"הסיכון שבסטארט-אפים חיסל את היזמות הטהורה"

כך אמר דורון אמיר, מייסד ומנכ"ל חברת הסייבר פלקסיוו, במסגרת רב שיח שנערך ביוזמת אנשים ומחשבים, שנשא את הכותרת "היי-טק 2020: קפיצת המדרגה הבאה"

דורון אמיר, טכנולוג סייבר ובכיר בענף ההיי-טק. צילום: יח"צ

"צריך להחליף את המילה סטארט-אפ ל-JV-Up, מלשון Joint Venture. הסיכון חיסל את היזמות הטהורה וכעת, האסטרטגיה של הסטארט-אפים היא להתאים פתרון לבעיה שהחברה המשקיעה צריכה. היא זו שתנווט את מסגרת היצירתיות ותהנדס מחדש את ערך השווי של החברה", כך אמר דורון אמיר, מייסד ומנכ"ל חברת הסייבר פלקסיוו.

אמיר דיבר במסגרת רב שיח שנערך ביוזמת אנשים ומחשבים, שנשא את הכותרת "היי-טק 2020: קפיצת המדרגה הבאה". רב השיח נערך במשרדי הרצוג פוקס נאמן בתל אביב לפני ימים אחדים. את רב השיח הנחו ד"ר נמרוד קוזלובסקי, שותף וראש משותף למחלקת טכנולוגיה ורגולציה, הרצוג פוקס נאמן, ויהודה קונפורטס, עורך ראשי, אנשים ומחשבים.

"יהלומים נמכרים בעבור נזיד עדשים"

"למרות הרגשת העושר והכספים המצטברים בחברות היי-טק וגופי ההשקעות השונים, בשל האקזיטים", אמר אמיר, "אומת הסטארט-אפ צריכה להוריד פרופיל. זאת, לאור הנתון כי יותר מ-96% מהסטארט-אפים נכשלים בישראל. כך, הם יוצרים מצב נחות, שבו יהלומים נמכרים בעבור נזיד עדשים".

"כאשר סטארט-אפ נסגר", ציין אמיר, "אנו מאבדים מהנדסים, מתכנתים וכוח אדם איכותי יחד עם הפטנטים, שהם קניין רוחני יקר ערך. כל אלה נמכרים יחד למרבה במחיר, וזה בדרך כלל תמורת סגירת חובות לספקים – ובוודאי לא לטובת השארת הנכסים בישראל".

דורון אמיר, מנכ"ל פלקסיוו, מדבר ברב-שיח. צילום: פלי הנמר

דורון אמיר, מנכ"ל פלקסיוו, מדבר ברב-שיח. צילום: פלי הנמר

בהתייחסו לנושא המחסור בכוח אדם טכנולוגי בארץ ציין אמיר כי "צריך להבין, וכמה שיותר מהר – שאנחנו יכולים להיות ראשונים – או גאונים. אין לנו מקום בתחרות הדורשת מסה, כמות של עשרות ומאות אלפי מהנדסים. אין לנו סיכוי להתחרות בסין ובהודו: הרכבת כבר יצאה מהתחנה מזמן ואנחנו חייבים להתמקד ביתרון היחסי. זה שמאפשר לנו להיות במקום גבוה יותר וחזק יותר. המיקוד בהכשרה חייב לכוון אל התחומים שבהם האיכות עולה על הכמות, כגון בינה מלאכותית. במקום תוכנה, או הנדסה רגילה, עדיף להשקיע את המשאבים במוצרי בינה מלאכותית, אשר יכולים לתת מענה למחסור בכוח אדם. זה ייעשה על ידי הגברת יכולות ניהול והפעלה טובות יותר. בעזרת תפעול מוצרי הבינה המלאכותית יתקבלו בתעשייה יתרונות שיביאו לכך שהיא תהייה איכותית יותר. לכן, זהו המקום אליו נדרש להתמקד".

אמיר סיים באומרו כי "לבעיית כוח האדם בסייבר, אנחנו בפלקסיוו נותנים מענה ייחודי: אנו מרכיבים ומפתחים פתרון של שילוב מוצרי סייבר יחד עם עולמות הגיימינג (משחוק). זאת, על מנת לאפשר ליותר אנשי פיתוח, בעלי רמות פיתוח שונות, לתת מענה למחסור באנשי סייבר. המחסור הזה רק ילך ויגבר, ככל שתהיה יותר ויותר מעורבות של הטכנולוגיות השונות בחיי היום יום של כולנו".

עוד השתתפו ברב-שיח: ד"ר צבי מרום, איגוד ההיי-טק בהתאחדות התעשיינים; ח"כ צבי האוזר, כחול לבן; צחי וייספלד, אינטל; יובל וולמן, סייברפרוף; ניר שלום, AT&T ישראל; אייל סולומון, אתוסיה; ד"ר גאיה לורן, TERA; קארין מאיר-רובינשטיין, IATI; ואברהם (לולו) אסף, קבוצת אמנת.

המשך הרב-שיח יפורסם בימים הקרובים

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. תלמיד לשעבר

    האם המנכל דורון אמיר מטכן לגלות כמה החברה שלו מרוויחה ? כמה עובדים הוא מעסיק ?

אירועים קרובים