סבן, יו"ר סבן קפיטל גרופ, בעלת השליטה בפרטנר; איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר; ואדם צ'סנוף, יו"ר החברה. צילום: סיון פרג'

הודעה דרמטית היום מצד קבוצת פרטנר לבורסה מאשרת רשמית כי חברת ס.ב. ישראל טלקום של חיים סבן, המחזיקה ב-30.38% ממניות החברה, לא תעמוד בהתחייבותה להחזר החוב לקבוצת האצ'יסון, וכי הפרה זו עשויה להוביל להגשת בקשה למינוי כונס נכסים על המניות המשועבדות על ידי ס.ב. ישראל לאדוונט להבטחת התחייבויותיהם של הגורמים המדווחים הנובעות מהמניות המשועבדות, לאור התרחשות אירוע הפרה. עוד מציינת ההודעה, כי "מימוש השעבוד על המניות המשועבדות כפוף להסכמה מראש ובכתב של שר התקשורת", וכי "החברה בוחנת את ההודעה כאמור ואת השלכותיה האפשריות על החברה".

משמעות ההודעה היא, כי סבן מוותר על אחזוקותיו בקבוצת פרטנר, בהפסד מוערך של 175 מיליון דולר, ומאפשר להאצ'יסון להשתלט על החברה, תמורת חובו להאצ'יסון בגובה 300 מיליון דולר, זאת לאחר שלפני כחודש וחצי פורסם, כי סבן הודיע שלא סביר שיגיע להסכמות מול האצ'יסון הסינית, שבבעלות לי קא שינג.

במקביל לדיווח לבורסה, פרסמה גם קבוצת סבן גם הודעה: "השקענו בפרטנר ב-2013 כדי להפוך אותה לקבוצת התקשורת המתקדמת ביותר בישראל. היום פרטנר מספקת את שירותי הסלולר האיכותיים ביותר, הטלוויזיה הרב-ערוצית החדשנית ביותר ומובילה בפריסת סיבים אופטיים ברחבי הארץ. כל זאת, למרות כל הקשיים, הכשלים המשמעותיים והמחסומים הרגולטוריים שהוצבו בדרך. קבוצת סבן היא זאת שנושאת לבדה בכל ההפסד שנגרם לה, ללא כל השתתפות מצד גורמים פיננסיים והציבור בישראל.

“אנו מודים לקבוצה מופלאה של מנהלים ועובדים, בהנהגתו של המנכ"ל איציק בנבנישתי, שהציבו את פרטנר כמובילה איתנה ומובהקת בשוק התקשורת הישראלי. יש לנו ביטחון מלא בהנהלה המצוינת ובדרך של החברה. המחויבות של הקבוצה ושל בעל השליטה בה, חיים סבן, לתמיכה במדינת ישראל, באינטרסים שלה בכלל וביחסי ישראל-ארה"ב בפרט, תישאר איתנה.

"פעילותה של קרן הפילנתרופיה שלנו בישראל בנושאי בריאות, רווחה ולמען חיילי צה"ל תימשך במלוא התנופה. מתוך ההערכה הרבה ליצירתיות וליכולות יוצאות הדופן של היזמים, המנהלים והעובדים הישראלים, הפועלים במדינה ומחוצה לה, בכוונתנו להרחיב את פעילותה של קרן ההון סיכון שלנו, סבן וונצ׳רס, שמשקיעה בהיי-טק הישראלי".

האצ'יסון החלה כבר בהליך בקשת קבלת היתר השליטה בפרטנר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים