ג'וקר לא מצחיק בכלל: נוזקת ג'וקר בחנות Play של גוגל הורדה כחצי מיליון פעמים

24 אפליקציות שמכילות נוזקה בשם ג'וקר היו זמינות בחנות Play של גוגל עד לאחרונה, והופעלו על ידי האקרים כדי לסחוט כף מקורבנותיהן באמצעות רישום סמוי לשירותים ● גוגל הסירה אותן מהחנות, אבל כדאי להיות זהירים, כי אולי יש עוד אפליקציות המכילות את הג'וקר, שעדיין לא התגלו

למרות המאמצים שגוגל עושה כדי "לנקות" את חנות האפליקציות שלה – אפליקציות זדוניות של האקרים עדיין מצליחות להסתנן לחנות Play. האחרונה בקבוצה הזאת היא רושעה שמכונה "הג'וקר" – על שמו של באטמן – שנמצאה ב-24 אפליקציות אנדרואיד, שניתן היה להורידן עד ממש לאחרונה.

לפני שגוגל הסירה את האפליקציות האלה מהחנות, הורידו אותן המשתמשים 472 אלף פעמים, וייתכן שחלקם עדיין משתמשים בהן ועלולים להיפגע מהן.

הווירוס הפוגעני, שהתגלה על ידי חוקר האבטחה אלכסיי קופרינס, נועד לסחוט כסף מקורבנותיו באמצעות רישום לשירותי פרימיום שמתחזה לתהליך רישום פשוט לאפליקציה. הרכיב הזדוני מקליק בלי ידיעת המשתמש על פרסומת בתוך האפליקציה, ומחקה את תהליך הרישום, ולאחר מכן שואב מהודעות ה-SMS את קוד האישור שנשלח למשתמש לצורך אישור התשלום.

לדברי קופרינס, הנוזקה עלולה להשפיע על משתמשים ב-37 מדינות – בהן ארה"ב, בריטניה, אוסטרליה ומדינות באירופה ובאסיה.

24 האפליקציות הזדוניות הן רק אלה שזוהו עד כה, וייתכן שיש עוד.

קופרינס ציין, כי "גוגל הסירה את האפליקציות לפני שהודענו להם, כך שסביר להניח שאפליקציות נוספות שמכילות את הנוזקה הזאת לא ישרדו זמן רב תחת העין הפקוחה של ענקית הטכנולוגיה".

למי שהתקינו אחת מתוך האפליקציות המוזכרות, כדאי שיבדקו את היסטוריית התשלומים לאחר ההתקנה, וישגיחו על כל פעילות חשודה בחשבון, כמו תשלום על רישום שאינם זוכרים או מזהים.

רשימת האפליקציות הזדוניות שכדאי להסיר מיד אם הן מותקנות על הסמארטפון:

Advocate Wallpaper, Age Face, Altar Message, Antivirus Security – Security Scan, Beach Camera, Board picture editing, Certain Wallpaper, Climate SMS, Collate Face Scanner, Cute Camera, Dazzle Wallpaper, Declare Message, Display Camera, Great VPN, Humour Camera, Ignite Clean, Leaf Face Scanner, Mini Camera, Print Plant scan, Rapid Face Scanner, Reward Clean, Ruddy SMS, Soby .Camera, Spark Wallpaper

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים